IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Японците избраха Автомобил на годината

Победителят изпревари втория само с 24 гласа

Всички участници в конкурса Автомобил на годината в Япония бяха определени през октомври - общо 31 модела се състезаваха за победата през сезон 2024-2025. Десетте финалисти бяха избрани в началото на ноември, а сега и победителите вече са ясни.


Автомобил на годината в Япония


Конкурсът се провежда от 1980 г., като най-добрите автомобили се избират от местни журналисти и автомобилни експерти (този сезон те бяха 59). Според настоящите правила основното условие за участие е присъствието на модела на японския пазар в периода от 1 ноември на предходната година до 31 октомври на текущата.

И така. Автомобил на годината в Япония е компактният ван Honda Freed, който получи 220 точки. Победата му обаче беше твърде убедителна - вторият в класирането, кросоувърът Mazda CX-80, изостана само с 24 точки, докато миналата година разликата между носителя на приза (Toyota Prius) и претендента (BMW X1) беше цели 210.


Автомобил на годината в Япония


Тази година китайският BYD Seal успя да стигне до финала, въпреки че остана без награда. Няколко модела на компанията участваха в конкурса миналия сезон, но не успяха да влязат в челната десетка. Така че присъствието на BYD Seal в ТОП 10 сега е очевидно.

Що се отнася до Honda Freed, журито хареса удобния и сравнително просторен триместен интериор с малки размери (4310 дължина). Отбелязано бе също така "удоволствието от шофирането" и факта, че наред с "традиционното" ДВГ задвижване, моделът се предлага и като хибрид.

Като цяло Honda празнува двойна победа - нейният водороден кросоувър CR-V e:FCEV стана технологичен автомобил на годината, въпреки че моделът не стигна до финала на основния конкурс. Всъдеходът получи тази титла най-вече заради това, че може да бъде зареждан от външен източник.


Автомобил на годината в Япония


За най-добър импортен автомобил беше избран Mini Cooper - заради впечатляващия списък с асистенти в помощ на водача, "активното използване на рециклирани материали" в интериора и факта, че купувачите могат да избират както бензинова версия, така и електрическо задвижване.

Пикапът Mitsubishi Triton/L200 спечели наградата в категорията за най-добър дизайн. Експертите похвалиха "смелия" дизайн на предницата и "добре балансираните пропорции". Любопитно е, че миналата година за най-красива кола на японския пазар беше избран кей-карът Mitsubishi Delica Min, който, напротив, получи похвала за своя "мил" външен вид.


Автомобил на годината в Япония


И накрая, Mazda получи специална награда този сезон за въвеждането на роторния двигател в хибридното задвижване (цялата система беше наречена e-Skyactiv R-EV).

Крайното класиране в конкурса: Honda Freed - 220 точки, Mazda CX-80 - 196, Mini Cooper - 172, Suzuki Fronx - 110, Lexus LBX - 70, Hyundai Ioniq 5 N - 52, Toyota Land Cruiser 250/Prado - 44, BYD Seal - 32, Volvo EX30 - 30, Mitsubishi Triton/L200 - 18.

0 от 500
  • #8
    1 rate up comment 1 rate down comment
    NURS ( преди 4 седмици )
    Всички азиатски коли са кичозни *** ама те си ги правят и си ги харесват.
  • #7
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Охотник ( преди 4 седмици )
    За азиатският пазар, повечето водещи марки. Предлагат готини модели, на примамливи цени. Но не и за "богата" Европа". Е китайците ще ви покажат, как става още две години ви давам.
  • #6
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тоя бит сиил ми е доста грозен.
  • #5
    5 rate up comment 20 rate down comment
    Сепуко харакири ( преди 1 месец )
    Японските сепуко майстори до 5 години бай китаец ще ги унищожи
  • #4
    7 rate up comment 8 rate down comment
    Гост=idiot ( преди 1 месец )
    Не е вярно Toyota са най-великите производители на електромобили. Просто още не им е дошло времето и ще започнат да произвеждат електромобили след 50 години, защото сега няма достатъчно батерии.
  • #3
    4 rate up comment 16 rate down comment
    MythBuster=idiot ( преди 1 месец )
    Тесла е номер едно.Статистически е доказано.
  • #2
    7 rate up comment 23 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Чи къ. Японците купуват с удоволствие китайски електромобили, защото са евтини и са...електромобили. Каквито чичко Тойодка им обещава през криво суши.
  • #1
    8 rate up comment 26 rate down comment
    Ти да видиш ( преди 1 месец )
    'Тази година китайският BYD Seal успя да стигне до финала, въпреки че остана без награда. Няколко модела на компанията участваха в конглокса миналия сезон" Има ли изненадани, че китайска марка не е получила награда? Аз съм изненадан че въобще са допуснали до финала BYD. Надявам се поне антиелектриците да останат изненадани, че в Япония все пак се продават и китайски електромобили, като няма свестни японски.