fallback

Tesla ще спасява Stellantis, Toyota и Ford от глоби в ЕС

Mazda и Subaru също ще купуват квоти за CO2 от американския производител

Три от най-големите автомобилни компании в света - Stellantis, Toyota и Ford, планират да обединят въглеродните емисии с американския производител на електромобили Tesla, за да се съобразят с правилата на Европейския съюз за 2025, показа документ на ЕС във вторник.

В създадения от Tesla пул за вредни емисии ще се включат още две японски компании - Mazda и Subaru, докато Volvo, Polestar и Smart планират да се обединят с Mercedes-Benz, показва същият документ, цитиран от агенция Reuters.

Както е известно, през тази година в сила влизат нови екологични стандарти за производителите, продаващи автомобили в ЕС. И ако автомобилните компании не успеят да изпълнят заложените в тях междинни цели или така наречените стандарти CAFE, те ще трябва да платят милиарди евро глоби.

Говорител на Stellantis коментира, че участието на автомобилния производител в пула на Tesla ще му помогне да изпълни целите си за ЕС за 2025 г, като едновременно с това ще оптимизира ресурсите на консорциума, в който влизат общо 14 компании.

„В същото време ние продължаваме да се фокусираме върху разработването на иновативни електрически системи и технологии с ниски емисии, които са в основата на нашата стратегия“, каза говорителят.

По-рано ръководителят на европейските операции на Stellantis - Жан-Филип Импарато, коментира, че въз основа на правилата на ЕС, продажбите на електрически превозни средства на групата в Европа ще трябва да се увеличат от 12% от сегашните общи на 21%, с потенциални глоби от 300 милиона евро за всяка пропусната процентна точка.

fallback
  • #4
    q ( преди 2 дни )
    Ее бива ли така. Само 13 милиарда са - в кеш, в брой или на ръка. така е като мислиш мащабно с години напред. Същевременно старите ДВГ компании са си оплели кошниците, така че разходите да се поемат от клиентите основно или от правителствата на държавите в които оперират.
  • #3
    анонимен ( преди 2 дни )
    Тойотка чинно ще козирува на Тесла, докато Акийо Тойодка се плюнчи от Япония, че хибридите са бъдещето и електромобилите нямат бъдеще. Как беше, Гнуст: "Ще слушате Акийо Тойодка"?
  • #2
    анонимен ( преди 2 дни )
    Както много пъти обяснявахме, Тойотка също не е подготвена за новите нива СО2 от 2025, въпреки "хибридната си стратегия". За пореден път разбиранията на тойоткаджиите, основани на всичко друго, освен на мислене и знания, са потъпкани грубо от фактите.
  • #1
    анонимен ( преди 2 дни )
    И това ако не е поредната хамалогия на ЕС да се дерат едни кинти.. под предлог "екология", а реално изобщо дори не им дреме за това..
fallback
Последни