fallback

Нова платформа на CATL издържа на удар до 120 км/ч, без да се запали

Китайската компания ще я предлага на всички автомобилни производители (ВИДЕО)

Китайската компания CATL, която е един от най-големите в света производители на горивни клетки за електромобили и plug-in хибриди, представи свое модулно скейтборд шаси, наречено Bedrock (скала). Всъщност, това е основното предимство на платформата - здрава е като скала, но има и много други предимства. Първият модел, който ще я получи, е новият автомобил на компанията Avatr.

Запалването на електромобилите и plug-in хибридите при катастрофа е огромен кошмар за пожарникарите. Пожарът в тези коли често може да бъде потушен само след като бъдат потопени в огромна вана с вода за няколко дни. CATL обаче твърди, че е разработила шаси за електрически автомобили, което няма да се запали спонтанно при по-голяма част от катастрофите.

За да демонстрира здравината на Bedrock, CATL провежда два краш теста при скорост от 120 км/ч. При първия, лек автомобил, изграден върху новото шаси се удря в стена, а при втория самата скейтборд платформа, без каросерия, се блъска в стълб. И в двата случая пожар не последва, което е основното, макар да е ясно, че за водача и пътниците удар с такава скорост най-вероятно би се оказал фатален.

По отношение оформлението на батерията шасито Bedrock е тип CTC (Cell-to-Chassis), при която клетките й са интегрирани директно в захранващата структура без междинен външен корпус, но има солидна вътрешна метална матрица и всяка клетка е с енергопоглъщащ изолационен филм. При катастрофа електрическата система с високо напрежение се изключва автоматично само за 0,01 сек.

Сред другите особености на Bedrock са волан и спирачки "на жици", което дава известна творческа свобода за създаване на надстройка на каросерията - шасито може да се използва за производство на автомобили от различни видове, от спортни коли до ванове. Електронната архитектура на платформата първоначално е проектирана за работа на автопилот от ниво 4 по класификацията SAE. Окачването е напълно независимо. Максималният пробег с едно зареждане надхвърля 1000 км.

Bedrock също така е шаси на OEM (original equipment manufacturer или производител на оригинално оборудване), тоест CATL ще го предлага на всички заинтересовани. Китайската компания твърди, че е възможно да се разработи нов модел автомобил върху платформата само за 12-18 месеца и да се възстановят разходите, като се произвеждат само 10 000 автомобила годишно.

Първият носител на новата платформа CATL ще бъде един от новите модели на компанията Avatr Technology, чийто основен собственик е Changan (40,99% дял), а CATL е вторият по големина акционер (14,1% дялове). Премиерата на новия автомобил на Avatr върху шасито Bedrock се очаква догодина.

fallback
  • #21
    До 19 ( преди 8 часа )
    И разбира се че всеки път ще казвам едно и също нещо за фактите. Само антиелектриците имате 100 различни лъжи за един и същ факт и всеки път казвате нещо различно .
  • #20
    До 19 ( преди 8 часа )
    Разбира се че не четеш. То си личи че не си че и в училище, А и сега не четеш а само пишеш. Аз пиша, защото имам какво да казвам. Лошото е че вие пишете два пъти повече без да кажат нищо.
  • #19
    Хаха ( преди 10 часа )
    И нямам време, половината ми ден да минава в писане на едни и същи коментарчета. Лекувай се!
  • #18
    Хаха ( преди 10 часа )
    Пиша по един коментар, ти повече не заслужаваш. И по-малко отД обиди не заслужаваш. Даже не ти чета всичките писания, а да влиза някой в дискусия с теб е БЕЗСМИСЛЕНО, защото ти си РАДИОТОЧКАТА ИЛОН ДЗИНПИН.
  • #17
    анонимен ( преди 11 часа )
    Разликата между двете е, че всеки знаещ ще ти отговори ЗАЩО вярва в нещо. Обяснява на база на кой факти са РАЗСЪЖДЕНИЯТА му и дава практически примери. Знаеш че те обикновено не са всезнаещи и много бързо променят ВЯРВАНИЯТА си, когато получат нови ЗНАНИЯ. ВЯРВАЩИЯ антиелектрик не се нуждае от факти. Той никога не може да обясни ЗАЩО вярва. За вярващия всеки който му каже нещо различно е ВРАГ, който трябва да бъде нападнат незабавно. Ти ВЯРВАЩ ли си или ЗНАЕЩ? Досега не си споделял ЗНАНИЯ?
  • #16
    До 15 ( преди 11 часа )
    Вместо да се хилиш, да беше изписал поне един-два коментара с практически примери като мен, вместо да напишеш 10 коментара с обидник квалификации към останалите и нищо по темата. Самият факт, че не можеш да кажеш нито един факт или да дадеш практически пример за да се аргументираш, говори, че си ВЯРВАЩ, а не ЗНАЕЩ.
  • #15
    Хаха ( преди 11 часа )
    Какъв клиент си ти е бъстъре. И стига си уголемявал думите. Защо вярваш веднага на нещо в интернет, а се смееш на другите за същото. А може и catl, да са по субсидирани пряко от самите производители. Откъде знаеш, и че CAtl казват точната сума, та изписа дежурните си n на брой коментара. Невменяема клавиатурна радиоточка.
  • #14
    анонимен ( преди 12 часа )
    И това е за всеки инвестиран милиард в модела. При 5 милиарда инвестиции - 50 000 оскъпяване за модел на ford и Toyota и 1 000 долара за Тесла. Ами честито отказване от продажбите на електромобили. Колкото по-малко продават, толкова повече губят! Колкото по-малко милиарди инвестират, за да не губят, толкова по-лоши автомобили правят. А не всички клиенти са ВЯРВАЩИ АНТИМИСЛИТЕЛИ.
  • #13
    анонимен ( преди 12 часа )
    Точно затова антиматематиците не можете да разберете от какво печели Тесла. ВЯРВАТЕ, че е от субсидии и други държавни помощи и глоби на тези които не могат да смятат. Например ford и Toyota, са на загуба от електромобилите, защото при 100 000 продажби всеки инвестиран милиард в разработки оскъпява автомобила с 10 000 долара. При Тесла сумата е 200 долара.
  • #12
    До 10 ( преди 12 часа )
    "Например, че за бюджетна серия скъпи автомобили с малка серия от 10 000 броя, всеки един милион в разработки оскъпява автомобила със 100 долара. А всеки инвестиран милиард в доста по-скъпите разработки на платформа, оскъпява автомобила със 100 000 долара. Но какво са някакви си 3 нули за ВЯРВАЩИТЕ? Нито един практически пример като този не може да разклати ВЯРАТА им.
fallback
Последни