Honda и Nissan най-после потвърдиха днес онова, което всички отдавна вече знаехме: че двете компании преговарят за бъдещото си сливане. Рационален ход ли е това, или паническа мярка под диктата на японското правителство? Bloomberg потърси мнението на човека, който вероятно най-добре се ориентира в динамиката на ситуацията: бившия шеф на Nissan и Renault Карлос Гон, след чието арестуване и прогонване през 2019 започна неудържимото пропадане на японския гигант. Ето какво сподели Гон пред Bloomberg.
12 въпроса към Карлос Гон за бъдещето на автоиндустрията (ГАЛЕРИЯ):
Видяхте еволюцията на китайския електрически пазар, на китайската автоиндустрия. Учуден ли сте, че тя стана толкова силна?
"Ни най-малко. Откровено казано, бях видял признаците още преди това. Когато Nissan навлезе в Китай през 2003 и построи заводи там, само за броени години тези заводи станаха най-добрите в цялата ни мрежа. И като производителност, и като качество, и като ефективно време за достигане на продуктите до пазара. Китайците имат много дисциплинирана работна ръка, и са много твърдо решени да са конкурентни. Така че тази индустрия в следващите две десетилетия ще трябва да се съобразява с китайския талант и китайското ноу-хау".
"Ни най-малко. Откровено казано, бях видял признаците още преди това. Когато Nissan навлезе в Китай през 2003 и построи заводи там, само за броени години тези заводи станаха най-добрите в цялата ни мрежа. И като производителност, и като качество, и като ефективно време за достигане на продуктите до пазара. Китайците имат много дисциплинирана работна ръка, и са много твърдо решени да са конкурентни. Така че тази индустрия в следващите две десетилетия ще трябва да се съобразява с китайския талант и китайското ноу-хау".