fallback

Шефът на Nissan: Допуснахме грешка с хибридите!

Японците заложиха всичко на електромобилите и сега се борят за оцеляване

С отслабването на пандемията от Covid-19 главният изпълнителен директор на Nissan - Макото Учида, взе едно съдбоносно решение - насочи компанията с пълна скорост към електромобилите и се отдръпна от хибридите. Именно това може да сложи край на управлението на Учида с оглед на тежките финансови проблеми на японския производител, твърди Reuters.

Позовавайки се на неназовани източници, запознати с плана на Nissan, информационната агенция твърди, че още преди няколко месеца мениджъри на високо ниво в компанията са повдигнали въпроса за липсата на хибридни модели в гамата на марката. Твърди се, че тогава ръководство на Nissan е смятало, че нарастващото търсене на хибриди няма да продължи.

„Това е извинение, но до ноември миналата година не бяхме в състояние да предвидим бързото нарастване на търсенето на хибриди“, коментира самият Учида, цитиран от Reuters.

В компанията явно са подлъгани и от резултатите. Продажбите на основен пазар - този в Северна Америка, всъщност се увеличиха с 1,7% спрямо 2023, което е доста по-високо от 2022, когато имаше сериозни проблеми с веригата за доставки. В същото време обаче луксозната марка на Nissan - Infiniti, записа спад от 12,8%. И така общите продажби на Nissan Group се оказа с 2,2% надолу.

Това не е чак толкова зле, но не трябва да се пропуска факта, че продажбите до голяма степен се движат благодарение на стимули, които в същото време намаляват печалбите. Не бива да се пропуска и фактора „Китай“, където общите продажби са намалели с 13,1%.

Всичко това означава, че Nissan се бори за оцеляването си в глобален мащаб. Миналия месец японската компания обяви, че оперативната й печалба е намаляла с удивителните 90% през първата половина на фискалната година. Нетният доход е намалял с 94%. Това накара главния изпълнителен директор Макото Учида да обяви набор от реформи и мерки за намаляване на разходите. Но съкращенията могат да стигнат само дотук.

Nissan планира електрифицирана нахлуване на пазара с 16 нови хибридни модела до 2027. Разбира се, това зависи от това дали компанията ще оцелее достатъчно дълго, за да се случи това.

fallback
  • #3
    анонимен ( преди 1 месец )
    Общо взето от алианса се намери купувач за Нисан, но никой не проявява интерес нито към Рено, нито към Мицубиши(по-точното каквото е останало). За Рено френската държава ще измисли някаква схема, а Мицубиши-то съвсем скоро ще бъде забравено. В Уикипедия ще пище "бивш производител на автомобили".
  • #2
    анонимен ( преди 1 месец )
    Спокойно! Кандидат-купувач има! Казва се ХОНДА! И двете компании не го крият, така че сделката изглежда уредена! Хонда купува дела на Рено и после има да доплати още малко на акционерите на Нисан и го взема. Чиста работа!
  • #1
    анонимен ( преди 1 месец )
    Грешките ви следват една след друга,откакто се отделихте от Рено и обвинихте Карлос Госн в измислени простотии,а той ви изведе на първо място.След него краха и за Рено и за Нисан е само към пропастта.
fallback
Последни