Всяка година в навечерието на Нова година в Automedia.bg правим преглед на най-евтините нови автомобили на българския пазар за предстоящата година. Но думата "евтини" все повече звучи като подигравка: дори най-достъпният и скромен автомобил в навечерието на 2025 струва повече, отколкото струваше добре оборудван Volkswagen Golf преди десетилетие.
Преди шест-седем години в България можеше да се купи нов и прилично оборудван Ford Focus за около 25,000 лева. Сега, в последната производствена година за модела, цената му започва над 50,000 лева
В края на 2018 в класацията ни имаше цели 12 модела с начална цена под 20 000 лева. Сега има само два с цена под 30,000 лева - и те са съвсем малко под тази граница. От една страна, колите постоянно поскъпват, не на последно място и заради периодичното добавяне на ново задължително оборудване от чиновниците в Брюксел. От друга, много от достъпните в миналото модели просто изчезнаха от пазара, защото не носят достатъчно големи печалби. В сравнение с миналогодишния ни Топ 30, вече ги няма Volkswagen Up!, Suzuki Ignis, Opel Crossland, а съвсем скоро - и Mazda 2.
Преди да видите списъка с най-евтините нови коли у нас, едно уточнение: използвали сме официално публикуваните от вносителите ценови листи и сме включили само леки автомобили. Кои са най-скъпите автомобили, регистрирани в България през 2024, можете да видите тук.
30-те най-евтини нови коли в България за 2025 (ГАЛЕРИЯ):
"Новият Colt" всъщност не е никакъв Colt, а Renault Clio със сменена емблема и малко странна предна решетка. Любопитното е, че японската версия е малко по-евтина от френската, но за компенсация има и по-ниска мощност - само 67 коня от трицилиндровия си мотор, вместо 90, колкото е при базовото Clio. Оборудването е прилично, с климатик, мултимедия, безжични Android Auto и Apple Car Play, автоматични чистачки и светлини.