fallback

Производството на Stellantis в Италия се върна с 68 години назад

Спадът за миналата година е с 37%, като най-засегнати са заводите в Торино и Модена

Производството на автомобили на концерна Stellantis в Италия, е намаляло с 37% през миналата година, съобщава агенция Reuters, като се позовава данните на синдикатите. От тях става ясно, че това е най-слабият резултат от 1956 година насам. Нещо повече – през настоящата година положението няма да се промени значително, тъй като увеличението на производство се очаква едва през 2026 благодарение на пускането на нови модели.

Профсъюзът FIM-CISL съобщава, че Stellantis, създадена през 2021 от сливането на Fiat Chrysler и френската PSA-Peugeot, през миналата година е произвела 475 090 автомобила в Италия, което е спад спрямо 751 384 през 2023 г. Производството на леки автомобили по-специално се е свило с 46%, докато това на нови търговски превозни средства спадна със 17%.

Подобно на европейските си конкуренти, четвъртият по големина производител на автомобили в света се бори със слабо търсене, особено на изцяло електрически автомобили, регулаторна несигурност и силна китайска конкуренция.

От FIM-CISL обявиха още, че ще се присъединят към протест, планиран в Брюксел от работническата организация IndustriALL Europe на 5 февруари, две седмици преди Европейската комисия да представи своята „чиста индустриална сделка“. Лидерът на съюза Фердинандо Улиано е категоричен, че е важно да се преразгледат целите на ЕС за намаляване на въглеродните емисии от превозните средства, които трябва да влязат в сила от 2025.

„Това е битка за Европа - каза Улиано, говорейки за кризата, пред която е изправена европейската автомобилна индустрия. - Отделните държави могат само да загубят.“

Stellantis управлява пет завода за автомобили в Италия плюс съоръжение за търговски превозни средства. Производството в завода на групата Mirafiori в Торино е спаднало със 70% миналата година, докато във фабриката в Модена намалението е със 79%.

През декември Stellantis обеща да инвестира 2 милиарда евро в Италия през 2025, за да произвежда нови модели в някои от заводите си в страната.

fallback
  • #15
    Маркс ( преди 3 дни )
    Мислел ли съм, че това което съм учил от Маркс преди 50 години при социализма ще о доживея при капитализма - революционна ситуация се появява когато върховете не могат да управляват по новому а низините не желаят да живеят по старому
  • #14
    анонимен ( преди 3 дни )
    Мислел ли съм, че това което съм учил от Маркс преди 50 години при социализма ще о доживея при капитализма - революционна ситуация се появява когато върховете не могат да управляват по новому а низините не желаят да живеят по старому
  • #13
    анонимен ( преди 3 дни )
    Има две основни причини за завладяването на Византия от османците, които са аналогични и в днешната ситуация. 1. Технологична причина - поява на огнестрелно оръжие /оръдието/, задвижвано от измисления от китайците барут, което може да разруши почти неразрушимите дотогава крепостни стени. 2. Социално-икономическа - обедняване на свободното селячество /средната класа/ за сметка на аристокрацията, в резултат на което селяните губят стимул да се противопоставят на врага.
  • #12
    анонимен ( преди 3 дни )
    Фиат има 4 модела и не се произвеждат в Италия, 500, 500Х, tipo.... Добре са Ивеко и ферари иначе съвсем ще затворят заводите
  • #11
    анонимен ( преди 3 дни )
    Всички тези добри модели, които изкараха китайците през последните години са създадени от западни специалисти или с помощта на такива. В Китай комунизма не търпи знаещи и можещи хора, така че самите китайци няма как да се развият в такава среда без чужда помощ или постоянно копиране и крадене. Но това помага само в краткосрочен план. Или ще продължат да работят на ишлеме или много ще го закъсат икономически.
  • #10
    До 7 ( преди 3 дни )
    Най-верния коментар за кризата с автомобили . Европа и САЩ научиха китайците на всичко и сега пищят. Колко лицемерно да си мислиш, че те само ще ти сглабят и ти ще им даваш жълти стотинки, всичко е до време Няма как да сглабяш в комунистическата държава в която плащането на лицензи е табу и кражбата на Ноу Хау е основен приоритет.
  • #9
    анонимен ( преди 3 дни )
    Силна китайска конглокенция? Колко точно хиляди китайски автомобила се продадоха в Европа, заради които клиентите се отказаха от Фиат? На Инвестор май някой добре им плаща, за да пропагандират китайците.Италианците просто не могат да направят хубав автомобил.
  • #8
    Пропов ( преди 3 дни )
    Крайно време беше това безумие да спре. Тарикатите правят и продават все по некачествени ***, ама щото имаше и много балъци да купуват, че и чакат с месеци на опашка. И както си му е реда - от балъците някой поумняха, а други обедняха ( щот са наистина *** ). И едните съответно не искат вече да купуват ***, а другите просто нямат възможност. Което изхвърля от играта тарикатите щото няма кога да излъжат вече. Това е то естествения подбор - основен природен закон.
  • #7
    анонимен ( преди 3 дни )
    европа остана в деветдесетте и след милениума реши да изнесе производството в азия считайки че жълтурте само ще сглобяват на ишлеме а добавенат стойност ще остава за корпорациите но маймунките се изучиха и изядоха създателите си сега е ред на америка дали ще успее да оцелее без да се стигне до пълномащабна война каквато спретнаха чебурашките в украйна общо взето 30 години храниха руската мечка и китайския дракон които да ги погълнат
  • #6
    Турбо ( преди 3 дни )
    Производството на Стелантис може да се върне и много по назад.Търсят се автомобили с ДВГ,тези се напъват да произвеждат електрички.
fallback
Последни