fallback

Opel спира производството на ключов модел

Бъдещето на Astra ще се решава в края на януари

Последното поколение на Opel Astra излезе само преди 3,5 години, като беше натоварена с огромни амбиции, които обаче сега се превръщат в много сериозен проблем за марката. Това доведе до спиране на производството на модела, както и до неясноти относно неговото бъдеще.

В началото на годината Флориан Хютл, вече бивш главен изпълнителен директор на Opel, се похвали в официално изявление за важните цифри, постигнати от марката през 2023. Astra успя да удвои резултатите си от първата година на пазара, но и това явно не помага на 6-ата генерация да се бори успешно с конкурентите.

Така Opel се принуди да намали производството на Astra в завода в Рюселхайм, като то е спряно напълно за няколко седмици. Евентуална промяна ще бъде направена в края на януари, като тогава ще бъде решено дали производството да продължи на една или две смени, както беше досега.

Според информациите драстичното решение е взето заради ниското търсене на Astra, което е описано като „разочароващо“ дори за електрическата версия. Подобни резултати обаче едва ли са изненада, като се има предвид как се представя един от големите конкуренти на пазара VW Golf, който дълги години беше №1 по продажби в Европа, а сега трудно успява да влезе в Топ 10.

Въпреки това, Golf е на първо място в сегмента, като през тази година (до края на октомври) от него са продадени 181 172 бройки. Следват Toyota Corolla - 109 136, Audi A3 - 100 787, Peugeot 308 - 78 310 и Ford Focus 74 108. Едва след тях се нарежда Astra - 70 761 продажби, с минимална преднина пред BMW 1-Series - 70 554.

От Opel твърдят, че знаят какъв е проблемът с ниските продажби на най-новата Astra. Марката е убедена, че грешката е конфигурацията на нейната най-ефективна гама, като посочва, че клиентите предпочитат самозареждащ се хибрид пред други налични опции за електрификация. Предстои обаче да се види дали проблемът ще може да бъде разрешен.

fallback
  • #14
    анонимен ( преди 10 минути )
    Според мен намаляват производството, защото произведените сега автомобили ще се продадат другата година, а от новата година ЕС започва да налага глоби за превишение на емисиите, поради което или трябва да продават на загуба, или да вдигнат цените, в който случай колата няма да се купува и пак ще бъдат на загуба. С други думи избират да не са на загуба, като намаляват производството.
  • #13
    анонимен ( преди 6 часа )
    Още една статия за поредния си автомобилен производител, който след удвояване на продажбите затваря заводи и съкращава работници, защото е на загуба.
  • #12
    raiders ( преди 7 часа )
    Проблема е в цената и това пежо, а Опел де. Харесва ми още като излезе, но 47 000лв. за този хечбек няма как да дам. Просто за същите пари юни 2022 имах оферта за киа спортидж. Хибрида и ел. версия за 89 000лв. въобще и не я коментирам.
  • #11
    анонимен ( преди 7 часа )
    Проблема е моторите,какво е това 1,2 какви са тия чекий,имаше астри кадети ,калибри вектри GSI,OPC сега какво има рено и глупости естествено че никой не ги иска.Да сменят инженерите в тая фирма
  • #10
    Ха ха ( преди 7 часа )
    Че къде има бъдеше за по бавния от ръждата моля?
  • #9
    Много неприятно. ( преди 8 часа )
    В момента правят добри отстъпки за дизеловия 1.5 Blue HDi със 130 кс. Без тях със средно оборудване лесно минава 60 хил. лева (+автомат). Съвсем ясно е, че купувачът на Опел си спомня традициите и историята. Префасонирано Пежо не се приема за немски автомобил. Споменатите вече паркетници с двигатели 1.2 хептен влошават картината. За Опел няма бъдеще в Стелантис, на всички е видимо. За мен решението е държавата да си го откупи като стратегически актив.
  • #8
    Тинтири_минитири ( преди 10 часа )
    До Киро: Под шапката на GM Опел беше разработчика, който даваше платформи на другите марки в групата на ГМ. Американците и австралийците продаваха Опели под техните марки. Пежо обърна нещата и сега вместо разработен в Рюселхайм Опел получаваш Пежо. (П.С. въпреки, че да сме честни франсетата разшириха развойния център в германия, но той работи за Пежо, а не за Опел)
  • #7
    Тинтири_минитири ( преди 10 часа )
    Болно ми е за марката, имал съм много Опели и съм фен - всъщност ПРОДЪЛЖАВАТ ДА НЕ ВИЖДАТ ПРОБЛЕМА! Проблема не е в грешната електрификация, а в електрификацията въобще! ДВГ са не просто смешни - 1,2 мотора е жалък! Астра е прекрасен бюджетен автомобил, не може да го продаваш за 100 хил лева!!! Да не говорим, че вече е и по-евтиното копие на пежо... Жалко за ОПЕЛ! Бях 100% убеден, че французите ще го убият!
  • #6
    Киро ( преди 10 часа )
    Опел манта, Опел кадет, Опел сенатор, Опел комодоре , Опел рекорд , Опел дипломат. Бяха на GM. Автомобили. И всичко се прецака. То не е само при Опел за съжаление. Не ми се коментира повече.
  • #5
    1234 ( преди 11 часа )
    Намалете цените, сложете нормални двигатели - бензин и дизел, и нещата ще потръгнат............
fallback
Последни