IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Пет нови автомобила, които изхвърлят само вода

Засега са прототипи, но серийното им производство започва скоро

Автомобилните производители редовно пускат нови продукти, задвижвани с водород, но най-често не говорим за масови модели, а само за концепти или малки проекти. Водородните превозни средства все още са интерес за ограничен брой производители. Такива компании работят в тази област от години и непрекъснато развиват своите технологии, довеждайки ги до необходимото ниво.

Списъкът с последните премиери включва няколко подобни прототипа. Това са корейски кросоувър и японски пикап, както и три автомобила от Франция - шутинг брейк и две версии на един концептуален суперавтомобил.


Пет нови автомобила, които изхвърлят само вода (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #8
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 12 часа )
    Така че, както е написал колегата, реалният ресурс е около 150 хил. км, като след 100 хил. колата вече не може да се кара нормално. Това е бъдещето, на което Тойодка-сан си мечтае да ни подложи поради технологичната си немощност.
  • #7
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 12 часа )
    Производителите очакват живот на горивните клетки 5000 часа или 240-320 хил. км. Само че реалните тестове показват, че рядко издържат повече от 2000 часа, по-често около 1500. За сведение, към края на тези 150 часа горивната клетка дава едва около 60% от първоначалната си мощност, а всички знаем, че и без това водородните коли имат сериозен недостиг на такава поради технологични ограничения.
  • #6
    4 rate up comment 0 rate down comment
    TSLA ( преди 14 часа )
    Няма водородни автомобили. Това са електромобили с добавени горивни клетки с ресурс ~160 хил, допълнителни системи и бутилки на 350-700 атмосфери (под седалките) = по-малко място за хората, сложни и по-ненадеждни коли. Няма водород във всеки дом, за разлика от контактите. Нито станции, за разлика от DC-тата навсякъде. Засега H2 има икономически и практически смисъл само в тежката техника с предвидими кypcoвe, по които да ги пълнят с водород и да си изплащат горивните клетки и цялото оборудване.
  • #5
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Да питам ( преди 17 часа )
    Господа антиелектрици, които вярвате че модата на електромобилите вече отминава, Как си представяте водородното бъдеще през 2040 година? Какъв ще е дела на водородните автомобили тогава?
  • #4
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 17 часа )
    Колко голям еколог трябва да си, при това заблуден еколог който не вижда комина на теца, за да си купиш автомобил с резервоар за 7,8кг водород чието пълнене струва 200 евро с които минаваш 600 км? 60 лв на 100 км - добре звучи. Това ще да е бъдещето за което говори гуруто Тойода
  • #3
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Тишина ( преди 17 часа )
    Много е тихо в тази статия? Няма ги редовните антиелектрици да обяснят че от ауспуха излиза само вода, но от комините на теца излиза реално замърсяване. Когато става въпрос за автомобил на батерии който харчи 3-5 пъти по-малко електрическа енергия от теца на километър, не можеш да им затвориш устите, че замърсявали повече от хибрид. Но когато водородния автомобил замърсява 5 пъти повече от автомобил с ДВГ - мълчат? Случайност? Не! Просто продуктово позициониране на Toyota и мечтания водород.
  • #2
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Хахах ( преди 17 часа )
    По улиците пълно с такива
  • #1
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Who Cares ( преди 1 ден )
    Ако не ме лъже паметта Хонда прави водородни автомобили от поне 20 години...