fallback

Кои са най-евтините автомобили за поддръжка

Изборът на грешна марка може да излезе доста солено, показва проучване

Цената на автомобила, независимо дали цялата сума или месечните лизингови вноски, както и разходите за гориво и различните застраховки, ни помагат да се ориентираме дали можем да си позволим новата кола, която обмисляме да купим. Не всеки осъзнава обаче, че тепърва ще се сблъска със сериозни разходи за поддръжка, които ще растат правопропорционално на възрастта на автомобила.

Ново проучване на американската компания Consumer Reports ви позволява да прецените кои марки автомобили ще бъдат най-скъпи за експлоатация и кои, напротив, не изискват почти никакви разходи. При събирането на информация анализаторите интервюираха собственици на автомобили за различните им разходи като смяна на масло, течности и гуми, както и тези за отстраняване на проблеми, които не са свързани с пътни инциденти.

Резултатите от проучването са следните: собствениците на най-скъпата за поддръжка марка са похарчили $15 000 повече за 10 години от тези, които са използвали автомобил с най-ниски експлоатационни разходи. Лидер в рейтинга е Tesla с резултат от $4035. Второ място - с по $4900 си поделят Buick и Toyota, но най-зле сред 30-те марки се оказа британският Land Rover с умопомрачителните $19 250.

Интересното е, че марките не винаги поддържат една и съща позиция в таблицата за период от 10 години, отчасти защото някои предлагат по-дълги сервизни интервали. Например, Volkswagen е третата най-достъпна марка за първите пет години, но след това пада на 15-то място.

fallback
  • #8
    Мисията невъзможна ( преди 10 часа )
    "При събирането на информация анализаторите интервюираха собственици на автомобили за различните им разходи като смяна на масло, течности и ГУМИ" При положение че повечето антиелектрици ВЯРВАТ и постоянно досаждат че електромобилите износват гумите си 2000 пъти по-бързо от бензинов автомобил Е АБСОЛЮТНО НЕВЪЗМОЖНО това описано В статията. Тесла за първите пет години да има само 580 долара разходи. За 5 години ще се сменя ли минимум 1000 комплекта гуми
  • #7
    Скъсани боксерки ( преди 12 часа )
    Опел Кадет 1.3 . Само караш. Даже и ангренаж да скъсаш, вадиш от багажника друг, купен за 15 лева и го нанизваш на мястото на скъсания....
  • #6
    Друг Гост ( преди 20 часа )
    До 5 - да бе, а шефът ти от кой взима пари?!? Така е само ако ти си шефът и подчинените ти ги изкарват :-)
  • #5
    анонимен ( преди 1 ден )
    най изгодна е подръжката на служебния автомобил тикаш палиш и само караш
  • #4
    От село ( преди 1 ден )
    А поддръжката на Lada е по-скъпа от на Porsche , щом въобще я няма в класацията...
  • #3
    Друг Гост ( преди 1 ден )
    Винаги са ми изглеждали подозрителни проучвания които "интервюираха собственици на автомобили за различните им разходи като смяна на масло, течности и гуми, както и тези за отстраняване на проблеми" - питат ги колко са похарчили и те си пазят всички сметки?!? Това е класация за САЩ и е нормално европейските фирми да са по-скъпи - карат частите от Европа. Някой марки имат заводи в САЩ, но те май само сглабят. Странни са разликите м/у отделни марки в един концерн като Линкълн и Форд
  • #2
    анонимен ( преди 1 ден )
    Корейките бяха евтини и бяха евтини за подръжка, моят стар Стоник когато го взех 2018 за 30к обслужването за 10 години излизаше 3к лева общо. Сега един добре оборудван Спортидж минава 100к, а същият в Корея дълга база е 30к долара.
  • #1
    анонимен ( преди 1 ден )
    Мен повече ме впечатлиха близките разходи на Хюндай/Киа и Хонда, Мазда. Да го броя ли, че корейците са догонили като качество, че искат същите пари? Помня РИО 3 когато излезе и годините със сериозни отстъпки. Някак си не мога да свикна с концепцията всички да се борят за почти премиум имиджа.
fallback
Последни