Германският концерн Volkswagen вече е стартирал програмата си за намаляване на разходите, разкри ръководителят на отдела за техническо развитие Кай Грюниц. В интервю за Automobilwoche той разкри как производителят смята да пести пари.
Една от предприетите стъпки е намаляване на времето, необходимо за разработване на нов модел, до 30-36 месеца. Целта е новите превозни средства, които използват съществуваща платформа, да бъдат реализиране по-рано. При предишния начин на работа срокът беше 48-60 месеца и при излизане на пазара някои модели вече са остарели.
Ускоряването на разработката се улеснява от извършването на по-малко тестове в реални условия. През тази година VW е създал 40% по-малко прототипи, като въпреки това качеството не е пострадало. Базираният във Волфсбург производител прави повече стендови и виртуални тестове, за да компенсира намаляването на броя на физическите прототипи за изпитания.
„Сега можем да управляваме цялата верига за разработка с цифров прототип, съкращавайки процеса на разработка на продукта и намалявайки разходите, без да жертваме дълбочината на тестване“, обяснява Грюниц.
На други места VW иска да избегне натъпкването на автомобила с повече функции, които крайният клиент може дори да не забележи, камо ли да използва. Грюниц обяснява, че приоритетът е прехвърлен към полезни функции, които предлагат истинска стойност, вместо да са там само заради себе си. Целта е да се разбере какво наистина искат клиентите, вместо да се хвърлят неща в стената и да се види какво остава.
VW вече се отказа от плановете си да построи фабрика на стойност 2 милиарда евро, която би позволила производството на кола само за 10 часа. Въпреки това, новата цел е „радикално съкращаване на времето за производство“ в съществуващите заводи чрез инсталиране на нови и по-модерни технологии. По-тясното сътрудничество с доставчиците също ще повиши ефективността.
Всичко това обаче тепърва трябва да даде резултати, като компанията готви и затварянето на заводи в Германия. Това накара служителите на 9 предприятие на VW в страната да спрат за няколко часа поточни линии. Стачката засегна както главния завод във Волфсбург, така и предприятията в Хановер, Емден, Залцгитер и Брунсуик.
Работниците са готвят да пристъпят и към по-сериозни мерки, като спиране на конвейерите за 24 часа и дори за по-дълго, ако не бъде постигнато споразумение в следващия кръг от преговорите с ръководство, което иска да намали заплатите им. Разговорите между профсъюзи и ръководители ще продължат на 9 декември.