Разправиите около обществените поръчки не са нито само българско, нито само съвременно явление: още през 1561 великият ренесансов скулптор Джамболоня проектирал статуя на Нептун за големия фонтан, който се строял във Флоренция. Но неблагодарните граждани на Флоренция не харесали творбата и избрали друг изпълнител. Огорченият Джамболоня все пак намерил клиент за своя Нептун: папа Пий го поръчал като украшение за новия фонтан в Болоня. Никой от замесените в тази история не е и подозирал, че четири столетия по-късно един елемент от въпросната скулптура ще се превърне в един от най-разпознаваемите символи в най-голямата индустрия на XX и началото на XXI век: автомобилната.

Ако покажете върха на тризъбеца на Нептун на произволен минувач, той може и да не знае нищо за Джамболоня - но вероятно ще познае символа като емблемата на Maserati. Компанията от Болоня, единият член на прословутата Света троица на италианското автомобилостроене заедно с Ferrari и Lamborghini, на 1 декември тази година навърши 110 години. По този повод на екран скоро ще се появи филмът "Мазерати: Братята", с Антъни Хопкинс в една от главните роли. Но ще рискуваме да издадем някои детайли от фабулата му, като ви разкажем удивителната история на тази компания.
Невероятната история на Maserati (ГАЛЕРИЯ):
Работните места са спасени; първата работа на Де Томасо обаче е да уволни Джулио Алфиери, дългогодишния главен инженер на Maserati, и да нареди всички модели на марката да минат върху платформи на De Tomaso. Такива са Kyalami и Quattroporte III. Продажбите са скромни, но реномето на марката е по-силна отвсякога благодарение на няколко филмови участия и на нашумялата песен Life's Been Good на Джо Уолш (с припев "Моето Maserati вдига 250"). Де Томасо, който междувременно е привлякъл Chrysler като партньор, използва това, за да пусне нов, по-достъпен модел с двигател отпред - това е Biturbo. Продажбите тръгват отлично, но после колата си създава все по-лоша репутация заради ниското качество и честите повреди; интересът намалява до такава степен, че накрая Де Томасо е принуден да продаде марката на Fiat, където тя е поставена в една и съща дивизия със стария враг Ferrari.
НА СНИМКАТА: Maserati Biturbo Spider и Алехандро Де Томасо


0