fallback

От тази сутрин: 90 камери следят за замърсяващи автомобили в София

Системата беше въведена миналата година, но едва сега нарушителите ще бъдат глобявани

Забраната за влизане на замърсяващи автомобили в центъра на София вече действа, като целта е да се подобри качеството на въздуха. Тя засяга така нареченият - „малък ринг“, който обхваща територията между булевардите „Васил Левски“, „Патриарх Евтимий“, „Генерал Скобелев“, „Сливница“ и ул. „Опълченска”.

Ограничението ще е в сила до края на февруари, като за неговото спазване следят 90 камери, разположени по периферията на „нискотомисионната'' зона. В нея от неделя нямат право да влизат автомобили от първа и втора екологична група.

„Контролирането става абсолютно автоматично, като имаме изградена система, която чрез камери засича следния регистрационен номер и съответно извлича необходимата информация от различни бази данни“, съобщи Димитър Петров, директор „Управление и анализ на трафика'' - София.

Глобата за нарушителите с частни автомобили е 50 лв, а за фирмени - от 1000 до 2000 лева. Тя ще се налага еднократно, независимо колко пъти в даден ден е засечено преминаване през зоната.

Процесът ще бъде осигурен от Столичен инспектор, като те ще уведомяват съответно нарушителите. Собственикът ще бъде уведомен, че е засечен неговият автомобил да се движи в тази зона и съответно ще му бъде съставен акт за нарушение. Ако шофьорът не е от София, същите документи ще се изпращат към съответна община, откъдето ще имат задължения по закон да уведомят нарушителя.

Забраната няма да важи за автомобили, чиито собственици са с постоянен адрес в зоната или са хора с увреждания, които притежават карта за преференциално паркиране, издадена от СО или от друга община в България.

fallback
  • #13
    СМОГ ( преди 4 часа )
    Ауспуси и гърнета нямат място в градовете. Никъде и никакви. В града живеят хора, не коли.
  • #12
    Лудория ( преди 4 часа )
    Да се разширява, колко да се разширява?! В края на краищата, хората си купуват автомобили според възможностите и нуждите си. Да, винаги има една част дето купуват "класа" или "лукс", но не са всички. За този голям град, ако имаш уреден градски транспорт и добри велоалеи, навярно доста автомобили ще остават по паркингите пред жилищата. Ама този, дето трябва да мисли, какво ще го мотивира да го направи?! Друго си е глобичка тук, глобичка там. Лесно е. Не е така лесно с големи проекти...
  • #11
    Тинтири_минитири ( преди 5 часа )
    Интересно на 1ви февруари колите как стават вече незамърсяващи, че ограниченията отпадат... май не са колите проблема а?! Поредна тъпанарщина, направена, за да се смъкват кинти от гърба на шофьорите.
  • #10
    Бий самара ( преди 5 часа )
    Да се сеща магарето. Ефектът от тази мярка е по-скоро психологически. Когато знаеш, че с годините районът ще се разшири, ще се замислиш когато си купуваш следващият автомобил след 1, 2, 3 или 5 години.
  • #9
    анонимен ( преди 5 часа )
    Ясно е, че ефекта за въздуха ще е почти нулев с тая мярка, но трябва да се почне от някъде.. София стана преселена и презамърсена. да не се прави нищо не е добра тактика.
  • #8
    Дедо ( преди 5 часа )
    А пръднеш ли у Малкия ринг - 50 лв. глоба еднократно на ден, независимо колко пъти пърдиш. А ако имаш фирма - от 1000 до 2000 лв.
  • #7
    Дедо ( преди 5 часа )
    Гениално! Дедо ше ходи да диша кристален въздух у Центъра, та дано върне малко километража - да почне пак да се удървя скоростния лост!
  • #6
    Лудория ( преди 5 часа )
    Дано да са инструктирали въздуха да не се излиза от зона "Малък ринг", както и да не влиза друг от "кварталите", че да се не омешат.
  • #5
    анонимен ( преди 6 часа )
    Всичко е парлама. През първите 5-10 минути след първоначално палене в студено време, дори чисто нов автомобил евро 6, отделя вредни емисии като евро 1, защото докато не загрее, пречистващите системи не работят.
  • #4
    Гост ( преди 7 часа )
    И все пак са направили отстъпка за старите софиянци с дъртите пушещи ML-и
fallback
Последни