IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Skoda отвя Toyota на българския пазар

Ferrari продава три пъти повече от Mitsubishi у нас. Вижте най-продаваните модели на всяка марка

Българският автомобилен пазар ще има нов лидер в края на 2024 година, показва традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР за първите 11 месеца. В последното десетилетие първото място у нас неизменно бе или за Dacia, или за Toyota, но ако не се случи чудо през декември, най-продаваната марка нови автомобили тази година ще е Skoda.
  
   
BMW 520d
BMW 5 Series има най-големия ръст на годишна база от моделите, които са били представени на пазара през цялата 2023
     
    
До края на лятото битката между чешкия бранд и Toyota бе много оспорвана, но през октомври и ноември Skoda увеличи преднината си до 480 автомобила. Skoda Octavia пък дръпна убедително като най-продавания нов модел у нас. Справката ни за регистрациите в категории М1 и N1 показва засилване на пазара през ноември до общо 4403 нови автомобила. За първите 11 месеца общо са регистрирани 46 489 нови коли - с над 3500 повече, отколкото за цялата 2023 година. Ръстът на годишна база е 17.9%.

От масовите марки най-голям растеж отчитат Iveco (162%), Land Rover (97%), Suzuki (68%), Skoda (65%), Fiat (55%) и Nissan (51%). Китайската Forthing има цели 1077 процента ръст, но на фона на много ниска база през миналата година. Трицифрен ръст има още при Ineos, Wey, Great Wall, Honda и Isuzu.

На другия полюс, с най-съществен годишен спад, са Jeep (-31%), SsangYong (-36%), Subaru (-40%) и особено Mitsubishi (-84%). Популярната някога японска марка се е стопила до едва 7 регистрации за цялата година и всъщност има по-малко продажби от Rolls-Royce, и над два пъти по-малко от Ferrari.
  
       
Най-продаваните модели на всяка марка у нас (ГАЛЕРИЯ):


  
   

 
     

0 от 500
  • #6
    14 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 13 часа )
    Шкода - Фолксвагенът за бедни. А самият Фолксваген е Ауди за бедни, ха-ха.
  • #5
    10 rate up comment 8 rate down comment
    до 3 ( преди 13 часа )
    60 ти се виждат много? Тогава какво ще кажеш за Toyotka CH-R, която е 100 на голи ламарини?
  • #4
    4 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 13 часа )
    Безпунктуационният *** е типичното олицетворение на това, кои люде купуват японски автомобили. Идеалната извадка на клиентите им!
  • #3
    17 rate up comment 15 rate down comment
    до долния ( преди 14 часа )
    Какво съосношаване бе цена качество. Шкодите с масово по 60+ бона за тия даратси трябва да си изперкал.
  • #2
    17 rate up comment 22 rate down comment
    анонимен ( преди 14 часа )
    Бе е така. Шкода се харесва много за фирмени автомобили, но и частните лица я търсят точно толкова. Няма друга марка с такова добро съотношение цена/качество. А пък тези вторите, Тойотка? Те са на противоположния полюс с най-лошото. Явно има много ииддииоотт в България, щом имат толкова продажби.
  • #1
    29 rate up comment 13 rate down comment
    Квантов физик ( преди 16 часа )
    Служебни продажби и корупция при обществените поръчки за мвр министерства и тн.