fallback

Изненада! Слабото място на EV са моторите

Експерти по ремонти на електромобили препоръчват Tesla, BMW i3 и три модела на VW Group

Най-големият страх при закупуване на електрически автомобил, особено втора употреба, е колко време ще изкара батерията. Нормално, това е най-скъпият елемент на автомобила (струва десетки хиляди евро). Второ, скапаната батерия допълнително ограничава пробега.

Изненада - батерията не е най-проблемният елемент на електрическата кола. Всъщност тя обикновено издържа по-дълго от самата кола. Повечето повреди в EV с навъртени километри, са при мотора, зарядното устройство или инвертора/конвертора. Батерията е едва на четвърто място сред най-честите повреди, твърдят от EV Clinic.

Това е огромен сервиз на балканските братя от Хърватия, специализиран в ремонта на електрически автомобили. Тази компания работи от 2010 година и е помогнала на стотици клиенти.    

Хърватите се описват като фирма за „обратен инженеринг“. Тоест компонентите се разглобяват, анализират и ако е възможно -  ремонтират. Така се спестяват куп пари, тъй като официалните дилъри просто подменя целият компонент на солена цена.

Този огромен опит на хърватите, които имат 20 сателитни сервиза, хвърлят нова светлина върху проблемите на електричките. Плюс това е изготвен списък от конкретни модели, които са надеждни или обратното. Като начало - EV Clinic счита, че батерията не трябва да бъде обект на безпокойство в повечето модели, които са успели да анализират. Въпреки че може да е в перфектно състояние, това не я предпазва от разграждане при употреба. За щастие има достъпни методи за определяне състоянието на батерията, а оттам и какъв капацитет остава.  

EV Clinic изброява четири области, които е най-вероятно да причинят проблеми в електрически автомобил. На първо място е двигателят, следван от бордовото зарядно устройство, инверторът и все пак четвърта е скъпата батерия. Но с успокояващо уточнение. Експертите посочват среден живот от поне десет години на батерията - преди да възникнат големи проблеми.

От друга страна, двигателите изглеждат слабото място на много електрически модели, какъвто е случаят с колите от групата Stellantis. Повечето модели там - от Citroën през Peugeot до DS, Opel или Fiat, използват основно едни и същи компоненти. Двигателите на тези автомобили „поради лошата си конструкция могат да се повредят след 12 000 км “, казват техниците от EV Clinic.    

В случая на първия Tesla Model 3, задният мотор изглежда по-крехък от очакваното - с повреди след 50 000 км. В следващите поколения и други модели на марката обаче двигателите изглеждат много по-издръжливи. Въпреки че в EV Clinic имат повече опит с моделите на Tesla (все пак най-продаваните електрически автомобили), спецовете им са ремонтирали почти всички марки. На сайта на компанията има подробен списък с предимствата и недостатъците на всеки модел.

Освен Tesla - хърватите препоръчват още BMW i3 и триото Volkswagen group - SEAT Mii , Volkswagen e-Up и Skoda Citygo. На другия полюс са Nissan Leaf, както първо, така и второ поколение. Моделите на Stellantis и Mercedes също трябва да бъдат избягвани. В случая с Leaf липсата на течно охлаждане в батерията му го прави податлив на сериозни повреди.    

От опита на EV Clinic изглежда, че производителите са търсили доставчици, които биха им гарантирали най-добрите батерии. В този смисъл те са изпълнили мисията си. Но все пак звучи иронично, че  марки, които са изградили своята вековна история благодарение на здравите двигатели с вътрешно горене, накрая са подценили точно мотора, било той и електрически.

fallback
  • #24
    До 27 ( преди 3 дни )
    И понеже говориш за ДВГ forever, това ДВГ ЗАВИНАГИ, да не е същото като НИГОГА електромобилите няма да преминат 30% пазарен дял? Понеже поне 100 пъти съм питал кога ще дойде НИКОГА според антиелектриците, да видим дали някой ще ми отговори Какво означава ЗАВИНАГИ. Например как си представяте пазарния дял през 2040 година дори без забрана? Защото и 0,5% е завинаги на теория, но практически все едно го няма?
  • #23
    До 27 ( преди 3 дни )
    Не учудващо антиелектрик да не разбере статията заради функционалната си неграмотност. В статията не се казва, че електродвигателите не изкарват много, а че батериите изкарват много повече от електродвигателите.
  • #22
    До 21 ( преди 4 дни )
    Като изключим въображението, то в реалността По думите на гост, зарежда по 30 лв за 150 км на седмица. Това прави 8000 км годишно - ще навърти 240 000 км , дадени като гаранция от Тесла на 30-та година. Но му е много важно батерията да издържа повече от милион километра, които би изминал за 125 години. Затова няма да си купи електромобил! Просто не му върши работа, защото трябва да сменя батерията на всеки 30 години
  • #21
    До 21 ( преди 4 дни )
    "анонимен ( преди 6 минути )Милионите цикли са само във въображението на тротинетчо" във въображението на антиелектриците, най-важният критерий при избора на автомобил е пробегът с едно зареждане и времето за зареждане, защото всеки шофьор на земята кара по два резервоара на ден и изминава 2000 километра дневно. Това е основната причина да питате колко милиона минава батерия, защото въртите по 700 хиляди на година - 7 милиона на всяка Toyota, купена 10-годишна която ще карате следващите 10 го ...
  • #20
    анонимен ( преди 4 дни )
    Милионите цикли са само във въображението на тротинетчо.Има електрически автомобил с милион километра,но с по три сменени батерии и осем електромотора.
  • #19
    анонимен ( преди 4 дни )
    Hertz разпродават електрическите си автомобили, защото имат скъпа поддръжка и няма клиенти за тях за под наем.Сега се молят да ги купи някой.
  • #18
    Гост ( преди 4 дни )
    Точно така Теслю митичен, затова Херц разпродава електромобилите си и няма желаещи да ги купят.
  • #17
    анонимен ( преди 4 дни )
    Минавам да оставя една информация: двигателят на Модел 3 се монтира на Tesla Semi (или, по-точно, 3 от тях). Толкова е здрав. Ако е имал някакви ранни проблеми, отдавна са в историята.
  • #16
    От 6 и 8 ( преди 4 дни )
    Току що прочетох някои неща на сайта на Ev Clinic. Има инфо за всеки модел какви повреди на колко км възникват и каква е цената за нови части, ремонтирани и втора употреба. Прочетете преди да се излагате. Освен това пише, че даже и ел колите с проблеми излизат по-евтино от ДВГ заради леснотата и цената на ремонтите. Гост, LFP батериите са проектирани да изкарат над милион км, даже 1,5 мил, ако трябва да съм точен. NMC, които са произведени след 2016-2017 ще изкарат поне 700-800000 км.
  • #15
    анонимен ( преди 4 дни )
    Хубавото което научаваме от тази новина е има хора които от 15 години се занимават с ел коли.
fallback
Последни