fallback

Изненада! Слабото място на EV са моторите

Експерти по ремонти на електромобили препоръчват Tesla, BMW i3 и три модела на VW Group

Най-големият страх при закупуване на електрически автомобил, особено втора употреба, е колко време ще изкара батерията. Нормално, това е най-скъпият елемент на автомобила (струва десетки хиляди евро). Второ, скапаната батерия допълнително ограничава пробега.

Изненада - батерията не е най-проблемният елемент на електрическата кола. Всъщност тя обикновено издържа по-дълго от самата кола. Повечето повреди в EV с навъртени километри, са при мотора, зарядното устройство или инвертора/конвертора. Батерията е едва на четвърто място сред най-честите повреди, твърдят от EV Clinic.

Това е огромен сервиз на балканските братя от Хърватия, специализиран в ремонта на електрически автомобили. Тази компания работи от 2010 година и е помогнала на стотици клиенти.    

Хърватите се описват като фирма за „обратен инженеринг“. Тоест компонентите се разглобяват, анализират и ако е възможно -  ремонтират. Така се спестяват куп пари, тъй като официалните дилъри просто подменя целият компонент на солена цена.

Този огромен опит на хърватите, които имат 20 сателитни сервиза, хвърлят нова светлина върху проблемите на електричките. Плюс това е изготвен списък от конкретни модели, които са надеждни или обратното. Като начало - EV Clinic счита, че батерията не трябва да бъде обект на безпокойство в повечето модели, които са успели да анализират. Въпреки че може да е в перфектно състояние, това не я предпазва от разграждане при употреба. За щастие има достъпни методи за определяне състоянието на батерията, а оттам и какъв капацитет остава.  

EV Clinic изброява четири области, които е най-вероятно да причинят проблеми в електрически автомобил. На първо място е двигателят, следван от бордовото зарядно устройство, инверторът и все пак четвърта е скъпата батерия. Но с успокояващо уточнение. Експертите посочват среден живот от поне десет години на батерията - преди да възникнат големи проблеми.

От друга страна, двигателите изглеждат слабото място на много електрически модели, какъвто е случаят с колите от групата Stellantis. Повечето модели там - от Citroën през Peugeot до DS, Opel или Fiat, използват основно едни и същи компоненти. Двигателите на тези автомобили „поради лошата си конструкция могат да се повредят след 12 000 км “, казват техниците от EV Clinic.    

В случая на първия Tesla Model 3, задният мотор изглежда по-крехък от очакваното - с повреди след 50 000 км. В следващите поколения и други модели на марката обаче двигателите изглеждат много по-издръжливи. Въпреки че в EV Clinic имат повече опит с моделите на Tesla (все пак най-продаваните електрически автомобили), спецовете им са ремонтирали почти всички марки. На сайта на компанията има подробен списък с предимствата и недостатъците на всеки модел.

Освен Tesla - хърватите препоръчват още BMW i3 и триото Volkswagen group - SEAT Mii , Volkswagen e-Up и Skoda Citygo. На другия полюс са Nissan Leaf, както първо, така и второ поколение. Моделите на Stellantis и Mercedes също трябва да бъдат избягвани. В случая с Leaf липсата на течно охлаждане в батерията му го прави податлив на сериозни повреди.    

От опита на EV Clinic изглежда, че производителите са търсили доставчици, които биха им гарантирали най-добрите батерии. В този смисъл те са изпълнили мисията си. Но все пак звучи иронично, че  марки, които са изградили своята вековна история благодарение на здравите двигатели с вътрешно горене, накрая са подценили точно мотора, било той и електрически.

