fallback

BMW: Бъдещето е на електричеството, дизела и водорода!

Германският производител разкри стратегията си за следващите 10 години

Дебютът на следващото поколение електрически автомобили на BMW наближава и с предстоящото излизане на първите модели, изградени на платформата Neue Klasse, баварският автомобилен производител е изправен пред много важна година в своята история. Това обяви самият главен изпълнителен директор Оливър Ципсе, който беше категоричен с новата електрическа технология BMW полага основите на мобилността за следващото десетилетие.

„2025 година е идеалната година за нови автомобили, защото ни позволява бързо да въведем технологии от следващо поколение. Имаме нова архитектура и това отвори напълно нови възможности, което ни позволява да ускорим електрическата мобилност", каза Ципсе.

Шефът на BMW допълни, че в момента пазарът не е толкова страшен и незадоволителните продажби на електрически автомобили, дори в Германия, не трябва да бъдат причина да сериозно безпокойство.

„Нашите електрически автомобили се продават все повече и повече. И мобилността с нулеви емисии ще бъде нашият основен двигател на растежа през следващите години. Автомобилите от семейството Neue Klasse ще играят ключова роля в това", обясни Ципсе.

Шо се отнася до бъдещите планове, два нови модела ще пристигнат през 2025. Това са SUV в същия сегмент като X3 и спортен седан със същия размер като 3-Series. Целта е да се започне от сърцевината на гамата, за да се постигнат постоянни резултати за обем продажби веднага.

Ципзе също така обясни, че BMW реорганизира старателно своята производствена мрежа, за да отговори на бъдещите предизвикателства. Концернът прави това както с новия завод в Дебрецен (Унгария), където ще се произвежда Neue Klasse, така и с модернизацията на своите фабрики в САЩ, където ще бъде създадена Gigafactory за батерии с цилиндрични клетки.

Идеята на BMW e да консолидира присъствието си на всички пазари и да завземе значителен дял от пазара на електрически автомобили в Европа, Америка и Китай. „В световен мащаб BMW има пазарен дял между три и четири процента. Ако успеем да стигнем до 4 процента в Китай, който със своите 23 милиона автомобила е най-големият пазар, това би било голям успех“, каза още Ципсе.

Шефът на BMW каза още, че индустрията, особено тази в Европа, е изправена пред сериозни проблеми, като разкритикува политиките, които се приемат на Стария континент.

„Европа, например, трябва да създаде условия за насърчаване на икономическия растеж и прогрес. Вместо това той поставя бариери като забраната за двигатели с вътрешно горене от 2035 г., което върви в обратната посока", допълни Ципсе.

В същото време BMW върви в обратната посока и се опитва да предложи усъвършенстван технологичен микс. Той включва използване на дизелови технологии - като биогоривото HVO100, което ще се използва за автомобилите в заводите в Германия. Той отделя 90% по-малко CO2 емисии и е перфектен заместител на дизела.

След това - през 2028, ще бъде пуснат в продажба автомобил с водородни горивни клетки, който BMW разработва съвместно с Toyota (лидер в областта на водорода).

fallback
  • #17
    Тинтири_минитири ( преди 49 минути )
    Да бе в Австралия дето всеки кара пикап или Ленд Крюзър не карали дизел :D и Африка и тя :D :D :D къ ги измисляте?
  • #16
    Hemi значи бензин ( преди 1 час )
    В Сащ НЕ карат дизел В Канада Австралия Япония Китай Латинска Америка Африка Индиа не карат дизел освен в джуджетата Гермяния и иТалия къде карат дизел сямо в БъГъ.
  • #15
    Пропов ( преди 1 час )
    Щом БМВ и Тойота не се стряскат от диктатурата на зелените, значи няма да я бъде. Хората просто не искат Ел коли и към момента и в близко бъдеще няма да стане тая революция или еволюция или както се нарича. Нито цените, нито, разходите, нито спасяването на земята ще дадат тласък на ел. мобилноста. По скоро това нагло и неистово налагане на идеята, ше отблъсне хората трайно и надалече. Хората не не приемат някой от горе да им нарежда и да им обръща живота с краката нагоре и то за тяхна сметка.
  • #14
    Хеми значи бензин ( преди 1 час )
    Верно ли и що тогава на всеки дизел се продават по 4 пъти повече бензини.
  • #13
    Тинтири_минитири ( преди 1 час )
    До 12 съгласен съм! що да не съм Да го внасят! Ако ме принуждавате да карам електрошитляк съм казал ще е китайски. Ама като освободят вноса от китай да освободят и забраните и регулациите за ДВГ, да видим тогава дали хората няма все пак да предпочетат малките градски коли, които именно зелената идиотия УБИ!!!
  • #12
    До 11 ( преди 1 час )
    Всички които ви разбиват лъжите и мантрите с факти на практика са мит бъстри. Разбиват ви митовете. Като например с тази новина от вчера Електромобилът на BYD за $10 000 изпреварва Tesla Model Y и всички останали по популярност в Китай 16.12.2024 Е как мислиш, дали ще послушат тинтираминтери е ще позволят на Китай да внася този автомобил на тази цена на Европейския пазар за да се бори с европейските производители по напълно пазарни принципи? Питай го дали е съгласен?
  • #11
    Хаха ( преди 2 часа )
    Тинтири, мани го тоя, сигурно е братовчед на бъстъра.
  • #10
    Тинтири_минитири ( преди 2 часа )
    И защо пък ти или някой друг омотляк ще казва в какво да инвестират?!! ПАЗАРНА ИКОНОМИКА!!! Тя решава! Когато решава ПАРТИЯТА е един друг строй и знаем той до какво води. Зелен транспорт не значи само електрически... ама явно определен кръг имате проблеми да го разберете!
  • #9
    Striker ( преди 3 часа )
    На БМВ и другите швабен зи каскен ЕС им е виновен, че не могат да продават. Инвестирайте в технологии за зелена енергия, инвестирайте в нови батерии, в нови електромотори. Ханс си копа с дизела и чака другите да му изобретят нещо. Преди 40-50 години над 80% от еди автомобил се е прозвеждал от самата компания, сега дали има и 30%. Всичко друго е външен доставчик - спирачки, гуми, джанти, дисплеи, стъкла, системи за сигурност, пластмаси, уплътнения, бои, електроника, окабеляване..
  • #8
    анонимен ( преди 3 часа )
    Правилната последоваъелност е..дизел, останалите, ще видим
fallback
Последни