fallback

VW вече намалява разходите - повече симулации и по-малко прототипи

Компанията намалява времето за разработка на нови модели, работниците в 9 завода стачкуват

Германският концерн Volkswagen вече е стартирал програмата си за намаляване на разходите, разкри ръководителят на отдела за техническо развитие Кай Грюниц. В интервю за Automobilwoche той разкри как производителят смята да пести пари.

Една от предприетите стъпки е намаляване на времето, необходимо за разработване на нов модел, до 30-36 месеца. Целта е новите превозни средства, които използват съществуваща платформа, да бъдат реализиране по-рано. При предишния начин на работа срокът беше 48-60 месеца и при излизане на пазара някои модели вече са остарели.

Ускоряването на разработката се улеснява от извършването на по-малко тестове в реални условия. През тази година VW е създал 40% по-малко прототипи, като въпреки това качеството не е пострадало. Базираният във Волфсбург производител прави повече стендови и виртуални тестове, за да компенсира намаляването на броя на физическите прототипи за изпитания.

„Сега можем да управляваме цялата верига за разработка с цифров прототип, съкращавайки процеса на разработка на продукта и намалявайки разходите, без да жертваме дълбочината на тестване“, обяснява Грюниц.

На други места VW иска да избегне натъпкването на автомобила с повече функции, които крайният клиент може дори да не забележи, камо ли да използва. Грюниц обяснява, че приоритетът е прехвърлен към полезни функции, които предлагат истинска стойност, вместо да са там само заради себе си. Целта е да се разбере какво наистина искат клиентите, вместо да се хвърлят неща в стената и да се види какво остава.

VW вече се отказа от плановете си да построи фабрика на стойност 2 милиарда евро, която би позволила производството на кола само за 10 часа. Въпреки това, новата цел е „радикално съкращаване на времето за производство“ в съществуващите заводи чрез инсталиране на нови и по-модерни технологии. По-тясното сътрудничество с доставчиците също ще повиши ефективността.

Всичко това обаче тепърва трябва да даде резултати, като компанията готви и затварянето на заводи в Германия. Това накара служителите на 9 предприятие на VW в страната да спрат за няколко часа поточни линии. Стачката засегна както главния завод във Волфсбург, така и предприятията в Хановер, Емден, Залцгитер и Брунсуик.

Работниците са готвят да пристъпят и към по-сериозни мерки, като спиране на конвейерите за 24 часа и дори за по-дълго, ако не бъде постигнато споразумение в следващия кръг от преговорите с ръководство, което иска да намали заплатите им. Разговорите между профсъюзи и ръководители ще продължат на 9 декември.

fallback
  • #10
    Тинтири_минитири ( преди 1 час )
    ЧаститУ! Това е пътя към калпави автомобили , а той води до фалит!
  • #9
    До 8 ( преди 1 час )
    Господин културен И възпитан който иска да се държат и с него така, дали ще дойде възпитателя РУК, да ти направи забележка. Казваш каквото повикало, такова се обадило. Какво ти повиках този път та се обаждаш? Изброих факти, които очевидно не ти харесват. За да направиш симулация се изисква компютърна мощ. Ако една симулация на тези които изброи се извършва за една седмица на техните компютри, за да видят резултата и да го редактират, на супер компютъра на Тесла се извършва за минути.
  • #8
    анонимен ( преди 2 часа )
    Да, бе, Мите, нито ФВ, нито Стелантис, нито Тойота, изобщо никой не е чували за симулации. Само дето, колкото и да симулираш, колкото и да ти е надробен моделът на крайния елемент например, накрая това, което можеш да произведеш не е като това в модела, колкото и да играеш с допуски и какво ли не. Дори и на Мъск му се налага да прави опити с истински ракети, нищо, че за тях съм сигурен, че също въртят симулации до припадък. Ама нали си ни едно гладкомозъчно зомби, живеещо в Интернет...
  • #7
    анонимен ( преди 2 часа )
    Ваген не отвориха завод у нас че да имат евтина ръка произвеждаща коли ВЪВ ЕС. Сега ще намаля заплати на германците , продава заводи в Китай. А мениджърите вземат милиони бонуси . Тая компания се управлява все по зле а продукцията им все повече придобива качеството на Алиекспрес колите които се опитват да ни пробутват от Китай
  • #6
    До 4 ( преди 2 часа )
    Илон Мъск само тази година инвестира десетки милиарди в изкуствен интелект който да прави такива симулации. Разполага с едни от най-добрите софтуерни разработчици в света, които да осъществят тези симулации. Колко допълнителни пари са отделили от volkswagen? Колко ще отделят? Те пари за заплати нямат и ще затварят заводи. За софтуерните специалисти Има ли смисъл да питам въобще, като знаем резултатите на онези 10 000 на които плащат и заради тях се провали компанията?
  • #5
    анонимен ( преди 2 часа )
    Ха-ха, тези верно искат да превърнат колите в "бърза мода" - всеки сезон нов модел. Много екологично, няма що. Да пробват, но ме съмнява да стане, щото парите за кола не са като парите за парцарче от Зара или телефонче от Китай. А антиутопията с "колата като услуга" аз лично няма да я ползвам и подозирам, че болшинството хора да са като мен.
  • #4
    Знаещ ( преди 3 часа )
    Фолксваген са решили да догонят Тесла по нискокачествена продукция. Никога не е късно да станеш за резил.
  • #3
    анонимен ( преди 3 часа )
    За какво са им нови модели на всеки 3г? Спокойно могат да му дадът по дълъг живот. Няма основалтена причина някой да си сменя колата на 3-4г, освен ако не е заложено така договорно (служебни) или ако не го пляскат парите през ръцете и избива комплекси по този начин. ПРи ФВ, така или иначе е трудна разликата между фейслифт и нов модел..
  • #2
    въпрос ( преди 3 часа )
    Като работещ като качествен контрол, изречението "През тази година VW е създал 40% по-малко прототипи, като въпреки това качеството не е пострадало." хич не ме успокоява. Кой го казва това и на базата на какво. Много е лесно някой да каже нещо. Да го докаже е нещо съвсем различно. Ще разберем когато започнат да правят сервизни акции.
  • #1
    M. ( преди 4 часа )
    "През тази година VW е създал 40% по-малко прототипи, като въпреки това качеството не е пострадало."Как ще пострада нещо, което отдавна го няма :D
fallback
Последни