fallback

Прогноза: През 2030 смяна на батерия за EV ще струва по-малко от нов ДВГ

Изследване показва, че благодарение на новите технологии цената намалява значително

Изследователската компания Recurrent публикува свое изследване , в което прогнозира, че до 2030 смяната на батерията на електрическо превозно средство ще струва по-малко от смяната на двигател с вътрешно горене. Намаляването на разходите се дължи на по-евтини технологии, като използването на LFP химия, увеличаване на енергийната плътност и развитието на обработката на материали.

Цената на батериите за електрически превозни средства продължава да намалява. Goldman Sachs прогнозира, че цената на киловатчас ще достигне 64 долара до 2030, докато анализаторите на EMI оценяват диапазона от 45 до 65 долара за киловатчас. Китайските производители CATL и BYD вече предлагат LFP клетки на цена от $56 за kWh, което потвърждава реалността на намаляване на разходите.

В Recurrent изчисляват, че при $50 на kWh, смяната на батерия от 100 kWh ще струва $4500-5000, а за батерия от 75 kWh цената ще бъде около $3375. Тези цифри правят смяната на батерия сравнима по цена с ремонта или смяната на двигател с вътрешно горене.

Съвременните технологии за разработка и рециклиране на батерии намаляват нуждата от редкоземни материали, което спомага за намаляване на тяхната цена. В бъдеще собствениците на електрически превозни средства ще могат да продават стари батерии за използване в системи за съхранение на енергия или резервни захранващи системи. Това ще даде възможност да се удължи живота на автомобила чрез инсталиране на нови батерии.

Днес батериите, по-стари от 10 години, имат ниска стойност, но пазарът на употребявани електромобили може значително да увеличи тяхната стойност. Така закупуването на употребявана електрическа кола и смяната на батерията ще стане обичайна практика. 

Високата цена на батериите отдавна е основна пречка за масовия преход към електрически превозни средства. Въпреки това Recurrent прогнозира, че до 2026 цените на новите електрически превозни средства ще се изравнят с тези на бензиновите автомобили.

fallback
  • #37
    Николай ( преди 14 минути )
    Абе хора, вие които ги пишете тия глупости *** ли сте? Не толкова цената на батерията е най големия проблем а времето за зареждане и местата! Ако се зареждат за 5-10мин и се минават по 600-700км до сега да е приключила мечтаната от много електрификация!
  • #36
    анонимен ( преди 11 часа )
    Cпopeд aнaлизaтopи ВYD вeчe oтгoвapя зa cглoбявaнeтo нa пoвeчe oт 30% oт тaблeтитe нa Аррlе. Oбcлyжвaнeтo нa пopъчкитe нa aмepикaнcкaтa кoмпaния ocигypявa paбoтa нa 100 000 paбoтници и 10 000 инжeнepи, cпopeд пpeдcтaвитeли нa ВYD. Cъчeтaвaнeтo нa тeзи дeйнocти cъc cглoбявaнeтo нa eлeктpoмoбили, cпopeд pъкoвoдcтвoтo нa кoмпaниятa изиcквa виcoкa пpeцизнocт нa пpoцecитe, кoeтo e нeщo c кoeтo кoмпaниятa e cвикнaлa.
  • #35
    анонимен ( преди 11 часа )
    Cпopeд aнaлизaтopи ВYD вeчe oтгoвapя зa cглoбявaнeтo нa пoвeчe oт 30% oт тaблeтитe нa Аррlе. Oбcлyжвaнeтo нa пopъчкитe нa aмepикaнc
  • #34
    анонимен ( преди 11 часа )
    Хахаха, толкова струва батерията и още 2 пъти по толкова смяната
  • #33
    До РУК ( преди 21 часа )
    Доколкото те познавам следващите аргументи ще са поредните обиди към мен, защото си културен човек и се държиш както се държат с тебе, а аз много те обидих и се държах невъзпитано, както винаги. Познах ли?
  • #32
    До РУК ( преди 21 часа )
    РУК ( преди 25 минути )Я пак, я пак! Я си прочети коментар 25 и пак обясни с клетки и киловати! " Какво да чета като аз съм го писал и знам смисъла? Цитирам CATL и BYD вече предлагат LFP КЛЕТКИ на цена от $56 за kWh..... при $50 на kWh, смяната на БАТЕРИЯ от 100 kWh ще струва $4500-5000, а за батерия от 75 kWh цената ще бъде около $3375." КЛЕТКИ 56 $ ДНЕС , а през 2030 БАТЕРИИ по 50$ . Кое не разбра? Правиш ли разлика между клетка и батерия? Или мислиш че цената ще падне само с 10% до 2030?
  • #31
    До РУК ( преди 21 часа )
    Пак се правиш на селски трикат. Искаш ли да биеш някой гросмайстор на шах, докато аз си сменям батерията? Ти не работеше ли в сервиз да сменяш ангренажни ремъци по цял ден? Много ясно че ще се справиш по-бързо от мен.
  • #30
    РУК ( преди 21 часа )
    Митьо, имам оферта към теб!Отиваме в избран от теб сервиз с два повдигача, аз със Стелвио 2,9 битурбо,ти с Тесла Модел 3.Аз правя пълно обслужване на двигателя, с все ролки, филтри и течности, ти сменяш батерията на Теслата,който приключи първи, взема колата на втория!Можеш да ползваш Тубето за жокер!Аз залагам 90К Евра, ти 50К?Всеки си подсигурява колата и консумативите!Ти така или иначе си ниско квалифициран и ниско и по всеки друг параметър, така, че би трябвало да ти е лесно! Скачаме ли?
  • #29
    РУК ( преди 21 часа )
    Я пак, я пак! Я си прочети коментар 25 и пак обясни с клетки и киловати! "че при $50 на kWh, смяната на батерия от 100 kWh ще струва $4500-5000" това ти ли го цитира бе профан! При цена на кубик вода 0,30лв, бирата направена с нейна помощ ще е 0,30лв за кубик бира! Точно това си написал! Сега почна да разтягаш във времевия континуум! Сигурен ли си че смяна на батерия е по-лесна от на ангренажен ремък!Много клипчета си гледал пак, ама на живо нищо не си видял, нали!
  • #28
    До РУК ( преди 22 часа )
    Аз така и направи разлика между цена на клетка 56 долара днес и цена на батерия 50 долара за киловатчас 2030. Клетка и батерия. Клетка и батерия. Днес и 2030. Днес в клетка от която се сглобяват батерии. 2030 цена на батерия за краен клиент. Почти 2025 днес, край на гаранцията през 2033. Смяната на батерия протича много по-бързо от смяна на ангренажен ремък на повечето автомобили и е по-ниско квалифициран труд. Почти няма какво да объркаш. Колко пък да струва?
fallback
Последни