fallback

Продажбите на нови коли в Европа отново спадат

Основната причина са отрицателните резултати на петте най-големи пазара

Автомобилният пазар в Европа продължава да се представя зле. През ноември регистрациите на нови автомобилите в ЕС, страните от ЕАСТ и Великобритания са намалели с 1,9%, докато крайният баланс за първите единадесет месеца приключи с много малък ръст (+0,6%). Ако цифрите се сравнят с тези преди пандемията, тоест 2019, спадът достига 18%.

Най-притеснителното е, че спадът засяга петте големи пазара на континента, които заедно представляват 69,9% от продажбите. В същото време брутният вътрешен продукт (БВП) на региона отдавна се е върнал на нивата отпреди кризата.

През ноември пазарният дял на електрическите автомобили е спаднал от 16,3% през миналата година до 15%. През първите единадесет месеца като цяло електрическите автомобили регистрират пазарен дял от 15,1%, в сравнение с 15,4% през същия период на 2023, като има огромни разлики между отделните държави. Германия, например, регистрира намаление от 18 на 13,4%, докато във Франция се отчита ръст от 16,4 на 17%. Испания и Италия остават на старите си нива - съответно 5,3 и 4,1%.

Във Великобритания нещата се развиват по-добре за електромобилите, тъй като там бяха обявени официални бонуси на стойност около 4 млрд лири. В същото време обаче регистрациите на plug-in хибриди са намалели с 8,8%, като пазарният им дял възлиза на 7,6% (с 0,6% по-малко от същия период на предходната година).

През ноември продажбите на бензинови автомобили са намалели със 7,8%. И четирите основни пазара отбелязват спад, като във Франция е най-голям - с 31,5% по-малко. Следва Италия с 12,3%, докато в Германия и Испания той е съответно -5,4% и -2,3%). С общо 266 115 нови коли, регистрирани през миналия месец, пазарният дял на бензиновите автомобили спадна до 30,6% в сравнение с 32,5% през същия месец на миналата година.

И накрая, пазарът на дизелови автомобили намаля с 15,3%, като пазарният му дял през ноември е 10,6%.

С оглед на факта, че хибридните автомобили продължават да се продават добре, не е изненадващо, че Toyota регистрира 12% увеличение в сравнение с миналата година. Двуцифрен ръст и за Volvo (+16,8%), което се справя добре най-вече заради EX30. От друга страна проблемите с ЕV оказват влияние на резултата на Tesla, където спад от 28,4%. Сериозно отстъпление записва и Mitsubishi (-25,6%).

fallback
  • #16
    анонимен ( преди 45 минути )
    Абе, Мите, в статията изрично пише, че за първите 11 месеца делът на електричките намалява при все, че целият пазарът за същия период е същия като миналата година. Сега сигурно ще кажеш, че електричките са повече в Китай и Африка и всичко е според великите ти прогнози. Смехории.
  • #15
    До 13 ( преди 1 час )
    Всеки може да провери колко може да му струва тока без субсидии Батерия Dyness DH200F с капацитет 215kWh и мощност 100 kW струва 66 000 евро. Ако свържеш към нея 180kW фотоволтаични панели за 50 000 лв, можеш да захранваш 100 киловата зарядни станции , която сама ще си произвежда над 200 000kWh годишно. Ще струва по-малко от 200 000 лв включително зарядните. При левче за киловатчас за първата година и 1 милион километра годишно, си връща инвестицията за първата година. След това безплатно.
  • #14
    До пръдливия ( преди 1 час )
    "Hvaliprats ( преди 3 часа )И каква стана тя? Субсидираме елкетромобилите, пък растат хибридите, а, тротинетка?"....Май живее в паралелни реалности? В нашата реалност субсидиите ги спряха още миналата година. Но въпреки че поради тази причина електромобилите поскъпнаха с 10-15-20%, продажбите не спряха както пророкувахте антиелектриците. Даже и не паднаха. Ти какво очакваше? Да вдигнат цените на електромобилите, А това да доведе до увеличаване на продажбите?
  • #13
    до 12 ( преди 3 часа )
    А до преди 10-ина години именно дизелът беше любимецът на политиците и спасителите на климата. Сега са електричките, така че думам ти дъще, сещай се снахо.
  • #12
    факт ( преди 4 часа )
    Дизела вече 10% догодина 5 по догодина ще копае дъноти
  • #11
    Hvaliprats ( преди 4 часа )
    И каква стана тя? Субсидираме елкетромобилите, пък растат хибридите, а, тротинетка? Май реалността е малко по-сложна от пропагандните мантри?
  • #10
    До РУК ( преди 4 часа )
    Ето че отново сме на едно и също мнение. За ДВГ е вече късно да се купува, а за електромобили е рано.
  • #9
    анонимен ( преди 6 часа )
    отново? те не са спирали да падат
  • #8
    РУК ( преди 7 часа )
    Какъв всъщност е избора на хората?Купуваш кола с ДВГ за която не ясно колко и къде ще можеш да я караш и каква ще и е остатъчната стойност след 5-6 години,заради *** забрани.Да си купиш електричка,прескъпа,със съмнителни пригодност и лудо обезценяване и все по-скъпо обществено зареждане в Западна Европа,почти равно на каране на бензин.Или хибрид,с негативите на първите две.Нормално всеки си държи старата кола по-дълго.Ако някой е очаквал друго,да бръкне с два пирона в контакта
  • #7
    факт ( преди 9 часа )
    Нормално колата се ползва 96% от времето за да ходиш до рябота и обратно.Няма работа няма нужда и от кола а и вече работата става все по дистанционна
fallback
Последни