fallback

Изненада! Слабото място на EV са моторите

Експерти по ремонти на електромобили препоръчват Tesla, BMW i3 и три модела на VW Group

Най-големият страх при закупуване на електрически автомобил, особено втора употреба, е колко време ще изкара батерията. Нормално, това е най-скъпият елемент на автомобила (струва десетки хиляди евро). Второ, скапаната батерия допълнително ограничава пробега.

Изненада - батерията не е най-проблемният елемент на електрическата кола. Всъщност тя обикновено издържа по-дълго от самата кола. Повечето повреди в EV с навъртени километри, са при мотора, зарядното устройство или инвертора/конвертора. Батерията е едва на четвърто място сред най-честите повреди, твърдят от EV Clinic.

Това е огромен сервиз на балканските братя от Хърватия, специализиран в ремонта на електрически автомобили. Тази компания работи от 2010 година и е помогнала на стотици клиенти.    

Хърватите се описват като фирма за „обратен инженеринг“. Тоест компонентите се разглобяват, анализират и ако е възможно -  ремонтират. Така се спестяват куп пари, тъй като официалните дилъри просто подменя целият компонент на солена цена.

Този огромен опит на хърватите, които имат 20 сателитни сервиза, хвърлят нова светлина върху проблемите на електричките. Плюс това е изготвен списък от конкретни модели, които са надеждни или обратното. Като начало - EV Clinic счита, че батерията не трябва да бъде обект на безпокойство в повечето модели, които са успели да анализират. Въпреки че може да е в перфектно състояние, това не я предпазва от разграждане при употреба. За щастие има достъпни методи за определяне състоянието на батерията, а оттам и какъв капацитет остава.  

EV Clinic изброява четири области, които е най-вероятно да причинят проблеми в електрически автомобил. На първо място е двигателят, следван от бордовото зарядно устройство, инверторът и все пак четвърта е скъпата батерия. Но с успокояващо уточнение. Експертите посочват среден живот от поне десет години на батерията - преди да възникнат големи проблеми.

От друга страна, двигателите изглеждат слабото място на много електрически модели, какъвто е случаят с колите от групата Stellantis. Повечето модели там - от Citroën през Peugeot до DS, Opel или Fiat, използват основно едни и същи компоненти. Двигателите на тези автомобили „поради лошата си конструкция могат да се повредят след 12 000 км “, казват техниците от EV Clinic.    

В случая на първия Tesla Model 3, задният мотор изглежда по-крехък от очакваното - с повреди след 50 000 км. В следващите поколения и други модели на марката обаче двигателите изглеждат много по-издръжливи. Въпреки че в EV Clinic имат повече опит с моделите на Tesla (все пак най-продаваните електрически автомобили), спецовете им са ремонтирали почти всички марки. На сайта на компанията има подробен списък с предимствата и недостатъците на всеки модел.

Освен Tesla - хърватите препоръчват още BMW i3 и триото Volkswagen group - SEAT Mii , Volkswagen e-Up и Skoda Citygo. На другия полюс са Nissan Leaf, както първо, така и второ поколение. Моделите на Stellantis и Mercedes също трябва да бъдат избягвани. В случая с Leaf липсата на течно охлаждане в батерията му го прави податлив на сериозни повреди.    

От опита на EV Clinic изглежда, че производителите са търсили доставчици, които биха им гарантирали най-добрите батерии. В този смисъл те са изпълнили мисията си. Но все пак звучи иронично, че  марки, които са изградили своята вековна история благодарение на здравите двигатели с вътрешно горене, накрая са подценили точно мотора, било той и електрически.

fallback
  • #44
    Гостенино ( преди 3 дни )
    Как не се умори да повтаряш една и съща провокация от мен към вас, която няма нищо общо с истинската таблица която съм публикувал стотици пъти?
  • #43
    анонимен ( преди 3 дни )
    Тротинетчо трябва да си преразгледа прогнозите.Тази година Тесла няма да достигне миналогодишните продажби,да не говорим за 50% ръст.
  • #42
    Гост ( преди 3 дни )
    Още веднъж че бавно схващаш. Факти.29.03.22.Вижте какво се случва в новия завод на Тесла в Германия.#41.И за да те улесня.Ето я геометричната прогресия в едно мое мнение от преди две години....2023 г -1945685, 2024 г.-3060562,...Точно както ще бъде постигната крайната цел за следващите осем години - 20 МИЛИОНА ПРОДАЖБИ през 2028 г.
  • #41
    Гост ( преди 3 дни )
    Няма да се уморя да те цитирам, Теслю митичен. Факти.29.03.22.Вижте какво се случва в новия завод на Тесла в Германия.#41.И за да те улесня.Ето я геометричната прогресия в едно мое мнение от преди две години....2023 г -1945685, 2024 г.-3060562,...Точно както ще бъде постигната цел за следващите осем години - 20 милиона продажби през 2028 г.
  • #40
    анонимен ( преди 3 дни )
    Но като сте тръгнали да лъжете за тези 50%, след всичките обяснения че нямам сестра с която да сте спали, някой ще има ли топки да познае дали Тесла ще успее да продаде, 1,9 милиона автомобила тази година, за да изпълни и планът за 2024, съставен през 2014 за 50% годишен ръст? Или пак ще цитирате 3 милиона от единствената грешна таблица публикувана през годините?
  • #39
    До 44 ( преди 3 дни )
    Пак ли ще разводняваш мненията с тази гнусна лъжа за която нямаш нито един линк, а само вадене на думи от контекста? Твърденията ми винаги са били че Тесла няма никакъв проблем да произведе 20 че дори и 30 милиона през 2030, стига да има на кой да ги продаде, но винаги съм твърдел че няма да може.
  • #38
    анонимен ( преди 3 дни )
    Тротинетчо, твоите прогнози са винаги грешни.Наду ни главите с 50% ръст на Тесла,до достигането на заветната цел 20 милиона Тесли.Сега обърна палачинката за Китай,като си видя грешната прогноза.
  • #37
    До пръц пръц ( преди 3 дни )
    И пак да питам, ако се сбъдне и другата ми прогноза и работата на въглищните централи през 2040 бъде намалена с над 90% спрямо днес, откъде ще дойде замърсяването и вредните емисии от производството на батерии и особено от зареждането на автомобилите, чиито емисии за производството са отделени преди 10 г.? Досега не съм чул нито един смислен аргумент като отговор на този въпрос? Говориш за емисии но не казваш откъде идват при електромобилите? Хибридите отделят на дълъг път повече от дизела
  • #36
    До пръцльо ( преди 3 дни )
    Никой нормален шофьор не се интересува от емисиите, когато си избира марка автомобил или тип на задвижването. Не те питам за емисиите на автомобилния парк през 2040 година. Питам те как си представяш автомобилните продажби през 2040 година, за да определим каква е правилната посока в която трябва да се движат автомобилните компании за да оцелеят дотогава? Смяташ ли че през 2040 година най-успешната компания ще е тази която продава водородни автомобили, защото са с най-малко емисии ?
  • #35
    Hvaliprats ( преди 3 дни )
    Тротинетке, единственият важният въпрос е този за намаляването на емисиите, а не кой колко електромобила е произвел. Към момента Тойота, с над 27-28 милиона хибрида убедително води Тесла с над 7 милиона електромобила. При това, без субсидии и с далеч по-малко похабени ресурси за батерии.
fallback
Последни