IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нов удар по Ford - намалява производството на Capri и Explorer

Заради спада в търсенето на ЕV заводът в Кьолн преминава към непълно работно време

Спадът в търсенето на електромобили в Европа нанесе сериозен удар по плановете на Ford, като принуди компанията да намали производството на двата си нови модела, задвижвани изцяло на ток. 


Ford


Електрическите Capri и Explorer се сглобяват в завода в Кьолн, като заеха мястото на спряната Fiesta. За целта Ford инвестира 2 млрд долара в реконструкция на съоръжението, което трябваше да подготви автомобилния производител за огромно търсене на електромобили, но то така и не се случи.

Германското издание Kölner Stadt-Anzeiger разкрива, че на служителите в завода в Кьолн е наредено да работят по-малко, като Ford е подал молба до местните власти, за да получи одобрение за преминаване на персонала към непълно работно време.

„Можем да потвърдим, че Ford кандидатства за преминаване към краткосрочна работа пред Федералната агенция по заетостта поради бързо влошаващите се пазарни условия за електрически превозни средства - кочентира говорител на Ford. - Значително по-ниското от очакваното търсене на електрически превозни средства, особено в Германия, изисква временно коригиране на производствените обеми.“


Ford


Ford започна производството на Explorer през юни, като през септември на конвейера беше качен и Capri. Според информациите заводът произвежда много повече електромобили, отколкото може да продаде. Така ще се стигне до положение, при което след Нова година производствените линии ще бъдат спирани в определени дни от седмицата, а дневната продукция ще бъде намалена от 630 на 480 единици.

Краят на субсидиите за електромобили в Европа, лошото доверие на потребителите в технологията и дискусията за отмяна на забраната за двигатели с вътрешно горене от 2035 г. доведоха до намаляване на търсенето на EV на континента. Ford обаче страда не само в Европа, но и на родна земя - в САЩ. Наскоро концернът обяви, че се отказва от планираните електрпически SUV и вместо тях ще произвежда хибриди.


0 от 500
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 55 минути )
    Тротинетка, на кое място по въглеродни емисии в света е Китай и колко пъти по-големи са те от въглеродните емисии на втория в класацията САЩ? Дали вече са стигнали 3?
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 час )
    Това за намалението на китайските емисии в обедната емисия на Синхуа ли го чу?
  • #11
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 9 ( преди 4 часа )
    Освен това умишлено или не умишлено пропускаш фактът, че Китай е държавата с най-много инсталирани възобновяеми мощности, най-много инсталирани батерии и най-много електромобили, което освен че намалява емисиите, започна да намалява и вносът на всякакви горива. Както въглища, така и течни горива за транспорта. Какво лошо виждаш в китайската политика да съчетават изчистването на въздуха с независимост от внос на горива плюс износ на възобновяеми източници и батерии за милиарди?
  • #10
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 9 ( преди 4 часа )
    Косвено си отговорил на 8. Xiaomi е фирма която също като ford и Tesla произвежда електромобили. Само че xiaomi работи с 200% от производствения си капацитет, заради увеличеното търсене, а ford работи с 20% от капацитета си заради намаленото търсене. И как няма да е така след като ford продава много по-скъпи автомобили с много по-лоши параметри, разчитайки единствено и само на емблемата. Технически грамотните хора подбират по технически параметри, а не по политически подбуди и емоции.
  • #9
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Leberknoedl ( преди 5 часа )
    Шаоми ги подпира другарят Жи. Китай са на планова икономика, субсидират електромобили, токът им е основно от въглища, а емисиите им чупят всякакви рекорди. Да живее европейската зелена сделка.
  • #8
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 часа )
    Хехех, тротинетката,де го чукаш,де се пука.Какво общо имат Форд , Тесла и Шаоми.
  • #7
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 часа )
    До 6 - Ето! Виждаш правилнонещата! А и малко зор е да кажеш, че съм технически неграмотен, при положение, че завърших МГ-то и имам завършени комюръни науки ... Но предполагам, че ти знаеш по-добре!
  • #6
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До 4 ( преди 6 часа )
    Тоест САЩ в лицето на ford които са се намъкнали на пазара в Европа са приятеля, а китайците които произвеждат и продават автомобили в Китай са врагът? Антиелектриците винаги сте намирали политическо или идеологическо или националистическо или емоционално решение или всичко заедно на всеки технически проблем. Никога не говорите за технически решения на технически проблеми.. защо смяташ че всички които си купуват автомобили са технически неграмотни като вас и купуват на сляпо?
  • #5
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Пмърт Късм ( преди 6 часа )
    Поредния провал на "зелените", ESG и подобни глупости!
  • #4
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 6 часа )
    До 3 Бля бля бля, китай, бляяя ... Не осъзнаваш ли - Китай е врагът! Как може да ги подкрепяш? Какво ти става? Роодостъпие?