IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нова платформа на CATL издържа на удар до 120 км/ч, без да се запали

Китайската компания ще я предлага на всички автомобилни производители (ВИДЕО)

Китайската компания CATL, която е един от най-големите в света производители на горивни клетки за електромобили и plug-in хибриди, представи свое модулно скейтборд шаси, наречено Bedrock (скала). Всъщност, това е основното предимство на платформата - здрава е като скала, но има и много други предимства. Първият модел, който ще я получи, е новият автомобил на компанията Avatr.


CATL


Запалването на електромобилите и plug-in хибридите при катастрофа е огромен кошмар за пожарникарите. Пожарът в тези коли често може да бъде потушен само след като бъдат потопени в огромна вана с вода за няколко дни. CATL обаче твърди, че е разработила шаси за електрически автомобили, което няма да се запали спонтанно при по-голяма част от катастрофите.

За да демонстрира здравината на Bedrock, CATL провежда два краш теста при скорост от 120 км/ч. При първия, лек автомобил, изграден върху новото шаси се удря в стена, а при втория самата скейтборд платформа, без каросерия, се блъска в стълб. И в двата случая пожар не последва, което е основното, макар да е ясно, че за водача и пътниците удар с такава скорост най-вероятно би се оказал фатален.



По отношение оформлението на батерията шасито Bedrock е тип CTC (Cell-to-Chassis), при която клетките й са интегрирани директно в захранващата структура без междинен външен корпус, но има солидна вътрешна метална матрица и всяка клетка е с енергопоглъщащ изолационен филм. При катастрофа електрическата система с високо напрежение се изключва автоматично само за 0,01 сек.

Сред другите особености на Bedrock са волан и спирачки "на жици", което дава известна творческа свобода за създаване на надстройка на каросерията - шасито може да се използва за производство на автомобили от различни видове, от спортни коли до ванове. Електронната архитектура на платформата първоначално е проектирана за работа на автопилот от ниво 4 по класификацията SAE. Окачването е напълно независимо. Максималният пробег с едно зареждане надхвърля 1000 км.


CATL


Bedrock също така е шаси на OEM (original equipment manufacturer или производител на оригинално оборудване), тоест CATL ще го предлага на всички заинтересовани. Китайската компания твърди, че е възможно да се разработи нов модел автомобил върху платформата само за 12-18 месеца и да се възстановят разходите, като се произвеждат само 10 000 автомобила годишно.

Първият носител на новата платформа CATL ще бъде един от новите модели на компанията Avatr Technology, чийто основен собственик е Changan (40,99% дял), а CATL е вторият по големина акционер (14,1% дялове). Премиерата на новия автомобил на Avatr върху шасито Bedrock се очаква догодина.

0 от 500
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 часа )
    крайно време е тесла да продава платформа и технологии и да спре да се занимава с проектиряне и сглобявяне на превазни средства и без това твърдят че не са автомобилна компания
  • #8
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 5 ( преди 12 часа )
    "анонимен ( преди 1 час )Възстановяване на инженерните разходи само с 10 хил продажби на година?"... Само бутикови производители могат да си позволят да произвеждат по 10 000 бройки на година. След като производителят на батерии им предлагат цялостно решение на платформа, върху която просто трябва да измислят формата на ламарините И какъв "телевизор" да сложат, разходите за "производителите" рязко намаляват, защото CATL им произвежда всичко на готово, както BYD сглобяват продукти на Аpple.
  • #7
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До 3,4 и 5 ( преди 12 часа )
    Всеки третокласник ще ви сметне, че при 10 милиона произведени електромобила на година се падат по 600 долара държавна помощ. Очевидно тези факти, които самите вие давате, не пречат на ВЯРАТА, че това е причината в Китай електромобилите да са с 20-30 000 долара по-евтини. Няма начин причината да не са тези 600 долара държавна помощ, която Германия не може да си позволи да отпусне на своите производители, за да правят и те толкова евтини електромобили.
  • #6
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До 3 4 и 5 ( преди 12 часа )
    Нищо ново под слънцето! Антиматематиците антифризици се гледат в огледалото и се самоописват като се обръщат към мен С описанието на себе си. Нормалните хора, които сме завършили трети клас, когато ни кажат някакви цифри си правим елементарна сметка, че при 30 милиарда за 5 години, прави по 6 милиарда на година. Само Toyota печели няколко пъти повече на година.
  • #5
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 14 часа )
    Възстановяване на инженерните разходи само с 10 хил продажби на година?! Тия съвсем са изплискали легена, но явно има файда. Ето го форумният шут не само го ВЯРВА това, а дори и го цитира. Това обяснява безбройните му "изчисления" за батерии, фотоволтаици, километри и прочее. 10 хил продажби може да са достатъчни, ако всяка от тях е на стойност от по 100 хил например.
  • #4
    3 rate up comment 3 rate down comment
    РУК ( преди 14 часа )
    И Митьо, понеже от батерии разбираш колкото да ги смениш на интимната играчка на жена ти! Повечето инцинденти със самозаплаване на ел. коли са в покой или при ниска скорост! Според официалната статистика на твоите китайци, за последната година в Китай са се подпалили по-малко коли, от колкото само за последния месец в китайските социални медии има клипове на подпалващи се Шауми, BYD и прочие!При удар с 120, последния ти проблем ще е дали ще пламне батерията!Антифизик мамин!
  • #3
    3 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 14 часа )
    До 2 - Дежурния лаладжия който постоянно се опитва да оспорва факта,че китайското правителство субсидира на ниво производство,продажби,експорт.А те сами заявяват,че само за покупка в рамките на 5 години ще изсипят над 30 млрд. долара годишно,а според експери,общите субсидии са между 70 и 90 млрд.Погледни колко е годишната нетна печалба на Тойота, VW и обясни,защо едно правителство 5 години ще харчи за субсидиране,повече от колкото е печалбата на двата най-големи производители в света
  • #2
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 15 часа )
    Разбира се дежурната опорна точка, която много се харесва на ВЯРВАЩИТЕ е, че китайското правителство субсидира производството им. А не, че са необходими само 10 000 продажби за да си върнеш инвестициите в разработка. Точно обратното на Toyota, която споделя разработката на електромобилите си с други компании, защото няма финансовата възможност, нито пък време и ресурси, да си позволи самостоятелна разработка, въпреки манията за величие като най печелившата и голяма автомобилна компания в света.
  • #1
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 15 часа )
    "CATL ще го предлага на всички заинтересовани. Китайската компания твърди, че е възможно да се разработи нов модел автомобил върху платформата само за 12-18 месеца и да се възстановят разходите, като се произвеждат само 10 000 автомобила годишно." Сравнете това с милиардите, които влагат японските и европейските компании и поне 5 години за модел по техни думи и продължавайте да се чудите, защо китайските електромобили са толкова евтини.