fallback

BMW: Бъдещето е на електричеството, дизела и водорода!

Германският производител разкри стратегията си за следващите 10 години

Дебютът на следващото поколение електрически автомобили на BMW наближава и с предстоящото излизане на първите модели, изградени на платформата Neue Klasse, баварският автомобилен производител е изправен пред много важна година в своята история. Това обяви самият главен изпълнителен директор Оливър Ципсе, който беше категоричен с новата електрическа технология BMW полага основите на мобилността за следващото десетилетие.

„2025 година е идеалната година за нови автомобили, защото ни позволява бързо да въведем технологии от следващо поколение. Имаме нова архитектура и това отвори напълно нови възможности, което ни позволява да ускорим електрическата мобилност", каза Ципсе.

Шефът на BMW допълни, че в момента пазарът не е толкова страшен и незадоволителните продажби на електрически автомобили, дори в Германия, не трябва да бъдат причина да сериозно безпокойство.

„Нашите електрически автомобили се продават все повече и повече. И мобилността с нулеви емисии ще бъде нашият основен двигател на растежа през следващите години. Автомобилите от семейството Neue Klasse ще играят ключова роля в това", обясни Ципсе.

Шо се отнася до бъдещите планове, два нови модела ще пристигнат през 2025. Това са SUV в същия сегмент като X3 и спортен седан със същия размер като 3-Series. Целта е да се започне от сърцевината на гамата, за да се постигнат постоянни резултати за обем продажби веднага.

Ципзе също така обясни, че BMW реорганизира старателно своята производствена мрежа, за да отговори на бъдещите предизвикателства. Концернът прави това както с новия завод в Дебрецен (Унгария), където ще се произвежда Neue Klasse, така и с модернизацията на своите фабрики в САЩ, където ще бъде създадена Gigafactory за батерии с цилиндрични клетки.

Идеята на BMW e да консолидира присъствието си на всички пазари и да завземе значителен дял от пазара на електрически автомобили в Европа, Америка и Китай. „В световен мащаб BMW има пазарен дял между три и четири процента. Ако успеем да стигнем до 4 процента в Китай, който със своите 23 милиона автомобила е най-големият пазар, това би било голям успех“, каза още Ципсе.

Шефът на BMW каза още, че индустрията, особено тази в Европа, е изправена пред сериозни проблеми, като разкритикува политиките, които се приемат на Стария континент.

„Европа, например, трябва да създаде условия за насърчаване на икономическия растеж и прогрес. Вместо това той поставя бариери като забраната за двигатели с вътрешно горене от 2035 г., което върви в обратната посока", допълни Ципсе.

В същото време BMW върви в обратната посока и се опитва да предложи усъвършенстван технологичен микс. Той включва използване на дизелови технологии - като биогоривото HVO100, което ще се използва за автомобилите в заводите в Германия. Той отделя 90% по-малко CO2 емисии и е перфектен заместител на дизела.

След това - през 2028, ще бъде пуснат в продажба автомобил с водородни горивни клетки, който BMW разработва съвместно с Toyota (лидер в областта на водорода).

fallback
  • #8
    Striker ( преди 6 часа )
    На БМВ и другите швабен зи каскен ЕС им е виновен, че не могат да продават. Инвестирайте в технологии за зелена енергия, инвестирайте в нови батерии, в нови електромотори. Ханс си копа с дизела и чака другите да му изобретят нещо. Преди 40-50 години над 80% от еди автомобил се е прозвеждал от самата компания, сега дали има и 30%. Всичко друго е външен доставчик - спирачки, гуми, джанти, дисплеи, стъкла, системи за сигурност, пластмаси, уплътнения, бои, електроника, окабеляване..
  • #7
    анонимен ( преди 6 часа )
    Правилната последоваъелност е..дизел, останалите, ще видим
  • #6
    Стамат ( преди 6 часа )
    Има 10тина екологични технологии а те ми пишат за ел и дизел който не е дизел.Тези които ни плодават петрола, сега ни плодават и литий.
  • #5
    Турбо ( преди 6 часа )
    Електричките са за града,дизела за дълъг път.
  • #4
    Караколев ( преди 6 часа )
    Вътрешно противоречиво съдържание. Прочиташ заглавието, изпадаш във въпроси, стигащи до недоумение. Целият материал е за ел., чак в последен абзац изведнъж се появява "дизелът", ама той не бил "дизел". Що за дивотия?! Кои диз двиг и с/у какви пари биха могли да ползват HVO100. HVO100 не прави двиг НеДВГ, което значи, че БМВ или ще "събаря ЕС" пряко или индиректно, или смята да излезе в нелегалност :) като води някаква форма на прокси война срещу зелените чутури?!! :((
  • #3
    Тинтири_минитири ( преди 7 часа )
    Къде това? В Германия преди няколко дена беше 1 ЕВРО КИЛОВАТА!!!! ЕДНО ЕВРО!!! Същото беше и в Норвегия. Даже и на тебе робе ще ти я вдигнат от догодина щото била безплатна?! Абе вие сериозно сте за освидетелстване бе хора!!!
  • #2
    MythBuster=idiot ( преди 7 часа )
    Електричеството е бъдещето.Статистически е доказано.Слънцето грее безплатно, цената на електроенергията е отрицателна.
  • #1
    Тинтири_минитири ( преди 7 часа )
    Електрификацията е измамата на века! Това поне е сигурно! Половината от средствата за ПРИНУДИТЕЛНОТО електрифициране ако се вкарат в разработката на ново поколение горива ефектът ще е двойно по-голям защото ще се прилага на всеки автомобил и защото ще се използва съществуващата инфраструктура... но зелените са терористи, а електрофилите обикновени ихдиоти!
fallback
Последни