fallback

Шефът на Nissan: Допуснахме грешка с хибридите!

Японците заложиха всичко на електромобилите и сега се борят за оцеляване

С отслабването на пандемията от Covid-19 главният изпълнителен директор на Nissan - Макото Учида, взе едно съдбоносно решение - насочи компанията с пълна скорост към електромобилите и се отдръпна от хибридите. Именно това може да сложи край на управлението на Учида с оглед на тежките финансови проблеми на японския производител, твърди Reuters.

Позовавайки се на неназовани източници, запознати с плана на Nissan, информационната агенция твърди, че още преди няколко месеца мениджъри на високо ниво в компанията са повдигнали въпроса за липсата на хибридни модели в гамата на марката. Твърди се, че тогава ръководство на Nissan е смятало, че нарастващото търсене на хибриди няма да продължи.

„Това е извинение, но до ноември миналата година не бяхме в състояние да предвидим бързото нарастване на търсенето на хибриди“, коментира самият Учида, цитиран от Reuters.

В компанията явно са подлъгани и от резултатите. Продажбите на основен пазар - този в Северна Америка, всъщност се увеличиха с 1,7% спрямо 2023, което е доста по-високо от 2022, когато имаше сериозни проблеми с веригата за доставки. В същото време обаче луксозната марка на Nissan - Infiniti, записа спад от 12,8%. И така общите продажби на Nissan Group се оказа с 2,2% надолу.

Това не е чак толкова зле, но не трябва да се пропуска факта, че продажбите до голяма степен се движат благодарение на стимули, които в същото време намаляват печалбите. Не бива да се пропуска и фактора „Китай“, където общите продажби са намалели с 13,1%.

Всичко това означава, че Nissan се бори за оцеляването си в глобален мащаб. Миналия месец японската компания обяви, че оперативната й печалба е намаляла с удивителните 90% през първата половина на фискалната година. Нетният доход е намалял с 94%. Това накара главния изпълнителен директор Макото Учида да обяви набор от реформи и мерки за намаляване на разходите. Но съкращенията могат да стигнат само дотук.

Nissan планира електрифицирана нахлуване на пазара с 16 нови хибридни модела до 2027. Разбира се, това зависи от това дали компанията ще оцелее достатъчно дълго, за да се случи това.

fallback
  • #23
    анонимен ( преди 1 месец )
    мисля след края на работня ден да отда към морето до резово за никулден ще стигна ли или ще трябва да спим в пловдив благодаря предварително
  • #22
    анонимен ( преди 1 месец )
    Като гледам накъде са тръгнали 100-годишните, ще си останат там откъдето са тръгнали. Връщат се към корените си и ще си останат в миналото. Ще си произвеждат ДВГ до края. До последната му продажба и ще хлопнат кепенците един по един. Новите марки, които ще се нароят дори няма да пожелаят да се срамят с тези имена от миналото, за да не ги мислят за назадничави, каквато репутация си изграждат в момента, вървейки назад и бягайки от бъдещето, заровили глава в пясъка.
  • #21
    До 18 ( преди 1 месец )
    Стоиш пред клетката на жирафа, гледаш го, четеш табелката жираф и обясняваш на семейството си - е па такова животно нема и няма как да има. Всеки технически грамотен човек го знае. Има къде по-хубави животни"
  • #20
    До 18 ( преди 1 месец )
    Наистина не можете да четете цифри нали? Остават си цифрите седем нула нула и не можете да си представите това какво число прави. Другите цифри три нула нула нула нула нула за цената? Напълно неграмотен човек обяснява как останалите били технически неграмотни. Ще ми дадеш ли по-добър аналог на електромобила на xiaomi на тази цена? 30 000 долара. 300 коня с коефициент на въздушно съпротивление под 0,2? Сподели стогодишния опит на ДВГ Какво е постигнал?
  • #19
    Друга опорка ( преди 1 месец )
    Същият модел xiaomi su7, но в най-мощната си версия държи рекорда за най-бързият четири врат автомобил на Нюрбургринг. Още ли има ВЯРВАЩИ, че електромобилите не стават за завои и извънградско шофиране, а са типичните градски автомобили? Същия автомобил зарежда 500 км за 15 минути и има пробег над 800 км.
  • #18
    анонимен ( преди 1 месец )
    То и от хибриди няма нужда но това е дълга тема и е много трудно да се дебатира с технически неграмотни хора каквито са 99% от политиците дето измислят и на налагат зелената щуротия по поръчка на едни още по гламави от тях. Производителите сега и по точно инженерите предпочитат да им играят по свирката и да гледат сеир. Пък и нали има парички. На тях им е все тая какво ще конструират. Важното е да има работа и да се дерат кожите на клиентите със все по високи цени.
  • #17
    Пак питам ( преди 1 месец )
    Не ако, а когато светът бъде заринат с предложения за електромобили със 700 км пробег и 15 минутно зареждане на 350 км за 30 000 долара, това как ще се отрази на търсенето на хибриди за същата или по-висока цена? 700 км заредени всяка нощ в гаража позволяват потенциални 250 000 километра годишно без се използват скъпи бързи зарядни станции. Без да спираш за зареждане до морето. ЗНАМ, СИГУРЕН СЪМ, това не ви е достатъчно и искате още, за да си признаете, че електромобилите стават за извънградско
  • #16
    До 14 ( преди 1 месец )
    Няма да се уморя да повтарям, че производител на телефони, който произвежда автомобили само от няколко месеца, доказа че е напълно в техническите възможности да произведеш електромобил със 700 км пробег и зареждане на 350 км пробег за 15 минути на цена 30 000 долара. За какви технически възможности ми говориш? За няколко месеца вече продаде повече електромобили, отколкото продаде компанията на супер великия гуру на който се кланяте Акио Тойода , да се свети името му. Амин.
  • #15
    До 13 ( преди 1 месец )
    Шефовете на nissan ми скъсаха телефона да ми звънят да ме питат сега какво да правят. Пък и са назначили трима консултанти които да следят дискусиите тук, карат по 8-часови смени. Прочитат и записват всяка моя дума а след това я обсъждат на заседанията на компанията. Послушаха ме и сбъркаха. Сега си изкупят косите че не са слушали оня дето си хвали пръдните и свръх интелигентния уволнен от работа инженер Гост с оправданието, че не могат да си платят 7лв ток за час на пещта!
  • #14
    анонимен ( преди 1 месец )
    Грешката не е само тяхна, а до голяма степен на политиците пренебрегвайки техническите възможности. Индустрията, просто нямаше друг избор. В крайна сметка, всичко е за сметка на данъкоплатеца..
fallback
Последни