Едно истинско Ferrari трябва да има атмосферен V12 с невероятно форсиране на двигателя и страхотен звук, нали? Ами, съвсем не е задължително. На първо място, темата за каноничното Ferrari е много дискусионна. Например, най-новият хибрид F80 противоречи на инженерните традиции, но е трудно да го наречем "фалшив". Второ, историята на компанията е пълна с невероятни осемцилиндрови автомобили от начално ниво.
Най-добрите модели на Ferrari с V8 (ГАЛЕРИЯ):
Първото Ferrari с турбокомпресор? Не е F40 или дори 288 GTO, а 208 GTB/GTS Turbo. Двулитровият Tipo F106 D с впръскване на гориво, електронно запалване Marelli и турбина KKK K26 развива до 220 к.с.
Напълно достатъчно лекият спортен автомобил да ускори до 100 км/ч за по-малко от 7 сек и да развие максимална скорост от над 240 км/ч. На снимката е показан 208 GTB Turbo от моделната 1983, продаден на търг на Bonhams в Goodwood през 2018 година за скромните 44 850 паунда.