fallback

V8 HEMI се завръща след напускането на Тавареш

Легендарният мотор може да реши част от проблемите на Stellantis в Америка

Подалият оставка главен изпълнителен директор на Stellantis - Карлос Тавареш, лично е настоявал за премахването на двигателите V8 HEMI заради ангажимента към екологията, въпреки че част от ръководителите на концерна са били против. И сега, когато вече бившият шеф го няма, неговите решение, считани за мнозина за грешни, може да бъдат коригирани.

Под ръководството на Карлос Тавареш корпорацията Stellantis само за четири години от основаването си изпадна в огромна криза, която засегна както европейските марки, така и тези в САЩ. Резултатите показват, че през първите три тримесечия марката Jeep е продала 449 149 автомобила (-8,4% спрямо миналата година), Ram - 309 718 автомобила (-23,5) %), Dodge -119 294 коли (-24%), а Chrysler - 97 055 коли (-21,3%).

Спадът в продажбите се дължи отчасти на отказа на Stellantis да използва V8 двигатели, които са особено важни за американския пазар. Именно Тавареш започна методично да премахва двигателите V8 HEMI още през 2021, като днес тези мотори се предлагат само на излизащите от производство модели на Dodge и на прощалния Jeep Wrangler Rubicon 392 Final Edition.

Плановете на производителя предвиждаха двигателите V8 HEMI в крайна сметка да бъдат напълно заменени от новия редови бензинов 3,0-литров туин-турбо шестцилиндров Hurricane, но не всички клиенти са съгласни с такава замяна. Конкурентите - Ford и General Motors, все още не планират да изоставят двигателите V8, така че не е изненадващо, че някои от американските клиенти на Stellantis се насочиха към продукти на тези две компании.

Пред CNBC представител на северноамериканското крило на Stellantis, който остана анонимен, приветства напускането на Карлос Тавареш, като посочи, че за местните марки е било много трудно да работят с ръководител, който не разбира спецификата на американския пазар. След оттеглянето на португалския мениджър в концерна се завърнаха някои ветерани, сред които е и легендата Тим Кунискис, който се пенсионира по-рано това лято след 32 години работа. Преди да се пенсионира той оглавяваше марките Dodge и Ram и под негово ръководство бяха създадени всички най-нови бензинови автомобили на компанията, включително абсолютно феноменалния Dodge Challenger SRT Demon 170.

Сега Тим Кунискис ще трябва да „изправи“ марката Ram, която вече остави клиентите си без двигатели V8 HEMI, но в същото време забави навлизането на пазара на екологичните Ram 1500 REV и Ram 1500 Ramcharger. Все още не е известно дали новият-стар шеф ще върне V8 HEMI двигатели, но е ясно, че клиентите ги искат, а основната пречка за тяхното предлагане вече я няма.

Връщането на двигателите V8 HEMI поне на топ версиите на моделите Jeep, Ram и Dodge би било добро решение от гледна точка на имиджа, а редовият шестак Hurricane трябва да се позиционира не като заместител, а като допълнение към гамата двигатели, особено след като първоначално е проектиран да работи като част от хибридни задвижващи системи.

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 3 седмици )
    #7, нищо няма да махнат. Нали вчера ЕНП поиска отмяна на забраната на ДВГ и после сами си казаха, че не може да се отменя. Преди следващите европейски избори нищо няма да се промени, а на следващите може да се промени, само ако много я забатачат. Но пък тогава все по-голяма част от гласоподователите ще са сегашните *** с изгладени мозъци, дето спасяват костенурки. Явно наистина ни трябва война или друг някакъв катаклизъм, че да им дойде малко акъла.
  • #7
    Чичо ви ( преди 3 седмици )
    Като махнат януари зелените тикви като Анална Гъзбрък и озаптят онуй швестерското с двете плитки, може и в еврогейския съюз да поизгрее слънцето .
  • #6
    Истина ( преди 3 седмици )
    Имах щастието да е повозят в джип Гранд чероки с този двигател 2005 година на пропан бутан ,е нямам думи много върви и харчи 20 газ уникален двигател само според мен ми липсва ръчна кутия не че тази от Мерцедес е лоша де
  • #5
    анонимен ( преди 3 седмици )
    как хубаво звучи пежо с V8
  • #4
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Сега остава да изхвърлят и преоблечените Пежо и да понамалят малко цените, и нещата ще почнат да си идват на местата. Щото то хубаво вдигаш цените за да печелиш повече, но финално ако не продаваш не печелиш, а Стелантис не са монополист, за да правят каквото си искат.
  • #3
    илиян ( преди 3 седмици )
    Всичко това е много хубаво, но дори и да стигнат до Европа, тези двигатели ще бъдат наблъскани с филтри за твърди частици и други "озеленители", които ще ги направят много куци и чупливи. Така направиха с двигателя на новия Мустанг в Европа и после ще се чудят защо не го купуват разумните хора.
  • #2
    Свръх умен ( преди 3 седмици )
    Забележете че никой дори и не говори за скапаните дизелови двигателчета. Хеми значи Бензин
  • #1
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Ама и в Европа няма да му се разсърдим :-). Но като начало да пуснат някой 6-к и после да узвадят и "балансирана" версия с +2 цилиндъра. Но пък и редови 6 никой няма да върне.
fallback
Последни