Всяка година в навечерието на Нова година в Automedia.bg правим преглед на най-евтините нови автомобили на българския пазар за предстоящата година. Но думата "евтини" все повече звучи като подигравка: дори най-достъпният и скромен автомобил в навечерието на 2025 струва повече, отколкото струваше добре оборудван Volkswagen Golf преди десетилетие.
Преди шест-седем години в България можеше да се купи нов и прилично оборудван Ford Focus за около 25,000 лева. Сега, в последната производствена година за модела, цената му започва над 50,000 лева
В края на 2018 в класацията ни имаше цели 12 модела с начална цена под 20 000 лева. Сега има само два с цена под 30,000 лева - и те са съвсем малко под тази граница. От една страна, колите постоянно поскъпват, не на последно място и заради периодичното добавяне на ново задължително оборудване от чиновниците в Брюксел. От друга, много от достъпните в миналото модели просто изчезнаха от пазара, защото не носят достатъчно големи печалби. В сравнение с миналогодишния ни Топ 30, вече ги няма Volkswagen Up!, Suzuki Ignis, Opel Crossland, а съвсем скоро - и Mazda 2.
Преди да видите списъка с най-евтините нови коли у нас, едно уточнение: използвали сме официално публикуваните от вносителите ценови листи и сме включили само леки автомобили. Кои са най-скъпите автомобили, регистрирани в България през 2024, можете да видите тук.
30-те най-евтини нови коли в България за 2025 (ГАЛЕРИЯ):
От Skoda определят Scala като автомобил от С-сегмента (нищо, че е на платформата на VW Polo). Като размери действително отговаря на по-горния сегмент, така че спокойно може да го обявим за най-евтиния компактен хечбек на българския пазар. Базовата кола е с еднолитров бензинов турбомотор с 95 коня и 5-степенна ръчна трансмисия. Има климатик, LED светлини, електрически стъкла отпред, електрически огледала, мултимедия с 6.5-инчов сензорен дисплей и два USB-C порта.
Цена през декември 2023: 35 780 лева
Цена през декември 2022: 32 790 лева
Цена през декември 2021: 31480 лева
Цена през декември 2020: 29 260 лева