Ford Puma Gen-E вече е на линия, след като беше обявен като концепция преди цели 2,5 години. На първо четене нещата са се случили. Ще са доволни и комшиите от завода в Крайова, които ще сглобяват електрическата кола. Това е - хората оттатък Дунава правят коли, а във Видин не помнят кога фалира заводът за гуми, известни като "видинки". Иначе двигателят ще бъде произвеждан в Англия.
Започваме от решетката, направена в стил Mustang Mach-E. Ford са поставили и уникални алуминиеви джанти, за да подчертават електрическата природа. Но отвъд това? Колата не се е променило много.
Вътре Puma Gen-E има повдигната централна конзола, която е възможна поради липсата на скоростен лост и ръчна спирачка. Тя има повече място за съхранение, безжично зарядно за телефон и плъзгащ се подлакътник, като последният си е удобство отвсякъде.
Автомобилът разполага с най-новата версия на информационно-развлекателната система SYNC 4 на Ford, разбира се, съвместима със смартфони на Apple и Android. Плюс гласова помощ от Alexa, която за едни е нещо готино, за други досадно.
Ford Puma Gen-E използва единичен предно разположен електромотор, генериращ 168 к.с. Ускорява от 0 до 100 км/ч за осем секунди и развива максимална скорост от 160 км/ч. Повече от добре! Моторът се захранва от 53.8kWh батерия, като Ford обещава 376 километра пробег и време за зареждане от 23 минути от 10 до 80 процента. С уточнение - при пикова скорост на зареждане от 100kW.
Чистото тегло е 1538 кг или с няколкостотин по-тежък от меката хибридна версия ICE, която познаваме и мнозина си харесват. За щастие, въвеждането на всички тези e-глезотии не крадат много пространство от багажника. 574 литра всъщност са повече от при стандартната Puma. Ford крие и 43 литра бокс в предната част.
Moдeлът paзпoлaгa c инoвaтивни фyнĸции зa бeзoпacнocт, вĸлючитeлнo aдaптивeн ĸpyиз ĸoнтpoл c фyнĸции Ѕtор & Gо и Lаnе Сеntrіng, ĸaĸтo и 360-гpaдycoвa ĸaмepa, ĸoятo yлecнявa пapĸиpaнeтo в тecни пpocтpaнcтвa. Динaмичнитe мaтpични LЕD фapoвe ocигypявaт oптимaлнa видимocт пpи вcяĸaĸви ycлoвия, пpaвeйĸи пътyвaнeтo ĸoмфopтнo и cигypнo.
„Puma е история на успеха, обичана заради своя спортен дизайн и характеристики на шофиране, съчетани с уникална практичност и водещо в класа място за съхранение на багажника,” каза Джон Уилямс, генерален мениджър на Ford за Европа. „Gen-E е нашата най-добра Puma, с най-забавното шофиране досега, комбинирано с невероятно ефективно електрическо задвижване".
Ford приема поръчки за Puma Gen-E веднага, като първите доставки ще се осъществят през пролетта на 2025 година, включително и в България. Не се споменават цени засега.