IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електрическият Ford Puma идва от Крайова

Производителят обещава 376 км пробег и приличен багажник

Ford Puma Gen-E вече е на линия, след като беше обявен като концепция преди цели 2,5 години. На първо четене нещата са се случили. Ще са доволни и комшиите от завода в Крайова, които ще сглобяват електрическата кола. Това е -  хората оттатък Дунава правят коли, а във Видин не помнят кога фалира заводът за гуми, известни като "видинки". Иначе двигателят ще бъде произвеждан в Англия.

 
Ford Puma Gen-E


Започваме от решетката, направена в стил Mustang Mach-E. Ford  са поставили и уникални алуминиеви джанти, за да подчертават електрическата природа. Но отвъд това? Колата не се е променило много.
 
Вътре Puma Gen-E има повдигната централна конзола, която е възможна поради липсата на скоростен лост и ръчна спирачка. Тя има повече място за съхранение, безжично зарядно за телефон и плъзгащ се подлакътник, като последният си е удобство отвсякъде.
 
 
Ford Puma Gen-E


Автомобилът разполага с най-новата версия на информационно-развлекателната система SYNC 4 на Ford, разбира се, съвместима със смартфони на Apple и Android. Плюс гласова помощ от Alexa, която за едни е нещо готино, за други досадно.

Ford Puma Gen-E използва единичен предно разположен електромотор, генериращ 168 к.с. Ускорява от 0 до 100 км/ч за осем секунди и развива максимална скорост от 160 км/ч. Повече от добре! Моторът се захранва от 53.8kWh батерия, като Ford обещава 376 километра пробег и време за зареждане от 23 минути от 10 до 80 процента. С уточнение - при пикова скорост на зареждане от 100kW.


Ford Puma Gen-E


Чистото тегло е 1538 кг или с няколкостотин по-тежък от меката хибридна версия ICE, която познаваме и мнозина си харесват. За щастие, въвеждането на всички тези e-глезотии не крадат много пространство от багажника. 574 литра всъщност са повече от при стандартната Puma. Ford крие и 43 литра бокс в предната част.

Moдeлът paзпoлaгa c инoвaтивни фyнĸции зa бeзoпacнocт, вĸлючитeлнo aдaптивeн ĸpyиз ĸoнтpoл c фyнĸции Ѕtор & Gо и Lаnе Сеntrіng, ĸaĸтo и 360-гpaдycoвa ĸaмepa, ĸoятo yлecнявa пapĸиpaнeтo в тecни пpocтpaнcтвa. Динaмичнитe мaтpични LЕD фapoвe ocигypявaт oптимaлнa видимocт пpи вcяĸaĸви ycлoвия, пpaвeйĸи пътyвaнeтo ĸoмфopтнo и cигypнo.


Ford Puma Gen-E


„Puma е история на успеха, обичана заради своя спортен дизайн и характеристики на шофиране, съчетани с уникална практичност и водещо в класа място за съхранение на багажника,” каза Джон Уилямс, генерален мениджър на Ford за Европа. „Gen-E е нашата най-добра Puma, с най-забавното шофиране досега, комбинирано с невероятно ефективно електрическо задвижване".

Ford приема поръчки за Puma Gen-E веднага, като първите доставки ще се осъществят през пролетта на 2025 година, включително и в България. Не се споменават цени засега.


Ford Puma Gen-E
 

0 от 500
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Не бих сменил бензинката за електричката. Най малкото заради телевизорите вътре и липсата на механични контроли. Отврат са тия новите... Веднъж се загледах в екрана и я жулнах леко - с малко се разминах...
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    От конфигуратора на Ford.de - Puma Gen-E Premium - 40k EUR
  • #6
    4 rate up comment 0 rate down comment
    до 1 ( преди 1 месец )
    Ако го пуснат на цена под бензиновата версия, буквално ще се скъсат да го купуват. Само че Форд няма никакво намерение да го прави. Тях ги интересува да си покрият въглеродните норми за годината и толкова. Ако махнат бензиновата и произвеждат тази в голям обем с LFP батерии, цената и ще е по-ниска от ДВГ. В най-лошия случай -същата.
  • #5
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Не е зле за автомобил който може да те ритне. Puma на български си е рита.
  • #4
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Интериорът не ми се връзва с дизайна отвън. Напомня ми на Ситроен. Гледах и клипче. Кажете вие.
  • #3
    9 rate up comment 0 rate down comment
    До попа ( преди 1 месец )
    Е как ще кажат цената, като никой няма да поръча, ако я чуе!? А после се чудят защо няма продажби. Дори производител на телефони, който започна производство преди няколко месеца, предлага автомобил с 2 пъти по-голям пробег (700 км) и 5 пъти по-бързо зареждане само за 30 000 долара. За този ford който е с по-лоши характеристики от първата Тесла през 2012 година със сигурност ще искат повече пари и ще се чудят защо електрификацията в Европа буксува.
  • #2
    4 rate up comment 0 rate down comment
    popa ot razgrad ( преди 1 месец )
    не е ли странно да даваш поръчка за нещо, чиято цена не знаеш...
  • #1
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    "Моторът се захранва от 53.8kWh батерия, като Ford обещава 376 километра пробег и време за зареждане от 23 минути от 10 до 80 процента. С уточнение - при пикова скорост на зареждане от 100kW." Звучи като автомобилът от бъдещето и няма как да не се скъсат да го купуват. Това ще е бестселъра. Понеже гледам в бъдещето ми се дава да видя, че останалите автомобилни производители ще направят по-добър автомобил чак през 2012 година . Успех им желая.