fallback
  • #54
    Хаха ( преди 18 минути )
    Със 100 ника си само ти ве ***!
  • #53
    До ха-ха ( преди 2 часа )
    Само антиелектрик антиматематик психопат шизофреник със 100 Ника може да измисли друга дефиниция на математическо правило. Прави го за да го псуват, защото това е единственият начин да му обърнат внимание! На такъв индивид дискусии не съм му необходими! Дискусии водят само нормални хора, които си пишат за да споделят информация. Психопат който пише единствено да се заяжда с останалите за да го псуват, няма нужда от дискусии. Той си проси да му кажат истината ,че е гнусен заядлив лъжец.
  • #52
    Хаха ( преди 4 часа )
    А за дискусиите ти казах, че е безсмислено и на повечето им е ясно. БЕЗСМИСЛЕНО Е, защото ти си една нещастна клавиатурна радиоточка. Затова и повечето тук, вече само те бъзикат и те нареждат лекичко, и ти пак почваш с тъпите си коментари и цифрички. А ти друго не заслужаваш, освен обиди. Невменяем, лекувай се.
  • #51
    Хаха ( преди 4 часа )
    До 29. Първо мен лично не ме интересува 2040 и автомобилния пазар, защото има много по-важни неща които могат да се случат дотогава, не ме интересува и тази година дали ЕМ, или тези на тесла, ще са повече или по-малко от миналата, затова няма за какво да правя прогнози. Както ти казах, 22г си взех чисто нова кола, и няколко години поне не ме интересува нищо. А основното, кой си ти и какъв си ти, че да ми задаваш въпроси ве "Даскале"? За какъв се мислиш?
  • #50
    анонимен ( преди 4 часа )
    Хаха, Митето съвсем е оплескал извинителните си обяснения. Вече дори предефинира понятието "геометрична прогресия". Мите, Митеее, всичките ти анализи и проракувания са ти такива - нефелни. Айде сега виж да почнеш да ползваш и тази нова думичка, че ти е трудно да научаваш нови думи като само висиш в сайта на ЕСО и Ютюб.
  • #49
    До 55 ( преди 7 часа )
    Аз не съм измислил нищо. За разлика от неграмотните антиелектрици, които измисляте само лъжи. Според правилата за геометрична прогресия, за да има 50% ръст от 2014 , то през 2024 трябва да бъдат ПРОИЗВЕДЕНИ 1,9 милиона броя. Който твърди нещо обратно очевидно е антиматематик или обикновен психопат който лъже. Ти към кои са числиш?
  • #48
    анонимен ( преди 10 часа )
    Тротинетката влезе в режим на обяснения,значи пак е сгафил нещо.Всички антиелектрици сте функционално неграмотни и не го разбирате,а Тротка?Този който е измислил геометричната прогресия е антиматематик.
  • #47
    TSLA ( преди 19 часа )
    Защо TESLA е Царят на пътя? Защото е единствената марка, която влиза в сервиза ни след 300 - 600 000 км. Другите не могат да стигнат и половината на това. "Why is Tesla the king of the road? Because it is the only vehicle that enters our garage doors with an average of over 300,000 km and the only vehicle on which we have documented that the ORIGINAL batteries from the first installation exceed 600,000 km. All other vehicles struggle significantly to achieve even half of that" - EV Clinic
  • #46
    анонимен ( преди 20 часа )
    "анонимен ( преди 5 минути )Тротинетчо трябва да си преразгледа прогнозите.Тази година Тесла няма да достигне миналогодишните продажби,да не говорим за 50% ръст." Няма какво да преразглеждам. Още в началото на годината Тесла каза, че няма да има ръст тази година, а аз казах, че шанса да изпълни планираният през 2014 50% ръст за тази година е 50 на 50. Това беше в началото на годината, Сега вече смятаче, че ръста ще е по-скоро 49% по геометричната прогресия за последните 10 години.
  • #45
    Гостенино ( преди 20 часа )
    И още веднъж че бавно схващаш - ето контекста от който си извадил думите " Пак питам ПРЕЗ КОЯ ГОДИНА ОТ ТАЗИ ТАБЛИЦА ти се вижда невъзможно Тесла да постигне 50% ръст? Досега нито веднъж не си отговорил на този въпрос от три години насам. Когато става въпрос за цифри нещо се умълчаваш??
fallback
Последни