В един автомобилен свят, зависим от SUV моделите, които трябва да са еко, все повече отеснява мястото за чистокръвните офроуд коли.
Те са много малко на брой сравнение с разглезените си "братовчеди" по хубавите пътища.
А за капак държат по-високи цени. Но колегите от Gazzetta.it успяха да съберат наистина блестящи машини.
8 чистокръвни офроуд автомобила (ГАЛЕРИЯ)
Ineos Grenadier вероятно е най-обсъжданият офроуд звяр от момента на пускането му през 2022 година до днес. Един от най-точните аlтомобили, отговарящи на израза на "твърдо и чисто" 4x4, което може да се намери на пазара. Квадратни форми, напомнящи за първите Land Rover Defenders, големи размери (490 x 193 x 204 см) плюс 264 мм пътен просвет и 800 мм дълбочина на газене. За маниаците - 35,5˚ ъгъл на заход, 28,2˚ ъгъл на прекъсване и 36,1˚ на отклоняване. Изграден е на рама, проста, здрава и стабилна - както си трябва.
Отвътре Ineos Grenadier е напълно водоустойчив и може да се пере. Нещо повече - има кранове за източване на вода за измиване на пода от кал и мръсотия. Така че ако ще газите из езера на път за риболов, идеално.
Предните седалки са проектирани от Recaro. Има два двигателя - и двата 6-цилиндрови 3-литрови на BMW. Бензиновият доставя 286 коня, докато двутурбо дизелът генерира 249 к.с. Споделят осемстепенна автоматична скоростна кутия ZF.
Според версията автомобилът може да бъде оборудван или само с централен диференциал, или със схема, която включва три: преден, заден и централен, като всички те могат да бъдат заключени с помощта на контролите на таблото, дори когато сте в движeние. Grenadier се предлага само с постоянно задвижване на всички колела.
Капацитетът на теглене на Ineos Grenadier достига 3,5 тона. Лебедката е опция с капацитет от 5,5 тона за самостоятелно изтегляне или спасяване на други превозни средства. За капак - до 150 кг могат да бъдат натоварени на покрива. И бензиновият, и дизеловият Grenadier варират от 145 990 до 167 750 лева.
Производството на автомобила беше спряно в края на септември поради трудности при снабдяването на седалки от Recaro. Германската компания е изправена пред фалит. Ineos обяви, че производството ще бъде подновено през януари 2025 година без да уточнява доставчик на седалките.