fallback

Франция намалява субсидиите за електромобили

Двойното съкращаване на подкрепата е заради криза в бюджета

Франция ще намали значително субсидиите за купувачите на електрически автомобили. Държавната подкрепа вече ще варира от 2000 до 4000 евро в зависимост от доходите на получателя. Преди това сумата беше между 4000 и 7000 евро.

Решението е част от цялостната политика на френското правителство за съкращаване на публичните разходи с надеждата да запуши голяма дупка в бюджета на страната. Това ще направи още по-трудно положението на производителите на електрически автомобили, които вече страдат от ниско търсене на техните продукти.

„Правителството все още напълно подкрепя прехода към леки автомобили с електрически двигатели, но размерът на бюджета за това е изключително ограничен“, коментира през агенция Reuters анонимен източник от френския кабинет.

Освен това правителството ще намали общите разходи за подкрепа на производството на електрически автомобили - от милиард и половина тази година до един милиард през следващата. Около 70% от тази сума ще бъдат изразходвани за обезщетения за частни купувачи, а останалата част ще бъде насочена за подпомагане на прехода на търговски предприятия към електрически превозни средства и евтин лизинг за граждани с ниски доходи.

През октомври стана известно за намеренията на френското правителство да отмени субсидиите за закупуване на електрически автомобили с литиево-йонни батерии, ако те се произвеждат в Китай. Целта на тази инициатива е да запази парите, обещани за подкрепа на индустрията в рамките на ЕС.

През февруари Франция спря своята програма за лизинг на евтини електрически автомобили до 2025, само шест седмици след стартирането ѝ. Тя трябваше да предостави на лизинг 25 000 европейски електрически превозни средства срещу само 100 евро месечно, за да помогне на местната автомобилна индустрия. Когато броят на заявките достигна 90 000 френските власти спряха програмата.

fallback
  • #37
    Хаха ( преди 22 часа )
    Чета статията, поглеждам коментарите - 36. Отивам към другите статии..... Сигурно 15-20 от коментарите са на зле програмирания чат-бот.
  • #36
    анонимен ( преди 1 ден )
    Митичен, изплискал си лигена днес с простотии. Както са казвали мъдрите хора, по-добре замълчи и да те мислят за ***, вместо да си отвориш устата и да го докажеш. С всеки изминал коментар, доказваш, колко е вярна тази мъдрост.
  • #35
    До 32 ( преди 1 ден )
    Какво общо има провокацията с възобновяемите източници не разбрах? Провокацията беше по линия на НАТО и няма връзка с енергетиката. Разбира се, че Европа трябва да се стреми към най-евтината енергия и най-евтините ресурси. Само след 5 години нямаше да има нужда от санкции, защото вносът на горива не само от Русия, щеше да е намалял драстично. Особено ако вместо новите газопроводи, вече бяха построени високоволтови правотокови далекопроводи и повече батерии. Включително батерии от Европа.
  • #34
    анонимен ( преди 1 ден )
    европа се съпротивлява на енергийната си зависимост и това е причината русия да нападне цивилизования свят първа бе украйна после румъния молдова никой не я брои следва българия и прибалтийските републики и докато стигне руския ботуш до лишбоа но нещо не се получи за три дни и трета година месомелачката е на територията на украйна и вина за случилото се имат европейските лидери които наливаха милиарди като в руzzия мислейки че след падането на берлинската стена тази територия ще се цивилизова
  • #33
    Хайде почна се ( преди 1 ден )
    "особено гнусно е да казваш, че Европа провокирала Русия щото не правила достатъчно за ВЕИ при положение, че беше първенец" цитирай? Цитирай къде съм казал такова глупост? Освен това правиш ли разлика между първенец по дял и първенец по мощности? Китай само тази година инсталира възобновяеми източници, които стигат за 200 милиона домаккинства. В САЩ има по-малко домакинства, А в Европа не знам. Коментирай развитието в България? Последните 10 години до войната делът на ВЕИ не мръдна!
  • #32
    До 30 ( преди 1 ден )
    Ти твърдиш, че вноса от Русия е бил провокация, а обикновено търговията и бизнеса са мостове, доверие и приятелство, а не провокация за агресия. В същото време пък твърдиш, че важното е да взимаме най-евтиното дори да е руско с което противоречиш на първото понеже точно за това сме внасяли от Русия щото е най-евтино и сравнително близо, а не за "провокация" и няма как от днес за утре да се мине всичко на ВЕИ и батерии
  • #31
    До 30 ( преди 1 ден )
    Както писах и преди агресията на Русия и след това ЕС е на първо място по дял на ВЕИ н сравнение с другите големи потребители другото са си твои ала-бала и особено гнусно е да казваш, че Европа провокирала Русия щото не правила достатъчно за ВЕИ при положение, че беше първенец
  • #30
    До 28 ( преди 1 ден )
    Точно така е. ПравеШЕ се, когато цените бяха непосилни и се разпределяха едни милиарди. Да не мислиш че това е патент на Боко? Сега когато няма субсидии и няма как да се разпределят милиарди защото това са частни инвестиции, политиците започнаха да пречат за да им се плаща да махат пречките. Пробвал ли си да изградиш фотоволтаична централа, било то и за собствени нужди със собствени средства? Откога се говори за умни мрежи, които са в политическо решение и малко софтуер? Няма далавера за властта
  • #29
    До 25 ( преди 1 ден )
    Прекалено повърхностно гледаш на нещата. Тук все пак не е място за политика и международни отношения. Даже малко прекалихме и предлагам да приключваме. Може да се върнем на ролята на горивата и енергията в задълбочаването или разрешаването на този конфликт и подобни в бъдеще. Русия няма да е толкова силна, ако няма на кого да изнася горива. Електромобилите и възобновяемите източници са най-силното оръжие срещу Русия и най голямото оръжие за независимост на Европа. Не НАТО.
  • #28
    До 26 ( преди 1 ден )
    Страни от ЕС отдавна са първенци по дял ВЕИ явно нямаш представа, а ако субсидиите и подпомагането пречеха тогава Европа нямаше да е първа по дял ВЕИ в сражение с другите големи потребители. Дори прекалено много се прави в насока ВЕИ особено преди години когато цените им бяха непоносими.
fallback
Последни