fallback

Прогноза: През 2030 смяна на батерия за EV ще струва по-малко от нов ДВГ

Изследване показва, че благодарение на новите технологии цената намалява значително

Изследователската компания Recurrent публикува свое изследване , в което прогнозира, че до 2030 смяната на батерията на електрическо превозно средство ще струва по-малко от смяната на двигател с вътрешно горене. Намаляването на разходите се дължи на по-евтини технологии, като използването на LFP химия, увеличаване на енергийната плътност и развитието на обработката на материали.

Цената на батериите за електрически превозни средства продължава да намалява. Goldman Sachs прогнозира, че цената на киловатчас ще достигне 64 долара до 2030, докато анализаторите на EMI оценяват диапазона от 45 до 65 долара за киловатчас. Китайските производители CATL и BYD вече предлагат LFP клетки на цена от $56 за kWh, което потвърждава реалността на намаляване на разходите.

В Recurrent изчисляват, че при $50 на kWh, смяната на батерия от 100 kWh ще струва $4500-5000, а за батерия от 75 kWh цената ще бъде около $3375. Тези цифри правят смяната на батерия сравнима по цена с ремонта или смяната на двигател с вътрешно горене.

Съвременните технологии за разработка и рециклиране на батерии намаляват нуждата от редкоземни материали, което спомага за намаляване на тяхната цена. В бъдеще собствениците на електрически превозни средства ще могат да продават стари батерии за използване в системи за съхранение на енергия или резервни захранващи системи. Това ще даде възможност да се удължи живота на автомобила чрез инсталиране на нови батерии.

Днес батериите, по-стари от 10 години, имат ниска стойност, но пазарът на употребявани електромобили може значително да увеличи тяхната стойност. Така закупуването на употребявана електрическа кола и смяната на батерията ще стане обичайна практика. 

Високата цена на батериите отдавна е основна пречка за масовия преход към електрически превозни средства. Въпреки това Recurrent прогнозира, че до 2026 цените на новите електрически превозни средства ще се изравнят с тези на бензиновите автомобили.

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 1 ден )
    Такива прогнози са като тези за времето. Разчитаме на късата памет на потребителите.. и на някакви си математически модели. Но нещата са динамични.. и затова прогнозата е предимно вярна за 1-2 дена напред. Предвид, какво се случва в момента имам съмнения в тази прогноза.
  • #7
    Мда ( преди 1 ден )
    Ама чакайте сега, нали и сега батериите били толкова здрави, че щели да надживеят самия автомобил? Защо изобщо се коментира смяна на батерия и то след цели 5 години когато технологията ще е ехееееее, вадиш батерията от телефона, слагаш я на колата, караш 2000км, спираш зареждаш за 30 секунди, прибираш се, слагаш я в пощенската кутия, захранваш цялата къща. Защо пак подбуждате страховете на хората, че батериите изобщо ще трябва да се сменят!?!Зомбили, включи се моля те да обясниш!
  • #6
    анонимен ( преди 1 ден )
    Звездите ли ти го нашепнаха,Бустер?
  • #5
    MythBuster=idiot ( преди 1 ден )
    През 2035 година Тесла ще произвежда по 20 милиона електрически автомобила,батериите и зареждането ще са безплатни.
  • #4
    анонимен ( преди 1 ден )
    Подхождам с подозрение към подобни новини. Цената е реална, въпросът е дали някой ще го прави. В момента май никой освен Дачия няма цена за нова батерия. Или имат като на Хюндай - 45 000 долара за 64 квч.
  • #3
    Гост ( преди 1 ден )
    Забравили са да калкулират и цената на труда за подмяна на батерията. Електричари,сър.
  • #2
    Гост ( преди 1 ден )
    С тази разлика че батерията изкарва 8 години или 160000 км, ДВГ без проблем изкарва в пъти повече.
  • #1
    ПоКУРко ( преди 1 ден )
    Дори ще ги раздава без пари! Тези са като руската пропаганда по всички медии и платформи!
fallback
Последни