IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нов удар по Ford - намалява производството на Capri и Explorer

Заради спада в търсенето на ЕV заводът в Кьолн преминава към непълно работно време

Спадът в търсенето на електромобили в Европа нанесе сериозен удар по плановете на Ford, като принуди компанията да намали производството на двата си нови модела, задвижвани изцяло на ток. 


Ford


Електрическите Capri и Explorer се сглобяват в завода в Кьолн, като заеха мястото на спряната Fiesta. За целта Ford инвестира 2 млрд долара в реконструкция на съоръжението, което трябваше да подготви автомобилния производител за огромно търсене на електромобили, но то така и не се случи.

Германското издание Kölner Stadt-Anzeiger разкрива, че на служителите в завода в Кьолн е наредено да работят по-малко, като Ford е подал молба до местните власти, за да получи одобрение за преминаване на персонала към непълно работно време.

„Можем да потвърдим, че Ford кандидатства за преминаване към краткосрочна работа пред Федералната агенция по заетостта поради бързо влошаващите се пазарни условия за електрически превозни средства - кочентира говорител на Ford. - Значително по-ниското от очакваното търсене на електрически превозни средства, особено в Германия, изисква временно коригиране на производствените обеми.“


Ford


Ford започна производството на Explorer през юни, като през септември на конвейера беше качен и Capri. Според информациите заводът произвежда много повече електромобили, отколкото може да продаде. Така ще се стигне до положение, при което след Нова година производствените линии ще бъдат спирани в определени дни от седмицата, а дневната продукция ще бъде намалена от 630 на 480 единици.

Краят на субсидиите за електромобили в Европа, лошото доверие на потребителите в технологията и дискусията за отмяна на забраната за двигатели с вътрешно горене от 2035 г. доведоха до намаляване на търсенето на EV на континента. Ford обаче страда не само в Европа, но и на родна земя - в САЩ. Наскоро концернът обяви, че се отказва от планираните електрпически SUV и вместо тях ще произвежда хибриди.


0 от 500
  • #16
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Бай Тошо ( преди 1 месец )
    Проблемът на тези електрически автомобили е че са много скъпи. Пуснете ги по 25 000 евро и ще ги изкупят всичките! Ама....пуста алчност...
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 13 ( преди 1 месец )
    Господине който се хвалите, че пърдите, ако си включите мозъка на режим мислене поне за кратко, ще установите че това което казвате е добра новина. Когато (Не ако) Китай намали въглеродните си емисии с една трета, Това е абсолютно същото като вторият замърсител в света САЩ да стане въглеродно неутрален. Всеки няколко процента намаление на емисиите на Китай се равняват на изчистване на въглеродния отпечатък на някоя държава.
  • #14
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Qwert ( преди 1 месец )
    Има спад в търсенето на определени марки. Като цяло търсенето на ЕV се увеличава. Да живее КНДР!
  • #13
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 1 месец )
    Тротинетка, на кое място по въглеродни емисии в света е Китай и колко пъти по-големи са те от въглеродните емисии на втория в класацията САЩ? Дали вече са стигнали 3?
  • #12
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Това за намалението на китайските емисии в обедната емисия на Синхуа ли го чу?
  • #11
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До 9 ( преди 1 месец )
    Освен това умишлено или не умишлено пропускаш фактът, че Китай е държавата с най-много инсталирани възобновяеми мощности, най-много инсталирани батерии и най-много електромобили, което освен че намалява емисиите, започна да намалява и вносът на всякакви горива. Както въглища, така и течни горива за транспорта. Какво лошо виждаш в китайската политика да съчетават изчистването на въздуха с независимост от внос на горива плюс износ на възобновяеми източници и батерии за милиарди?
  • #10
    0 rate up comment 4 rate down comment
    До 9 ( преди 1 месец )
    Косвено си отговорил на 8. Xiaomi е фирма която също като ford и Tesla произвежда електромобили. Само че xiaomi работи с 200% от производствения си капацитет, заради увеличеното търсене, а ford работи с 20% от капацитета си заради намаленото търсене. И как няма да е така след като ford продава много по-скъпи автомобили с много по-лоши параметри, разчитайки единствено и само на емблемата. Технически грамотните хора подбират по технически параметри, а не по политически подбуди и емоции.
  • #9
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Leberknoedl ( преди 1 месец )
    Шаоми ги подпира другарят Жи. Китай са на планова икономика, субсидират електромобили, токът им е основно от въглища, а емисиите им чупят всякакви рекорди. Да живее европейската зелена сделка.
  • #8
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Хехех, тротинетката,де го чукаш,де се пука.Какво общо имат Форд , Тесла и Шаоми.
  • #7
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До 6 - Ето! Виждаш правилнонещата! А и малко зор е да кажеш, че съм технически неграмотен, при положение, че завърших МГ-то и имам завършени комюръни науки ... Но предполагам, че ти знаеш по-добре!