fallback

Колко изразходва отоплението на електромобил в задръстване през зимата

Експерти от ADAC посочиха средното потребление на енергия в студеното време

Това е кошмарът на всеки шофьор – задръстване, в което се чака с часове. Нещата стават още по-лоши, ако навън е много студено. Единственото спасение е отоплението в колата, но то води до повишена консумация, дори когато автомобилът стои на едно място. Може ли това да причини сериозни проблеми, особено ако става въпрос за електрическо превозно средство?

Експертите от Германския автомобилен клуб (ADAC) са категорични, че отговорът е „не“, а причината е, че е топлинната мощност на един електромобил е 1,5-2,0 киловата. Това означава, че ще са нужни 15-20 кВт/ч енергия при екстремно 10-часово задръстване, което не би трябвало да бъде проблем за електрическо превозно средства. Разбира се, батерията трябва да бъде напълно заредена преди началото на пътуване, в противен случай нещата в един момент могат да станат много неприятни.

Във всички случаи най-добре е още преди тръгване на път да бъдете информирани за възможни усложнения в трафика. И да вземете мерки, независимо дали става въпрос за електромобил или превозно средство с ДВГ. Последните, между другото, също не би трябвало да имат проблем при задръстванията, ако са заредени напълно, тъй като разходът им, посочен от ADAC, е между 0,8 и 1,2 литра на час.

fallback
  • #45
    До 43 и 44 ( преди 7 часа )
    Леко, бе Мите, ще скъсаш някоя жилка от зор! Теб кво ти бърка в ..за дали аз ще си купя електричка или не? Остави ме да се мъча с разходите по ДВГ-то, които вече ги знам и няма нужда дори да умножавам представи си.
  • #44
    до #42 ( преди 9 часа )
    И като нямаме електрички, това не означава че не знаем таблицата за умножение. До 5 години на запад почти никой няма да иска да си купи ДВГ, при нас може отнеме 2-3 годинки повече.
  • #43
    До 42 ( преди 11 часа )
    А ти колко електромобила си имал да ги мразиш толкова и да говориш за всичките им недостатъци от личен опит? Колко батерии успя да съсипеш за да разказваш как след две години свършват? Колко от притежаваните от тебе електромобили се запалиха в гаража и колко по време на зареждане или на движение? По колко цикли живот имаше средно всяка от батериите? Кой е латерната която говори за неща които не разбира? Кой е латерната? Кой е латерната? Кой е латерната, латерно?
  • #42
    До 37 ( преди 12 часа )
    Еми, значи си като електрическата тротинетка - много ги знаете и разбирате нещата, ама на теория и по картинки в Интернет. Като пораснете и си купите електрички, елате обяснявайте колко бързо и евтино се зареждат тук и там.
  • #41
    Много ясно ( преди 16 часа )
    На път зимата се тръгва подготвен и зареден догоре! С TESLA е най-лесно, щото има най-доброто 4х4, най-голямата батерия и режим кемпер (Camp mode) с който колата топли денонощия наред тихо и най-икономично от всички с единствена по рода си OctoValve термопомпена система. Без да светят екрани, без да бучи, да се тресе, да пуши и да cмъpди.. Тихо и приятно - дни наред без грижи.
  • #40
    анонимен ( преди 21 часа )
    Статия точно за нашенци, дето хобито им е да висят с часове на някоя граница, за да хапнат бабината лютеница на някое вървежно място.
  • #39
    Гост ( преди 21 часа )
    Във форума всички карате електрокари,ама насън с пръсти в контакта.
  • #38
    Sdf ( преди 21 часа )
    Който се е качил на ел кола, вече и не може да помисли за друга. Имам впредвид истинска ел кола , ог 400 кс нагоре. Аз зареждам от покрива и даже не знам колко струва бензина вече. За зимата термопомпате в колата е супер важна. Прочетете някъде за тази на Тесла модел С . . . .
  • #37
    До #35 ( преди 23 часа )
    Засега карам на газ, но ако имах електричка щях да си я зареждам в гаража на нощна за 16 стотинки на квч. Предполагам до 2 години ще съм минал на ток.
  • #36
    Още съм на бензин ( преди 23 часа )
    Автокаското за година на Ел.колата е колкото бензина ми за година и половина може и две. Всеки кара, каквото иска и може да си позволи.
fallback
Последни