fallback

Шеф на китайски концерн очаква скоро да фалират големи марки

Производители, които не си осигурят 15% марж, са в опасност, предупреди директорът на Changan Automobile

Ценовата война на автомобилния пазар няма да спре през следващата година и може да стане още по-жестока, като това ще постави в опасна ситуации производители с ниска доходност. Това заяви заместник-президентът на Changan Automobile и главен изпълнителен директор на компания Deepal Auto - Дън Ченгхао, според когото още догодина някои утвърдени световни марки може за фалират.

„Автомобилните производители се нуждаят от маржове от поне 15%, за да поддържат минимална устойчивост. Ако маржовете паднат под това ниво, всяка продадена кола е загуба и компанията може да не оцелее“, категоричен е китайският топ-мениджър.

Дън отбеляза, че продължаващите субсидии и отстъпки са стимулирали търсенето на нови електромобили тази година, но са довели до частична промяна в потреблението, което ще се отрази отрицателно на първата половина на 2025. В такава ситуация пазарът може да стане по-слаб, отколкото в подобни периоди от предходни години.

Субсидиите също така са насърчили популярните марки да увеличат производствения си капацитет, което може да увеличи ценовата конкуренция, ако търсенето отслабне. Компаниите с големи производствени обеми и силно влияние на пазара ще започнат нови активни ценови войни. И това може да доведе до фалит на някои марки, особено ако не са в състояние да се конкурират.

Китайският топ-мениджър също така подчерта, че конкуренцията ще се превърне в „процес на изтласкване на слабите играчи“. Дън прогнозира, че с излизането на слабите марки пазарът ще се върне към по-балансирани условия, като качествените производители ще поемат водеща роля.

Според Дън бъдещето принадлежи на хибридните и електрически автомобили. Той вярва, че PHEV и REV имат потенциала да заменят традиционните превозни средства с вътрешно горене и че навлизането на пазара на електрическите превозни средства, вече над 50%, ще расте още по-бързо. Той също така подчерта сегмента на малките електрически превозни средства, струващи между 10 000 и 15 000 долара, които ще станат популярни като втори семеен автомобил. Тези модели са в състояние да спечелят значителен пазарен дял сред автомобилите с двигатели с вътрешно горене.

fallback
  • #6
    Анонимен ( преди 25 минути )
    Една фирма започваща с буквата Т.
  • #5
    анонимен ( преди 43 минути )
    Те и в Северна Америка се оформят.
  • #4
    анонимен ( преди 57 минути )
    В Европа вече се оформят кандидатите
  • #3
    анонимен ( преди 1 час )
    "Експерта" говори за над 15% марж на печалба за да не фалираш...Интересно ми е преди ковида когато таратайките бяха почти два пъти по-евтини автопроизводителите на какъв марж са работили и как не са фалирали ? Колкото е по-скъм един автомобил толкова по-малко кеповачи могат да си го позволят и затова например Дачия а пре това кореици ит.н. продат...
  • #2
    До 1 ( преди 2 часа )
    Знаем, знаем. Ти друг експерт освен Акио Тойода не признаваш! Щом той е казал че електромобилите никога няма да преминат 30% пазарен дял, защо трябва да вярваме на някакъв китаец, при положение че на родният му пазар, който е най-големият автомобилен пазар в света, цитирам "...навлизането на пазара на електрическите превозни средства, вече над 50%, ще расте още по-бързо."
  • #1
    китайски експерт ( преди 2 часа )
    е нещо като дървено желязо има го като дума *** никой не го е виждал като вещ.
fallback
Последни