fallback

Прогноза: През 2030 смяна на батерия за EV ще струва по-малко от нов ДВГ

Изследване показва, че благодарение на новите технологии цената намалява значително

Изследователската компания Recurrent публикува свое изследване , в което прогнозира, че до 2030 смяната на батерията на електрическо превозно средство ще струва по-малко от смяната на двигател с вътрешно горене. Намаляването на разходите се дължи на по-евтини технологии, като използването на LFP химия, увеличаване на енергийната плътност и развитието на обработката на материали.

Цената на батериите за електрически превозни средства продължава да намалява. Goldman Sachs прогнозира, че цената на киловатчас ще достигне 64 долара до 2030, докато анализаторите на EMI оценяват диапазона от 45 до 65 долара за киловатчас. Китайските производители CATL и BYD вече предлагат LFP клетки на цена от $56 за kWh, което потвърждава реалността на намаляване на разходите.

В Recurrent изчисляват, че при $50 на kWh, смяната на батерия от 100 kWh ще струва $4500-5000, а за батерия от 75 kWh цената ще бъде около $3375. Тези цифри правят смяната на батерия сравнима по цена с ремонта или смяната на двигател с вътрешно горене.

Съвременните технологии за разработка и рециклиране на батерии намаляват нуждата от редкоземни материали, което спомага за намаляване на тяхната цена. В бъдеще собствениците на електрически превозни средства ще могат да продават стари батерии за използване в системи за съхранение на енергия или резервни захранващи системи. Това ще даде възможност да се удължи живота на автомобила чрез инсталиране на нови батерии.

Днес батериите, по-стари от 10 години, имат ниска стойност, но пазарът на употребявани електромобили може значително да увеличи тяхната стойност. Така закупуването на употребявана електрическа кола и смяната на батерията ще стане обичайна практика. 

Високата цена на батериите отдавна е основна пречка за масовия преход към електрически превозни средства. Въпреки това Recurrent прогнозира, че до 2026 цените на новите електрически превозни средства ще се изравнят с тези на бензиновите автомобили.

fallback
  • #28
    До РУК ( преди 1 ден )
    Аз така и направи разлика между цена на клетка 56 долара днес и цена на батерия 50 долара за киловатчас 2030. Клетка и батерия. Клетка и батерия. Днес и 2030. Днес в клетка от която се сглобяват батерии. 2030 цена на батерия за краен клиент. Почти 2025 днес, край на гаранцията през 2033. Смяната на батерия протича много по-бързо от смяна на ангренажен ремък на повечето автомобили и е по-ниско квалифициран труд. Почти няма какво да объркаш. Колко пък да струва?
  • #27
    РУК ( преди 1 ден )
    При поне 700кг за батерия 100Кв.ч, само транспорт от Китай, мита, данъци, такси до сервиза на Гошо Фазата ( бившия Гошо Помпа дюзата) у ваше село + парите които ще тe обръсне да я смени тази батерия ще са над 5000 USD + още толкова за батерия, хайде пак ми обясни, че ще смениш батерия за 5000 USD! Про фан!
  • #26
    РУК ( преди 1 ден )
    Митьоо,спри да се излагаш с икономическата си неграмотност!При цена 50USD за кв.ч. от CATL,батерията ще струва 5000USD,ама на изхода на фабриката на CATL!Докато тази батерия стигне до СМЯНА която ТИ твърдиш,че ще струва пак 5000USD,има транспортни разходи,мита,такси,складови разходи,и не на последно място - труда по смяната!Който е лесен само при НИО,чийто технология ти отричаш!Толкова плоско разсъждаваш,че не правиш разлика между себестойност на батерия и цена със смяна за краен потребител!
  • #25
    До лудория ( преди 1 ден )
    Твоето разследване какво казва? Колко струват батериите, щом тази информация не е вярна? .... "Китайските производители CATL и BYD вече предлагат LFP клетки на цена от $56 за kWh, което потвърждава реалността на намаляване на разходите.В Recurrent изчисляват, че при $50 на kWh, смяната на батерия от 100 kWh ще струва $4500-5000, а за батерия от 75 kWh цената ще бъде около $3375." Ти какво изчисляваш при тези цени, щом техните изчисления са грешни?
  • #24
    Лудория ( преди 1 ден )
    Надявам се някой от коментиращите да си е направил труда да погледне коя е компанията, която се цитира за провела изследването. Това е компания, занимаваща се с покупка и продажба на електрически автомобили! Мисля, че дотук е цялата ви нужна информация. Оттам нататък е пропаганда!
  • #23
    анонимен ( преди 1 ден )
    Айде, който коментирал, коментирал. Електрическата латерна започна да цвили.
  • #22
    анонимен ( преди 1 ден )
    А през 2030г аз ще съм отслабнал с 20кг.
  • #21
    анонимен ( преди 1 ден )
    "С тази разлика че батерията изкарва 8 години или 160000 км, ДВГ без проблем изкарва в пъти повече." В света на тойоткаджията Гнуст, 800 хил. до 1,5 млн. км са 160 хил., септември е май, тойотка не разчита на 20-годишни технологии, а чичо Тойодка не е комедиант.
  • #20
    До Крум ( преди 1 ден )
    "Крум ( преди 58 минути )Батериите за електромобили вероятно ще останат скъпи поради ограничените ресурси, необходими за производството им. Метали като литий и кобалт стават все по-трудни за добиване, а глобалното търсене само увеличава тяхната цена." ....Круме, вероятно си бил някъде на заточение и не си имал достъп до информация за последните години или пък си се информирал само от Toyota, като те слушам какви ги приказваш. В реалността има свръх предлагане на батерии и материали за тях.
  • #19
    До 7 ( преди 1 ден )
    "Мда ( преди 2 часа )Ама чакайте сега, нали и сега батериите били толкова здрави, че щели да надживеят самия автомобил? Защо изобщо се коментира смяна на батерия и то след цели 5 години когато технологията ще е ехееееее,".... Е как защо? Защото вече ще са излезли обещаните от Toyota много по- леки батерии за 1500 км пробег, които се зареждат за 10 минути и струват по-малко от литиево-йонните батерии. Ако днес литиево-йонните батерии струват 6000 лв, тези на Toyota вероятно ще са 3 000 след 5г
fallback
Последни