Hennessey срещу Bugatti се превърна в автомобилна битка, в която американската компания изглежда като Давид срещу Голиат, който зад гърба си има подкрепата на цял концерн (VW Group). В същото време обаче Venom F5 вече не е модифицирано шаси, произведено и принадлежащо на някой друг, а специално разработена хиперкола с всички екстри, стигащи до безумни персонализации и няколко рекорда към него.
Сред тях са най-високата скорост на половин миля и най-мощната кола с ръчно управление в света, но Джон Хенеси (основател и изпълнителен директор на едноименната компания) би искал да добави още един - това да бъде първият сериен автомобил, който развива скорост от 300 мили в час (482 км/ч). И въпросът вече не е дали, а кога Venom F5 ще го направи. И най-вече как ще го направи, за да не може Bugatti да го повтори.
Всъщност, Bugatti Chiron вече вдигна повече от 300 мили - 491 км/ч, но според Джон Хенеси това не е рекорд. Причината е, че Chiron не е сериен автомобил, а модифициран прототип. Клиентските варианти на Chirson Super Sport 300+ са „визуално и технически вдъхновени от чупилото рекорди превозно средство, което надхвърли митичния праг от 300 мили", твърдят от Bugatti. А това, според Хенеси, е доказателство, че Chiron Super Sport 300+ няма право да претендира за серийна кола със скорост 300 мили/ч.
Другата причина е, че за световен рекорд се отчита постигането на максимална скорост в две посоки. И се засича средното постижение от двете бягания, тъй като така се премахват фактори като вятър и наклон на трасето. Попътен вятър при шофиране надолу лесно може да изтласка колата над 300 мили, но движението в обратна посока показва реалната скорост.
„Нашето намерение все още е да излезем по-късно тази година (от нея не остана много) или в началото на следващата година, за да се опитаме да направим тази двупосочна средна скорост от над 300 мили в час“, коментира Хенеси, цитиран от Carbuzz. И допълва, че когато Venom F5 го направи, това ще бъде изцяло клиентска кола, която ще премине и в двете посоки.
„Мисля, че е супер важно да се направи двупосочно преминаване. Това беше стандарт от дълго време. Bugatti Veyron Super Sport излезе и през 2010 направи точно това. Защо промениха политиката си е тяхно решение. Ние планираме преминаване и в двете посоки“, категоричен е Хенеси.
Нещо повече - той е сигурен, че неговата хиперкола може да постигне още нещо, невиждано до момента, като развие над 500 км/ч, макар и само в една посока. Това означава, че Venom F5 ще вдигне 310,686 мили в час. За сравнение, модифицираният прототип на Bugatti Chiron достигна 490,484 км/ч.
Според компютърните симулации, извършени от екипа на Hennessey, тяхната кола може да вдигне 328 мили в час. Това обаче може да стане при идеални условия - нулев вятър, перфектни температури на околната среда и минимално допълнително съпротивление от повърхността под гумите. Ето защо Джон Хенеси не смее да прогнозира 500 км/ч в двете посоки.
Времето за опит през 2024 изтича, но Hennessey работи усилено, за да направи възможно достигането на 300 мили в час. Одобрението за гуми от Michelin остава едно от последните препятствия за преодоляване - нещо, с което другите кандидати за нов световен рекорд за скорост - Bugatti и Koenigsegg, също трябва да се справят. Остава да видим кой от тях наистина ще успее да го направи.