fallback

Прогноза: През 2030 смяна на батерия за EV ще струва по-малко от нов ДВГ

Изследване показва, че благодарение на новите технологии цената намалява значително

Изследователската компания Recurrent публикува свое изследване , в което прогнозира, че до 2030 смяната на батерията на електрическо превозно средство ще струва по-малко от смяната на двигател с вътрешно горене. Намаляването на разходите се дължи на по-евтини технологии, като използването на LFP химия, увеличаване на енергийната плътност и развитието на обработката на материали.

Цената на батериите за електрически превозни средства продължава да намалява. Goldman Sachs прогнозира, че цената на киловатчас ще достигне 64 долара до 2030, докато анализаторите на EMI оценяват диапазона от 45 до 65 долара за киловатчас. Китайските производители CATL и BYD вече предлагат LFP клетки на цена от $56 за kWh, което потвърждава реалността на намаляване на разходите.

В Recurrent изчисляват, че при $50 на kWh, смяната на батерия от 100 kWh ще струва $4500-5000, а за батерия от 75 kWh цената ще бъде около $3375. Тези цифри правят смяната на батерия сравнима по цена с ремонта или смяната на двигател с вътрешно горене.

Съвременните технологии за разработка и рециклиране на батерии намаляват нуждата от редкоземни материали, което спомага за намаляване на тяхната цена. В бъдеще собствениците на електрически превозни средства ще могат да продават стари батерии за използване в системи за съхранение на енергия или резервни захранващи системи. Това ще даде възможност да се удължи живота на автомобила чрез инсталиране на нови батерии.

Днес батериите, по-стари от 10 години, имат ниска стойност, но пазарът на употребявани електромобили може значително да увеличи тяхната стойност. Така закупуването на употребявана електрическа кола и смяната на батерията ще стане обичайна практика. 

Високата цена на батериите отдавна е основна пречка за масовия преход към електрически превозни средства. Въпреки това Recurrent прогнозира, че до 2026 цените на новите електрически превозни средства ще се изравнят с тези на бензиновите автомобили.

fallback
  • #18
    Гостенино ( преди 1 ден )
    1000 зареждания ще ти отнемат 5000 минути. Ако си купиш или направо ти подарят някой електромобил втора употреба, защото никой друг не го иска втора ръка, за тези 150 000 км ще трябва да го заредиш в гаража 500 пъти по 300 км, което ще ти отнеме 3000 секунди и по 9 лв на зареждане - 2700 лв. Ще ти останат 27 000 лв да смениш батерии. Ще спестиш и 50 000 лв за 10-годишна Toyota corolla които ще са рядкост и ще са скъпи, А петгодишните електрички без пари и дори могат да ти плащат да ги вземеш.
  • #17
    Гостенино ( преди 1 ден )
    "Гост ( преди 2 часа )С тази разлика че батерията изкарва 8 години или 160000 км, ДВГ без проблем изкарва в пъти повече." За 160 хиляди километра ще заредиш 1000 пъти веднъж седмично за 150 км по 30 лв за 30 000 лв. Все още ли мислиш, че батериите са скъпи?
  • #16
    Кой е ( преди 1 ден )
    Зле програмирания чат бот?
  • #15
    анонимен ( преди 1 ден )
    Гнуст и останалите - чети: "CATL и BYD вече предлагат LFP клетки на цена от $56 за kWh". Това не е фалшива новина като вашите опорки. Това са 3080 долара цена на клетките за Модел 3 SR, който е с LFP - не през 2030 г. СЕГА. Да не говорим за една батерия за фотоволтаик около 12 кВтч - 672 долара. Това е по-малко от годишната сметка за ток на цяла къща на термопомпа. С 12 кВтч покриваш цялата тъмна част на денонощието.
  • #14
    Крум ( преди 1 ден )
    Батериите за електромобили вероятно ще останат скъпи поради ограничените ресурси, необходими за производството им. Метали като литий и кобалт стават все по-трудни за добиване, а глобалното търсене само увеличава тяхната цена. Тази динамика прави значителното поевтиняване на батериите малко вероятно в близко бъдеще. Дори с напредъка в рециклирането и алтернативните технологии, недостигът на редки метали е факт. Това поставя въпрос за дългосрочната достъпност на електромобилите
  • #13
    анонимен ( преди 1 ден )
    Дори и да е така, производителя на автомобиал ще си сложи едни 1000% за него, така е с всички оригинални части.
  • #12
    TSLA ( преди 1 ден )
    Тя и сега е без пари. Избива се за 3-4 години каране, а издържа между 10 и 20 години. Връща пари и ти плаща да я караш. НО при положение, че уцелите марката и типа батерии. Едни са 6 бона, други 36 същия капацитет. Едни се вадят и подменят поединично, други са слепени и се сменя целия пакет. Едни прегряват, други карат по 11 години и са на 90% (Model S 2013). Ако ще я карате след гаранция, само цилиндричните клетки стават за нещо (ресурс и подменяемост).
  • #11
    Тинтири_минитири ( преди 1 ден )
    Извинявайте, ама кой сменя двигател? Мотор се ремонтира!!! Там е разликата!!! ...тия дивотии как батерията също се ремонтирала ги оставете за кръжока по жичкаждийство на чичо ви Мъск. Ако 1 клета сдаде багажа - ще последват още 1001. Безсмислено упражнение. Добре направен и поддържан мотор ще изкара в най-лошия случай още 2/3 от оригиналните си километри
  • #10
    анонимен ( преди 1 ден )
    9-ти, ами за съжаление не баш. Пежо 1.6 дизел, барабар със смяната във фирмен сервиз излезе около 6к Евро, а доколкото ми е известно горе долу колкото е цената на части и ремонт е 50-50 (горе долу)
  • #9
    Друг Гост ( преди 1 ден )
    Такава ще е цената ако хората ги купуват. Също така да отбележа, че около $5 000 струва 6.2 V8 Crate на Шевролет. Европейските малолитражки очаквам да струват доста по-малко
fallback
Последни