Дебютът на следващото поколение електрически автомобили на BMW наближава и с предстоящото излизане на първите модели, изградени на платформата Neue Klasse, баварският автомобилен производител е изправен пред много важна година в своята история. Това обяви самият главен изпълнителен директор Оливър Ципсе, който беше категоричен с новата електрическа технология BMW полага основите на мобилността за следващото десетилетие.
„2025 година е идеалната година за нови автомобили, защото ни позволява бързо да въведем технологии от следващо поколение. Имаме нова архитектура и това отвори напълно нови възможности, което ни позволява да ускорим електрическата мобилност", каза Ципсе.
Шефът на BMW допълни, че в момента пазарът не е толкова страшен и незадоволителните продажби на електрически автомобили, дори в Германия, не трябва да бъдат причина да сериозно безпокойство.
„Нашите електрически автомобили се продават все повече и повече. И мобилността с нулеви емисии ще бъде нашият основен двигател на растежа през следващите години. Автомобилите от семейството Neue Klasse ще играят ключова роля в това", обясни Ципсе.
Шо се отнася до бъдещите планове, два нови модела ще пристигнат през 2025. Това са SUV в същия сегмент като X3 и спортен седан със същия размер като 3-Series. Целта е да се започне от сърцевината на гамата, за да се постигнат постоянни резултати за обем продажби веднага.
Ципзе също така обясни, че BMW реорганизира старателно своята производствена мрежа, за да отговори на бъдещите предизвикателства. Концернът прави това както с новия завод в Дебрецен (Унгария), където ще се произвежда Neue Klasse, така и с модернизацията на своите фабрики в САЩ, където ще бъде създадена Gigafactory за батерии с цилиндрични клетки.
Идеята на BMW e да консолидира присъствието си на всички пазари и да завземе значителен дял от пазара на електрически автомобили в Европа, Америка и Китай. „В световен мащаб BMW има пазарен дял между три и четири процента. Ако успеем да стигнем до 4 процента в Китай, който със своите 23 милиона автомобила е най-големият пазар, това би било голям успех“, каза още Ципсе.
Шефът на BMW каза още, че индустрията, особено тази в Европа, е изправена пред сериозни проблеми, като разкритикува политиките, които се приемат на Стария континент.
„Европа, например, трябва да създаде условия за насърчаване на икономическия растеж и прогрес. Вместо това той поставя бариери като забраната за двигатели с вътрешно горене от 2035 г., което върви в обратната посока", допълни Ципсе.
В същото време BMW върви в обратната посока и се опитва да предложи усъвършенстван технологичен микс. Той включва използване на дизелови технологии - като биогоривото HVO100, което ще се използва за автомобилите в заводите в Германия. Той отделя 90% по-малко CO2 емисии и е перфектен заместител на дизела.
След това - през 2028, ще бъде пуснат в продажба автомобил с водородни горивни клетки, който BMW разработва съвместно с Toyota (лидер в областта на водорода).