fallback

Шефът на Nissan: Допуснахме грешка с хибридите!

Японците заложиха всичко на електромобилите и сега се борят за оцеляване

С отслабването на пандемията от Covid-19 главният изпълнителен директор на Nissan - Макото Учида, взе едно съдбоносно решение - насочи компанията с пълна скорост към електромобилите и се отдръпна от хибридите. Именно това може да сложи край на управлението на Учида с оглед на тежките финансови проблеми на японския производител, твърди Reuters.

Позовавайки се на неназовани източници, запознати с плана на Nissan, информационната агенция твърди, че още преди няколко месеца мениджъри на високо ниво в компанията са повдигнали въпроса за липсата на хибридни модели в гамата на марката. Твърди се, че тогава ръководство на Nissan е смятало, че нарастващото търсене на хибриди няма да продължи.

„Това е извинение, но до ноември миналата година не бяхме в състояние да предвидим бързото нарастване на търсенето на хибриди“, коментира самият Учида, цитиран от Reuters.

В компанията явно са подлъгани и от резултатите. Продажбите на основен пазар - този в Северна Америка, всъщност се увеличиха с 1,7% спрямо 2023, което е доста по-високо от 2022, когато имаше сериозни проблеми с веригата за доставки. В същото време обаче луксозната марка на Nissan - Infiniti, записа спад от 12,8%. И така общите продажби на Nissan Group се оказа с 2,2% надолу.

Това не е чак толкова зле, но не трябва да се пропуска факта, че продажбите до голяма степен се движат благодарение на стимули, които в същото време намаляват печалбите. Не бива да се пропуска и фактора „Китай“, където общите продажби са намалели с 13,1%.

Всичко това означава, че Nissan се бори за оцеляването си в глобален мащаб. Миналия месец японската компания обяви, че оперативната й печалба е намаляла с удивителните 90% през първата половина на фискалната година. Нетният доход е намалял с 94%. Това накара главния изпълнителен директор Макото Учида да обяви набор от реформи и мерки за намаляване на разходите. Но съкращенията могат да стигнат само дотук.

Nissan планира електрифицирана нахлуване на пазара с 16 нови хибридни модела до 2027. Разбира се, това зависи от това дали компанията ще оцелее достатъчно дълго, за да се случи това.

fallback
  • #13
    Гост ( преди 1 месец )
    Като слушат консултанта Теслю адреналинката електричка и решиха да заложат на електрокарите,сега ще си сърбат попарата.Не послушаха Акио Тойода за хибридите.
  • #12
    Дете в гаража ( преди 1 месец )
    До #7 ако nissan днес предложат такъв електромобил на тази цена, дали ще е рано и никой няма да го купува, включително в Европа и България? Повече от очевидно е че са закъснели да го предложат... Ще си понесат последствията за това закъснение. Както nissan, така и останалите.
  • #11
    Дете в гаража ( преди 1 месец )
    "Подобно на децата, пищещи в този сайт, решиха, че сега и веднага трябва да се състои електрификацията. Пък то още било рано!" Времето ще покаже Дали наследените 100-годишни автомобилни производители са избързали или са закъснели с електрификацията. Всяко дете вижда че вече са закъснели и китайците ги изпревариха. Дори производителите на телефони ги изпревариха и предлагат електромобили със 700 км. пробег, зареждане на 350 км за 15 минути на цена 30 000 долара. Къде са аналозите на стогодишните
  • #10
    анонимен ( преди 1 месец )
    Нисан имаха още преди ковида много добър хибрид (двг генератор с малка батерия) на базата на НОУТ, но изобщо не се опитаха да го продават в Европа.
  • #9
    анонимен ( преди 1 месец )
    Рено "станаха сватове" с Мерцедес, освен това продават добре, вклч. тяхната дъщеря Дачия, така че с радост ще се отърват от акциите си в Нисан. То всъщност Рено ще продаде Нисан. Няма нужда Нисан сам да се продава!
  • #8
    анонимен ( преди 1 месец )
    Нисан е интересен за придобиване/сливане, по същата причина поради която беше интересен и Опел - да го вземем ние, иначе ще го вземе друг!
  • #7
    анонимен ( преди 1 месец )
    Този шеф, за разлика от други такива като него, си признава, че са сгрешили. А поне няколко други производители направиха абсолютно същата стъпка. Подобно на децата, пищещи в този сайт, решиха, че сега и веднага трябва да се състои електрификацията. Пък то още било рано!
  • #6
    анонимен ( преди 1 месец )
    Проблемът на Нисан е в САЩ, където местният потребител вече ги нарича "другите японци", защото отстъпват значително на Тойота и Хонда. Както обикновено, бедите идват откъм Америка!
  • #5
    До 2-ри ( преди 1 месец )
    Колега, работата е че номера с купуване на една марка от друга е работещ когато се допълват, иначе става като Stellantis събират толкова марки в един сегмент, че трябва или да ги продават или да ги закриват.
  • #4
    до #1 ( преди 1 месец )
    Рено си направиха хибридна гама и се продава добре, освен това са на печалба... Да му мислят Нисан
fallback
Последни