Honda и Nissan най-после потвърдиха днес онова, което всички отдавна вече знаехме: че двете компании преговарят за бъдещото си сливане. Рационален ход ли е това, или паническа мярка под диктата на японското правителство? Bloomberg потърси мнението на човека, който вероятно най-добре се ориентира в динамиката на ситуацията: бившия шеф на Nissan и Renault Карлос Гон, след чието арестуване и прогонване през 2019 започна неудържимото пропадане на японския гигант. Ето какво сподели Гон пред Bloomberg.
12 въпроса към Карлос Гон за бъдещето на автоиндустрията (ГАЛЕРИЯ):
Какъв е политическият аспект? Дали с това обединение Япония се опитва да даде някакъв отговор на китайската инвазия в автомобилния сектор?
"Без всякакво съмнение. Това изглежда напълно логично в днешната ситуация. Китайците са явно на печелившата страна. Те станаха най-големият износител на автомобили. Те са най-големият производител на електромобили. Успешни са в множество различни нови технологии. Така че в известен смисъл това е защитен ход за Япония, защитен режим на мислене - опит да се сплоти японската индустрия, да се подсили тя на международните пазари и да се избегне социален катаклизъм в страната".
"Без всякакво съмнение. Това изглежда напълно логично в днешната ситуация. Китайците са явно на печелившата страна. Те станаха най-големият износител на автомобили. Те са най-големият производител на електромобили. Успешни са в множество различни нови технологии. Така че в известен смисъл това е защитен ход за Япония, защитен режим на мислене - опит да се сплоти японската индустрия, да се подсили тя на международните пазари и да се избегне социален катаклизъм в страната".