fallback

Шеф на китайски концерн очаква скоро да фалират големи марки

Производители, които не си осигурят 15% марж, са в опасност, предупреди директорът на Changan Automobile

Ценовата война на автомобилния пазар няма да спре през следващата година и може да стане още по-жестока, като това ще постави в опасна ситуации производители с ниска доходност. Това заяви заместник-президентът на Changan Automobile и главен изпълнителен директор на компания Deepal Auto - Дън Ченгхао, според когото още догодина някои утвърдени световни марки може за фалират.

„Автомобилните производители се нуждаят от маржове от поне 15%, за да поддържат минимална устойчивост. Ако маржовете паднат под това ниво, всяка продадена кола е загуба и компанията може да не оцелее“, категоричен е китайският топ-мениджър.

Дън отбеляза, че продължаващите субсидии и отстъпки са стимулирали търсенето на нови електромобили тази година, но са довели до частична промяна в потреблението, което ще се отрази отрицателно на първата половина на 2025. В такава ситуация пазарът може да стане по-слаб, отколкото в подобни периоди от предходни години.

Субсидиите също така са насърчили популярните марки да увеличат производствения си капацитет, което може да увеличи ценовата конкуренция, ако търсенето отслабне. Компаниите с големи производствени обеми и силно влияние на пазара ще започнат нови активни ценови войни. И това може да доведе до фалит на някои марки, особено ако не са в състояние да се конкурират.

Китайският топ-мениджър също така подчерта, че конкуренцията ще се превърне в „процес на изтласкване на слабите играчи“. Дън прогнозира, че с излизането на слабите марки пазарът ще се върне към по-балансирани условия, като качествените производители ще поемат водеща роля.

Според Дън бъдещето принадлежи на хибридните и електрически автомобили. Той вярва, че PHEV и REV имат потенциала да заменят традиционните превозни средства с вътрешно горене и че навлизането на пазара на електрическите превозни средства, вече над 50%, ще расте още по-бързо. Той също така подчерта сегмента на малките електрически превозни средства, струващи между 10 000 и 15 000 долара, които ще станат популярни като втори семеен автомобил. Тези модели са в състояние да спечелят значителен пазарен дял сред автомобилите с двигатели с вътрешно горене.

fallback
  • #20
    Скъсани боксерки ( преди 4 седмици )
    Високо качество с ниска цена няма! Толкова за китайската продукция.
  • #19
    Скъсани боксерки ( преди 4 седмици )
    Високо качество с ниска цена няма! Толкова за китайската продукция.
  • #18
    Пламен ( преди 1 месец )
    Преди години от Nokia казваха че китайски телефони няма кой да купува. Нямало как да стане. Помислете си от какъв телефон четете коментара ми сега.
  • #17
    Ян Бибиян ( преди 1 месец )
    И на коча мъдете се клатят, ама не падат.
  • #16
    Ян Бибиян ( преди 1 месец )
    Китайски четириколки. Никой не купува подобни недоразумения. Тръмп се заел да реши проблема с Китай. Дъглас Маккартър щеше да го реши началото на 50те, но го спря Труман.
  • #15
    Мда ( преди 1 месец )
    Ами значи в един свят в който китайските производители не получават държавни субсидии, отдавна да са фалирали всички. При тях държавната субсидия за производство е над 20% и въпреки това повечето продължават да продават електричките на загуба! Любимия производител на телефони който тукашния електропропагандатор не спира да хвали е типичен пример
  • #14
    Ами ( преди 1 месец )
    Умните хора знаят истината.Хвали жълто - карай немско!
  • #13
    анонимен ( преди 1 месец )
    Немското е още по-зле братле, да не говорим за батерии, софтуер и цени, с китайците шега не бива те могат да произведат и 2 и 200.
  • #12
    анонимен ( преди 1 месец )
    Заради това китайско качество - две седмици ходене по мъките. То не беше подозрение за глава, за неработещ вентилатор, капачка на радиатора... Оказа се, че гърловината на радиатора който е китайски, е износена и капачката не уплътнява добре, но докато разбера, похарчих 50 лв за нова капачка. Оттам надува в казанчето. Радиатора е на една година. Китаеца е сложил кофти материал, който се разпада от високата температура. Толкова за китайското качество.
  • #11
    Хахаха ( преди 1 месец )
    В Русия вече две години карат китайски коли и реват повече, отколкото когато караха руски.
fallback
Последни