IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Най-големият производител на мотоциклети в Европа фалира

Загубата на австрийската KTM за тази година наближава 181 милиона евро

Групировката KTM, отдавна флагман на австрийската индустрия, е изправена пред най-голямото си предизвикателство в историята. Традиционният производител на мотоциклети, а и на двуместния спортен автомобил X-Bow, трябва да подаде молба за фалит и се бори за икономическото си съществуване.


KTM


Причините за кризата са комплексни: данните за продажбите се сринаха драматично, особено на основните пазари в Европа и САЩ. От колосалната печалба от 127 милиона евро през предходната година, компанията се насочи към загуба от 181 милиона евро през настоящата. Срив, който изненадва дори заклетите експерти в индустрията.

Главният изпълнителен директор на KTM Щефан Пиерер сега разчита на стратегически генерален план: вместо да се плъзне към класическа несъстоятелност, той използва новия тип процедура за преструктуриране на ЕС. Целта е амбициозна - да бъдат спасени три заема на обща стойност 250 млн. евро и компанията да бъде върната на пътя на успеха.


KTM


Какво означава това? KTM не иска да капитулира. Компанията се е ангажирала да обслужва всичките си задължения, като в същото време основно преразглежда своите структури. Има своеобразен гратисен период до края на февруари, през който спират възбраните. Мотоциклетната общност първоначално може да въздъхне с облекчение: производството продължава, сервизите и дилърите работят нормално. Но напрежението е голямо - KTM трябва да представи своя спасителен план до Коледа.

За Пиерер, който също така е член на надзорния съвет на Mercedes-Benz, това ще бъде лакмусов тест. Той не само трябва да осигури допълнителен капитал, но и да предоговори сложни корпоративни структури. Отношенията с индийската компания Bajaj и бъдещето на Pierer Mobility са заложени на карта.

Това не е първият фалит на KTM. Самият Пиерер купи изпадналата в насъстоятелност компания през 1992 година и впоследствие я разшири до най-големия производител на мотоциклети в Европа. Над 6000 служители създадоха почти 400 000 мотоциклета и автомобила миналата година.


KTM


Предизвикателствата сега са огромни: спадът в производството, отложените стратегии за продажби и променящата се среда на мобилност принуждават KTM да преосмисли бъдещето си. Електромобилността, на която дълго се смееха, сега може да се превърне в спасение. Експертите наблюдават ситуацията като ястреб. Ще успее ли KTM да балансира между осъзнаването на традицията и иновативното пренастройване? Може ли компанията да защити пазарната си позиция или трябва фундаментално да се промени?

Коледният сезон ще бъде съдбоносен момент за KTM. Компанията трябва да излезе с генерален план, който да убеди инвеститорите, да мотивира служителите и да поддържа феновете на мотоциклетите щастливи. Това е повече от просто компания - това е икона на мотоциклетната индустрия. Спасителна мисия, в която в крайна сметка значение има само едно: оцеляването на KTM.

0 от 500
  • #18
    16 rate up comment 7 rate down comment
    Кордит 9 мм. ( преди 3 месеца )
    Предлагам,като стабилизират КТМ да се захванат със Симсон ,че още много от тях се експлоатират и вървят като нови!
  • #17
    30 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    КТМ не произвеждат велосипеди. Сключили са договор с китайска фирма да им ги произвежда рамките, каплите и гумите, а другите елементи са шимано - японски, но също произведени в Китай. В моторите им също много неща са китайски, както и част от двигателите ги правят дръпнатите. КТМ са едни от най-калпавите, трошливи и скъпи мотори. Повече от 2 цилиндъра тея не знаят. Само увеличават мощността и обема на двигателя. Смешни са по отношение иновации.
  • #16
    10 rate up comment 6 rate down comment
    Истина ( преди 3 месеца )
    Не карам мотор ,но имам велосипед към уникален байк хем 20 годишен модел
  • #15
    47 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    КТМ май доста наподобяват ФВ и не е изненадващо, че резултатите са същите. КТМ купиха и Хускварна и ГасГас, че дори и Хусаберг. Така не стана ясно какви за разликите между моделите на КТМ, Хускварна и ГасГас освен цветовете. Също като мешавицата от марки във ФВ. Изобщо поредното доказателство, че като зинеш да лапнеш света, обикновено се задавяш.
  • #14
    26 rate up comment 4 rate down comment
    От село ( преди 3 месеца )
    Те и производителите на касетофони фалираха , тихомълком...
  • #13
    59 rate up comment 28 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Тепърва ще започнат масовите фалити в Европа. Санкциите работят, както се вижда.
  • #12
    6 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    жалко ако изчезнат като производител на автомобили направиха KTM X-BOW GT-XR с легендарния петцилиндров двигател на ауди дано новите купувачите развият компанията като автомобилна
  • #11
    14 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Имат 250 млн заем и 150-200 загуба годишно- обаче оптимист
  • #10
    9 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Surron Storm Bee е най яката електрическа моторетка в момента. Перфектен е за разходки в гората. Перфектен и за града като се сложат гуми за асфалт и светлини.
  • #9
    21 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Хората не купуват мотори КТМ за дълги преходи по асфалт или по черно/смесено или пък за ежедневно каране. Тази фирма в миналото стана популярна с кросовите си мотори. Сега обаче бензиновите кросови мотори са абсолютна отживелица а КТМ не успяха да произведат навреме електрически мотор който да се състезава с леките и бързи китайски машини. Surron избиха рибата. Сега покрай тях се появиха още 10 нови.