Китайската компания CATL, която е един от най-големите в света производители на горивни клетки за електромобили и plug-in хибриди, представи свое модулно скейтборд шаси, наречено Bedrock (скала). Всъщност, това е основното предимство на платформата - здрава е като скала, но има и много други предимства. Първият модел, който ще я получи, е новият автомобил на компанията Avatr.
Запалването на електромобилите и plug-in хибридите при катастрофа е огромен кошмар за пожарникарите. Пожарът в тези коли често може да бъде потушен само след като бъдат потопени в огромна вана с вода за няколко дни. CATL обаче твърди, че е разработила шаси за електрически автомобили, което няма да се запали спонтанно при по-голяма част от катастрофите.
За да демонстрира здравината на Bedrock, CATL провежда два краш теста при скорост от 120 км/ч. При първия, лек автомобил, изграден върху новото шаси се удря в стена, а при втория самата скейтборд платформа, без каросерия, се блъска в стълб. И в двата случая пожар не последва, което е основното, макар да е ясно, че за водача и пътниците удар с такава скорост най-вероятно би се оказал фатален.
По отношение оформлението на батерията шасито Bedrock е тип CTC (Cell-to-Chassis), при която клетките й са интегрирани директно в захранващата структура без междинен външен корпус, но има солидна вътрешна метална матрица и всяка клетка е с енергопоглъщащ изолационен филм. При катастрофа електрическата система с високо напрежение се изключва автоматично само за 0,01 сек.
Сред другите особености на Bedrock са волан и спирачки "на жици", което дава известна творческа свобода за създаване на надстройка на каросерията - шасито може да се използва за производство на автомобили от различни видове, от спортни коли до ванове. Електронната архитектура на платформата първоначално е проектирана за работа на автопилот от ниво 4 по класификацията SAE. Окачването е напълно независимо. Максималният пробег с едно зареждане надхвърля 1000 км.
Bedrock също така е шаси на OEM (original equipment manufacturer или производител на оригинално оборудване), тоест CATL ще го предлага на всички заинтересовани. Китайската компания твърди, че е възможно да се разработи нов модел автомобил върху платформата само за 12-18 месеца и да се възстановят разходите, като се произвеждат само 10 000 автомобила годишно.
Първият носител на новата платформа CATL ще бъде един от новите модели на компанията Avatr Technology, чийто основен собственик е Changan (40,99% дял), а CATL е вторият по големина акционер (14,1% дялове). Премиерата на новия автомобил на Avatr върху шасито Bedrock се очаква догодина.