fallback

От тази сутрин: 90 камери следят за замърсяващи автомобили в София

Системата беше въведена миналата година, но едва сега нарушителите ще бъдат глобявани

Забраната за влизане на замърсяващи автомобили в центъра на София вече действа, като целта е да се подобри качеството на въздуха. Тя засяга така нареченият - „малък ринг“, който обхваща територията между булевардите „Васил Левски“, „Патриарх Евтимий“, „Генерал Скобелев“, „Сливница“ и ул. „Опълченска”.

Ограничението ще е в сила до края на февруари, като за неговото спазване следят 90 камери, разположени по периферията на „нискотомисионната'' зона. В нея от неделя нямат право да влизат автомобили от първа и втора екологична група.

„Контролирането става абсолютно автоматично, като имаме изградена система, която чрез камери засича следния регистрационен номер и съответно извлича необходимата информация от различни бази данни“, съобщи Димитър Петров, директор „Управление и анализ на трафика'' - София.

Глобата за нарушителите с частни автомобили е 50 лв, а за фирмени - от 1000 до 2000 лева. Тя ще се налага еднократно, независимо колко пъти в даден ден е засечено преминаване през зоната.

Процесът ще бъде осигурен от Столичен инспектор, като те ще уведомяват съответно нарушителите. Собственикът ще бъде уведомен, че е засечен неговият автомобил да се движи в тази зона и съответно ще му бъде съставен акт за нарушение. Ако шофьорът не е от София, същите документи ще се изпращат към съответна община, откъдето ще имат задължения по закон да уведомят нарушителя.

Забраната няма да важи за автомобили, чиито собственици са с постоянен адрес в зоната или са хора с увреждания, които притежават карта за преференциално паркиране, издадена от СО или от друга община в България.

fallback
  • #18
    Тинтири_минитири ( преди 8 минути )
    Аз съм си "на село" бе ***! Мислиш се за нещо повече от този, който не може да си позволи нова кола ли? Евро 6 D карам! Мога да вляза навсякъде!!! Tова не отменя факта, че сте плиткоумни фашаги и третирате над 100 хиляди софиянци като втора категория граждани на база доход! Да не говорим, като "столица" за каквато вашия кИнеф се води колко, гости са принудени да я посещават по работа. Мазни селуьяндури сте си "столичани" и почти толкова интелигентни! :D
  • #17
    До 16 ( преди 28 минути )
    А ти като не можеш да си позволиш да живееш в големия град, се изнеси на село. Там никой няма да ти забрани да замърсяваш въздуха, който така или иначе според тебе е чист. Защо трябва да носиш мръсотиите от село в центъра на София?
  • #16
    Тинтири_минитири ( преди 42 минути )
    Брей... *** като не ви изнася в центъра на Софето - ми напуснете бе! Фатайте си багажа и беж на село! Там чист въздух бол! Още малко ще искате разстрел на хората, за това, че не са крали достатъчно да станат милионери?!!! Нагла пасмина! Градовете са за живеене, това включва и автомобили от всякакъв ранг - не всички имат възможност да карат нов автомобил! Големия град си има и негативи и ако те не ви изнасят - изнасяйте се!
  • #15
    Anonimen ( преди 1 час )
    Най-накрая, димящи стари коли нямат място в центъра.Мисля че трябва да го направят и за големия ринг, а глобите да ги инвестират да се правят паркинги, вело алеи и нови по-големи спирки. И двете ми коли са Евро 6, едната от които е плъг ин хибрид все пак рядко слизам с кола в центъра.
  • #14
    анонимен ( преди 1 час )
    Трябва зонатта да е по-широка и да може да се влиза само с коли с Евро 6 или с постоянна регистрация на адрес в зоната. Има си метро, велоалеи, няма да е голяма драма.
  • #13
    СМОГ ( преди 1 час )
    Ауспуси и гърнета нямат място в градовете. Никъде и никакви. В града живеят хора, не коли.
  • #12
    Лудория ( преди 1 час )
    Да се разширява, колко да се разширява?! В края на краищата, хората си купуват автомобили според възможностите и нуждите си. Да, винаги има една част дето купуват "класа" или "лукс", но не са всички. За този голям град, ако имаш уреден градски транспорт и добри велоалеи, навярно доста автомобили ще остават по паркингите пред жилищата. Ама този, дето трябва да мисли, какво ще го мотивира да го направи?! Друго си е глобичка тук, глобичка там. Лесно е. Не е така лесно с големи проекти...
  • #11
    Тинтири_минитири ( преди 2 часа )
    Интересно на 1ви февруари колите как стават вече незамърсяващи, че ограниченията отпадат... май не са колите проблема а?! Поредна тъпанарщина, направена, за да се смъкват кинти от гърба на шофьорите.
  • #10
    Бий самара ( преди 2 часа )
    Да се сеща магарето. Ефектът от тази мярка е по-скоро психологически. Когато знаеш, че с годините районът ще се разшири, ще се замислиш когато си купуваш следващият автомобил след 1, 2, 3 или 5 години.
  • #9
    анонимен ( преди 2 часа )
    Ясно е, че ефекта за въздуха ще е почти нулев с тая мярка, но трябва да се почне от някъде.. София стана преселена и презамърсена. да не се прави нищо не е добра тактика.
fallback
Последни