fallback

Най-големият производител на мотоциклети в Европа фалира

Загубата на австрийската KTM за тази година наближава 181 милиона евро

Групировката KTM, отдавна флагман на австрийската индустрия, е изправена пред най-голямото си предизвикателство в историята. Традиционният производител на мотоциклети, а и на двуместния спортен автомобил X-Bow, трябва да подаде молба за фалит и се бори за икономическото си съществуване.

Причините за кризата са комплексни: данните за продажбите се сринаха драматично, особено на основните пазари в Европа и САЩ. От колосалната печалба от 127 милиона евро през предходната година, компанията се насочи към загуба от 181 милиона евро през настоящата. Срив, който изненадва дори заклетите експерти в индустрията.

Главният изпълнителен директор на KTM Щефан Пиерер сега разчита на стратегически генерален план: вместо да се плъзне към класическа несъстоятелност, той използва новия тип процедура за преструктуриране на ЕС. Целта е амбициозна - да бъдат спасени три заема на обща стойност 250 млн. евро и компанията да бъде върната на пътя на успеха.

Какво означава това? KTM не иска да капитулира. Компанията се е ангажирала да обслужва всичките си задължения, като в същото време основно преразглежда своите структури. Има своеобразен гратисен период до края на февруари, през който спират възбраните. Мотоциклетната общност първоначално може да въздъхне с облекчение: производството продължава, сервизите и дилърите работят нормално. Но напрежението е голямо - KTM трябва да представи своя спасителен план до Коледа.

За Пиерер, който също така е член на надзорния съвет на Mercedes-Benz, това ще бъде лакмусов тест. Той не само трябва да осигури допълнителен капитал, но и да предоговори сложни корпоративни структури. Отношенията с индийската компания Bajaj и бъдещето на Pierer Mobility са заложени на карта.

Това не е първият фалит на KTM. Самият Пиерер купи изпадналата в насъстоятелност компания през 1992 година и впоследствие я разшири до най-големия производител на мотоциклети в Европа. Над 6000 служители създадоха почти 400 000 мотоциклета и автомобила миналата година.

Предизвикателствата сега са огромни: спадът в производството, отложените стратегии за продажби и променящата се среда на мобилност принуждават KTM да преосмисли бъдещето си. Електромобилността, на която дълго се смееха, сега може да се превърне в спасение. Експертите наблюдават ситуацията като ястреб. Ще успее ли KTM да балансира между осъзнаването на традицията и иновативното пренастройване? Може ли компанията да защити пазарната си позиция или трябва фундаментално да се промени?

Коледният сезон ще бъде съдбоносен момент за KTM. Компанията трябва да излезе с генерален план, който да убеди инвеститорите, да мотивира служителите и да поддържа феновете на мотоциклетите щастливи. Това е повече от просто компания - това е икона на мотоциклетната индустрия. Спасителна мисия, в която в крайна сметка значение има само едно: оцеляването на KTM.

fallback
  • #28
    ivav ( преди 1 месец )
    браво много се радвам
  • #27
    Кочо Честименски ( преди 1 месец )
    Индийци небрежно правят отпадъци, които се продават като КТМ на цени на Дукати. Небрежността води до дефекти, впоследствие до фалит, сега същите тези индийци ще ги "спасят". Следващият топ модел ще се казва Супер Махараджа.
  • #26
    Peter Saraydarov ( преди 1 месец )
    Моля не ходете. В Рига!
  • #25
    Софиянец ( преди 1 месец )
    Така, така ... а Тръмп все още не е вдигнал митата, само гледайте от догодина какво ще стане и с другите европейски компании, които вече така или иначе страдат от "санкциите" ххаххахаха
  • #24
    Алюбабалю ( преди 1 месец )
    ИЖ вдига производство
  • #23
    Мърсула Фондер Лайне ( преди 1 месец )
    Китайците ще ги купят няма страшно
  • #22
    Машината ( преди 1 месец )
    Не са виновни санкциите но рушкофилите отново търсят под вола теле. Виновни са огромните разходи в Мото ГП и дефектите в новите модели които дълго време бяха крити и отричани от фирмата. Сега решиха да ги оправят след гаранция на добра воля но хардкор феновете на марката се отдръпнаха и направиха лоша реклама на фирмата. Отделно купиха пет други фирми като Хускварна Гас Гас Хусаберг Цф Мото и тн. Лакомията ги съсипа.
  • #21
    Старец ( преди 1 месец )
    В Дрезден ,за седмица видях поне десетина симсонаКарат си ги хората.
  • #20
    BhBp ( преди 1 месец )
    Колко жалко! От 30 години си мечтая за КТМ мотор. Явно не е било писано....
  • #19
    Емил Боев ( преди 1 месец )
    КТМ ще отидат там,където отидоха Сименс,Телефункен и т.н.Т.е.,в небитието.
fallback
Последни