fallback

Продажбите на нови коли в Европа отново спадат

Основната причина са отрицателните резултати на петте най-големи пазара

Автомобилният пазар в Европа продължава да се представя зле. През ноември регистрациите на нови автомобилите в ЕС, страните от ЕАСТ и Великобритания са намалели с 1,9%, докато крайният баланс за първите единадесет месеца приключи с много малък ръст (+0,6%). Ако цифрите се сравнят с тези преди пандемията, тоест 2019, спадът достига 18%.

Най-притеснителното е, че спадът засяга петте големи пазара на континента, които заедно представляват 69,9% от продажбите. В същото време брутният вътрешен продукт (БВП) на региона отдавна се е върнал на нивата отпреди кризата.

През ноември пазарният дял на електрическите автомобили е спаднал от 16,3% през миналата година до 15%. През първите единадесет месеца като цяло електрическите автомобили регистрират пазарен дял от 15,1%, в сравнение с 15,4% през същия период на 2023, като има огромни разлики между отделните държави. Германия, например, регистрира намаление от 18 на 13,4%, докато във Франция се отчита ръст от 16,4 на 17%. Испания и Италия остават на старите си нива - съответно 5,3 и 4,1%.

Във Великобритания нещата се развиват по-добре за електромобилите, тъй като там бяха обявени официални бонуси на стойност около 4 млрд лири. В същото време обаче регистрациите на plug-in хибриди са намалели с 8,8%, като пазарният им дял възлиза на 7,6% (с 0,6% по-малко от същия период на предходната година).

През ноември продажбите на бензинови автомобили са намалели със 7,8%. И четирите основни пазара отбелязват спад, като във Франция е най-голям - с 31,5% по-малко. Следва Италия с 12,3%, докато в Германия и Испания той е съответно -5,4% и -2,3%). С общо 266 115 нови коли, регистрирани през миналия месец, пазарният дял на бензиновите автомобили спадна до 30,6% в сравнение с 32,5% през същия месец на миналата година.

И накрая, пазарът на дизелови автомобили намаля с 15,3%, като пазарният му дял през ноември е 10,6%.

С оглед на факта, че хибридните автомобили продължават да се продават добре, не е изненадващо, че Toyota регистрира 12% увеличение в сравнение с миналата година. Двуцифрен ръст и за Volvo (+16,8%), което се справя добре най-вече заради EX30. От друга страна проблемите с ЕV оказват влияние на резултата на Tesla, където спад от 28,4%. Сериозно отстъпление записва и Mitsubishi (-25,6%).

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 11 месеца )
    ти хубаво си купил ама ние не сме разбрали нито какво караш нито да колко си платил да вземеш и да почерпиш
  • #3
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Тази година купих нова кола за последен път, а и както се очертава с огромното обезценяване конкретно и на EV следващата няма смисъл да е вече нова.
  • #2
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Имаше времена, преди Ковид-а, когато за 10 г. период покупката на нова кола излизаше същото като поддръжката на стара кола в същият клас. Но на всеки 10 г. караш чисто нова. Сега е точно обратното. Да си поддържаш старата излиза далеч по-евтино. Да не говорим че за 5 г. кола можеш да вземеш 80 % от стойността й като нова ако е в топ състояние. Още по-забавното е че на почти двойни цени се продават почти същите коли, като отпреди 5 г. Та като добавим и икономическата стагнация в Европа ...
  • #1
    Лудория ( преди 11 месеца )
    То Европа уволнява служители и затваря бизнеси, пък се оплакват че паднали продажбите на това или онова?! Няма заплати, не купуват нови коли, карат си старите. Пък и да получават заплати, сега не е най-подходящия момент да си сменяш автомобил по възраст, а при нужда...
fallback
Последни