fallback

Най-големият производител на мотоциклети в Европа фалира

Загубата на австрийската KTM за тази година наближава 181 милиона евро

Групировката KTM, отдавна флагман на австрийската индустрия, е изправена пред най-голямото си предизвикателство в историята. Традиционният производител на мотоциклети, а и на двуместния спортен автомобил X-Bow, трябва да подаде молба за фалит и се бори за икономическото си съществуване.

Причините за кризата са комплексни: данните за продажбите се сринаха драматично, особено на основните пазари в Европа и САЩ. От колосалната печалба от 127 милиона евро през предходната година, компанията се насочи към загуба от 181 милиона евро през настоящата. Срив, който изненадва дори заклетите експерти в индустрията.

Главният изпълнителен директор на KTM Щефан Пиерер сега разчита на стратегически генерален план: вместо да се плъзне към класическа несъстоятелност, той използва новия тип процедура за преструктуриране на ЕС. Целта е амбициозна - да бъдат спасени три заема на обща стойност 250 млн. евро и компанията да бъде върната на пътя на успеха.

Какво означава това? KTM не иска да капитулира. Компанията се е ангажирала да обслужва всичките си задължения, като в същото време основно преразглежда своите структури. Има своеобразен гратисен период до края на февруари, през който спират възбраните. Мотоциклетната общност първоначално може да въздъхне с облекчение: производството продължава, сервизите и дилърите работят нормално. Но напрежението е голямо - KTM трябва да представи своя спасителен план до Коледа.

За Пиерер, който също така е член на надзорния съвет на Mercedes-Benz, това ще бъде лакмусов тест. Той не само трябва да осигури допълнителен капитал, но и да предоговори сложни корпоративни структури. Отношенията с индийската компания Bajaj и бъдещето на Pierer Mobility са заложени на карта.

Това не е първият фалит на KTM. Самият Пиерер купи изпадналата в насъстоятелност компания през 1992 година и впоследствие я разшири до най-големия производител на мотоциклети в Европа. Над 6000 служители създадоха почти 400 000 мотоциклета и автомобила миналата година.

Предизвикателствата сега са огромни: спадът в производството, отложените стратегии за продажби и променящата се среда на мобилност принуждават KTM да преосмисли бъдещето си. Електромобилността, на която дълго се смееха, сега може да се превърне в спасение. Експертите наблюдават ситуацията като ястреб. Ще успее ли KTM да балансира между осъзнаването на традицията и иновативното пренастройване? Може ли компанията да защити пазарната си позиция или трябва фундаментално да се промени?

Коледният сезон ще бъде съдбоносен момент за KTM. Компанията трябва да излезе с генерален план, който да убеди инвеститорите, да мотивира служителите и да поддържа феновете на мотоциклетите щастливи. Това е повече от просто компания - това е икона на мотоциклетната индустрия. Спасителна мисия, в която в крайна сметка значение има само едно: оцеляването на KTM.

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 5 часа )
    Благодарим, Тунтури, за напълно неуместната дневна доза московска пропаганда! Ако не си ти, кой ще ни разкрива ИСТИНАТА?
  • #6
    Тинтири_минитири ( преди 5 часа )
    Наслагването на джендърски ценности заедно със зеления тероризъм - още много европейски компании ще фалират! Но той глада учи! И като огладнеят ще им се избият дивотиите от главата и ще почнат да мислят
  • #5
    Achtung ( преди 6 часа )
    При дълг от 1500 млн евро, нещата не изглеждат розови. Дилърите са пълни с мотори, намаленията стигат 3000 паунда, докато не изтикат старите модели, трудно ще постигнат някакъв марж. Паралелния им близнак в Дюк 790/890 се оказа ядящ разпределителни валове, от КТМ дълго отричаха проблема, вместо без много шум да подменят дефектните възли. Сега вече антирекламата ги довършва, дори дефектните двигатели да са наистина под 0.5% от произведените.
  • #4
    анонимен ( преди 6 часа )
    3-ти, нензам за е-мотори, колко се купуват, но виж напълно съм за е-скутери (и те набират пдоста популярност). В Италия и Франция, където много се карат, е толкова шумно от тях, че няма накъде повече.
  • #3
    Запознат ( преди 6 часа )
    КТМ става жертва на лицемерието на клиентите - уж не искат зелена сделка и искат всичко да им гори петрол и да им пуши, хем не купуват КТМ, а масово се купуват електрически мотори - по-надеждни, по-ниска експлоатационни разходи и по-евтини от аналозите си като мощност... вижда се резултата от хибридната война.
  • #2
    анонимен ( преди 6 часа )
    Моторите на КТМ се правят от Баджаж от години. Дюк са доста популярни, но мисля че ги изядоха други мотори, които също се правят от Баджаж като Триумф Speed 400. Хускварна не знам друга фирма ли са или са си част от КТМ, но техните Свартпилен и Витпилен са по-евтини и по-хубави аналози на Дюк. И също Royal Enfield продават много.
  • #1
    анонимен ( преди 7 часа )
    Санкции а? Ето ви резултата когато си ержеш клона, на който седиш. Целия процес е доускорен и от "зелени" глупости (сделки). Жалко за КТМ. За съжаление, няма да са последнте.
fallback
Последни