fallback

Колко изразходва отоплението на електромобил в задръстване през зимата

Експерти от ADAC посочиха средното потребление на енергия в студеното време

Това е кошмарът на всеки шофьор – задръстване, в което се чака с часове. Нещата стават още по-лоши, ако навън е много студено. Единственото спасение е отоплението в колата, но то води до повишена консумация, дори когато автомобилът стои на едно място. Може ли това да причини сериозни проблеми, особено ако става въпрос за електрическо превозно средство?

Експертите от Германския автомобилен клуб (ADAC) са категорични, че отговорът е „не“, а причината е, че е топлинната мощност на един електромобил е 1,5-2,0 киловата. Това означава, че ще са нужни 15-20 кВт/ч енергия при екстремно 10-часово задръстване, което не би трябвало да бъде проблем за електрическо превозно средства. Разбира се, батерията трябва да бъде напълно заредена преди началото на пътуване, в противен случай нещата в един момент могат да станат много неприятни.

Във всички случаи най-добре е още преди тръгване на път да бъдете информирани за възможни усложнения в трафика. И да вземете мерки, независимо дали става въпрос за електромобил или превозно средство с ДВГ. Последните, между другото, също не би трябвало да имат проблем при задръстванията, ако са заредени напълно, тъй като разходът им, посочен от ADAC, е между 0,8 и 1,2 литра на час.

fallback
  • #15
    анонимен ( преди 1 ден )
    Прочетете "10 горчиви истини за електрическите автомобили" и ще разберете някои неща, които на повечето са ясни, но има хора, които все още вярват в Дядо Коледа, Снежанка, Елена Рудолф, както и в розовите еднорози. Има една приказка, че не съм си купил електричка, защото не съм минал под дъгата все още.
  • #14
    До 12 ( преди 1 ден )
    И Какво е предимството на ДВГ в случая, дори ако приемем нереалистичните 2kWh на час за отопление? Цената? Дори при скъпо бързо зареждане пак е по-евтино на ток. Времето? Е ако 36 секунди са ти толкова важни след като си стоял цял час така или иначе, това може да се приеме като огромен недостатък на електромобилите и страхотно предимство на ДВГ. Няма да закъснееш с два часа за където си тръгнал а ще закъснееш с два часа и една минута ако си тръгнал с електромобил.
  • #13
    До 10 ( преди 1 ден )
    Ще стане точно обратното. Електромобила ще се бодне на зарядната станция за да си зареди онези 36 секунди, като след минута може да тръгне или да освободи зарядната станция, но ти ще се наложи да го изчакаш на касата да си поръча кафе и нещо за хапване, както и всички, които са блокирали бензино колонките, защото следващият не може да започне да зарежда докато не плати предишния, който чака 10-15 минути на опашката дори без задръствания..
  • #12
    анонимен ( преди 1 ден )
    В единия случай е 1 литър на час, а в другия е 2 квтч на час което подобно с малко предимство за ДВГ освен ако някого не си носи туба с гориво
  • #11
    До 7 и 8 ( преди 1 ден )
    На мен рядко ми се е случвало да попадам в задръствания, които не мога или не желая да избегна. Нямам достатъчно опит, затова споделете вашия? Колко пъти сте попадали в живота си в 10 часови задръствания? За последната година колко пъти попаднахте на задръстване продължило по-дълго от два часа и колко беше най дългото чакане? Благодаря предварително че ще ми попълните липсата на тези знания. Нали затова сме се събрали.
  • #10
    До #2 ( преди 1 ден )
    Така е, но после идват проблемите, когато тръгнеш да зареждаш. Бензиностанциите са навсякъде и зареждането става за 2 минути, докато зарядните не са толкова на гъсто, има само по няколко зареждачки и ако е имало повече електрички в задръстването и всичките са се наредили да чакат да заредят, какво правим?! А ако не е бързите зарядни или е от тези, които са бързи само тогава, когато се зарежда само 1 електромобил, а когато са повече киловатите се разпределят между зарядните колонки.Кво правим тог
  • #9
    До 1 ( преди 1 ден )
    Изхарчените за 10 часа 20kWh се зареждат на 200 kW зарядна станция за 6 минути, което прави по 36 секунди допълнително зареждане за отоплението за всеки един час висене в задръстването. За какви опашки говориш заради тези 36 секунди необходими допълнително?
  • #8
    Турбо ( преди 1 ден )
    Редовно попадам в задръстване Тесльо в Прохода на Републиката или Шипка, следствие на катастрофи или аварирали ТИРове.
  • #7
    анонимен ( преди 1 ден )
    Помня скоро по задръстванията на Тракия преди празниците как се жалваха по фейса, че висят на студа а батерията им пада ли пада, никак не ми се видя да им е приятно.
  • #6
    До 4 ( преди 1 ден )
    То почти всеки не е попадал дори и на 2 часа задръстване на минус 5 градуса камо ли 10 часа на минус 10 :D
fallback
Последни