IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Skoda отвя Toyota на българския пазар

Ferrari продава три пъти повече от Mitsubishi у нас. Вижте най-продаваните модели на всяка марка

Българският автомобилен пазар ще има нов лидер в края на 2024 година, показва традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР за първите 11 месеца. В последното десетилетие първото място у нас неизменно бе или за Dacia, или за Toyota, но ако не се случи чудо през декември, най-продаваната марка нови автомобили тази година ще е Skoda.
  
   
BMW 520d
BMW 5 Series има най-големия ръст на годишна база от моделите, които са били представени на пазара през цялата 2023
     
    
До края на лятото битката между чешкия бранд и Toyota бе много оспорвана, но през октомври и ноември Skoda увеличи преднината си до 480 автомобила. Skoda Octavia пък дръпна убедително като най-продавания нов модел у нас. Справката ни за регистрациите в категории М1 и N1 показва засилване на пазара през ноември до общо 4403 нови автомобила. За първите 11 месеца общо са регистрирани 46 489 нови коли - с над 3500 повече, отколкото за цялата 2023 година. Ръстът на годишна база е 17.9%.

От масовите марки най-голям растеж отчитат Iveco (162%), Land Rover (97%), Suzuki (68%), Skoda (65%), Fiat (55%) и Nissan (51%). Китайската Forthing има цели 1077 процента ръст, но на фона на много ниска база през миналата година. Трицифрен ръст има още при Ineos, Wey, Great Wall, Honda и Isuzu.

На другия полюс, с най-съществен годишен спад, са Jeep (-31%), SsangYong (-36%), Subaru (-40%) и особено Mitsubishi (-84%). Популярната някога японска марка се е стопила до едва 7 регистрации за цялата година и всъщност има по-малко продажби от Rolls-Royce, и над два пъти по-малко от Ferrari.
  
       
Най-продаваните модели на всяка марка у нас (ГАЛЕРИЯ):


  
   

 
     

0 от 500
  • #13
    16 rate up comment 12 rate down comment
    Реалист ( преди 1 месец )
    Шкода е кола за хора ,които са рационални...Дори да имаш друг скъп автомобил пак трябва да имаш една шкода за да те прибере от пътя при авария на бавареца.Брендо например винаги си има поне една шкода в гаража.
  • #12
    13 rate up comment 21 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Впечатляващо колко много бaлъци има, които кълват на бишкода
  • #11
    8 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    който не разбира волво си избира
  • #10
    13 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    шкода е за стиснати счетоводители не главни
  • #9
    14 rate up comment 10 rate down comment
    до долния ( преди 1 месец )
    А ми японките са хибриди високите технологии са скъпи а в една шкода какво има технология на 200 години.
  • #8
    18 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    То май има само шкода без хибрид, тъй че няма кой знае какъв избор. И всеки с малко мозък в главата ще си вземе кола без хибридна система. Може да има някаква файда от намаляне на разход в градско, но всичко останало е отврат и половина. Мудни CVT кутии, проблеми с хибридната система, дърварски интериор. Не че шкодите са много по-стока, ама са една идея по-надеждни във времето.
  • #7
    21 rate up comment 7 rate down comment
    v-1 ( преди 1 месец )
    До 6 - объркали сте се. Ауди е надценен Фолксваген с малко променена външност.
  • #6
    22 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Шкода - Фолксвагенът за бедни. А самият Фолксваген е Ауди за бедни, ха-ха.
  • #5
    14 rate up comment 12 rate down comment
    до 3 ( преди 1 месец )
    60 ти се виждат много? Тогава какво ще кажеш за Toyotka CH-R, която е 100 на голи ламарини?
  • #4
    6 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Безпунктуационният *** е типичното олицетворение на това, кои люде купуват японски автомобили. Идеалната извадка на клиентите им!