По-рано тази година главният изпълнителен директор на Tesla - Илон Мъск, заяви, че пускането на пазара на по-евтин модел не е в дневния ред на компанията му. Оказва се обаче, че това не е точно така. Поне, ако се вярва на Травис Акселрод - вицепрезидент и директор в Tesla, който отговаря за връзките с инвеститорите.
Беки Питърсън, журналист в Wall Street Journal, твърди, че разполага с копие от протокол на Deutsche Bank от заседание на ръководството на Tesla, посветено на автономните системи, което е проведено на 5 декември. На него са присъствали представители на Deutsche Bank, които са разговаряли с Акселрод, като са обсъждани 5 ключови точки./
Основната от тях е пускането на нов модел на Tesla - Model Q, който трябва да излезе на пазара през първата половина на 2025. Неговата цена ще бъде под 30 000 долара след приспадане на данъчните облекчения и бонуси при покупка на електромобил. Model Q ще бъде по-малък от Model 3 и ще бъде изграден на една от съществуващите платформи на Tesla.
Самата Питърсън съобщи всичко това в публикация в социалната мрежа X (бивша Twitter), но не съобщи дали информацията идва от Акселрод или от Deutsche Bank. В отделен туит журналистката коментира още, че не е ясно дали става дума за модела с кодово име Redwood - кодово име за за превозно средство за масовия пазар, изградено на нова платформа, което Мъск спря по-рано тази година, или за напълно различен електромобил.
В същото време обаче информации от Китай цитират изявления от същата тази конференция, които посочват същото - Tesla се готви да пусне нов EV, наречен Model Q, през следващата година, като цената му ще е около 30 000 долара.
Разбира се, до голяма степен бъдещият модел ще зависи и от решението на новия президент на САЩ - Доналд Тръмп, за запазване на данъчните кредити на електромобили. Ако те останат, Model Q може да излезе на цена от 37 500 долара, като тя ще спадне след отстъпките и бонусите.
Същата информация сочи, че Tesla готви и други нови модели, за да разшири портфолиото си и да увеличи своя дял на пазара на електромобили до 30%. Един от тях ще бъде удължена версия на Model Y, чиято задача ще бъде да намали огромната разлика между стандартния модел и по-големия SUV - Model X.