fallback

Една трета от шофьорите на електромобили си искат ДВГ

Най-големият проблем с EV е зареждането, но и цената се оказва фактор

Европейският съюз реши май прибързано, че от 2035 година могат да се продават само електрически автомобили. Япония определи същата дата на край на бензиновите и дизелови автомобили, а Великобритания се готви да го направи 5 години по-рано.. Дори САЩ работят в тази посока, макар без точен срок.

 

С пазарни дялове, вариращи от 5% до 90%, електрическите коли вече не са нишови модели или чисто любопитство. Но има и друга тенденция. Почти 30% от тези, които днес имат електромобил, биха се върнали към бензинова или дизелова, твърди проучване на консултантската фирма McKinsey&Co. По-точно 29 процента биха искали отново автомобил с ДВГ.

Основната причина е трудността при презареждане, независимо дали това става по пътя, или у  дома. 35% от анкетираните намират инфраструктурата все още недостатъчна за техните нужди.  32% обясняват, че „начините на шофиране“, тоест планирането на пътуването въз основа на това къде да спрете за зареждане, има твърде важно влияние. Иначе казано - писва им да изчисляват.

 

В допълнение - 21% от анкетираните смятат, че мисленето къде да презаредят батерията им причинява твърде много стрес. Солиден процент -  24%, няма къде да го направят у дома.

Но далеч не е само инфраструктурата. 34% от анкетираните казват, че цената на притежаването на електрическа кола е много висока. Те включат в сметките огромната инвестиция за закупуване.

Проучванията могат да бъдат много добри индикатори, макар че както при изборите - тълкуванията на социологията са според интереса. Или поне често е така. Анкетата е проведена в Австралия, САЩ, Бразилия, Китай, Германия, Норвегия, Франция, Италия и Япония. И логично, процентът на собствениците на електрически автомобили, които биха се върнали към ДВГ, варира значително в различните страни.

 

Така в Австралия (49%) и Съединените щати (46%) огромна част от отговорилите собственици на електрическа кола е малко вероятно да си купят отново. Този процент обаче пада до 18% във Франция, 15% в Италия и само 13% в Япония. Средно в Европа е  едва 19%.

Има обяснение. Най-високите проценти се срещат в огромни по територия страни, с много рядко населени райони. Там инфраструктурата за зареждане е крайно недостатъчна, за да пътувате спокойно на дълги разстояния.

Австралия е класически пример. Тя регистрира 75% увеличение на броя на обществените точки за зареждане през 2023 година - от 464 на 812. През третото тримесечие на 2024-а в Австралия са продадени над 289 000 автомобила, от които само 19 000 електрически. С по-малко от 1000 обществени точки на този континент презареждането извън дома се разглежда като проблем.

И въпреки че нарастват, има и друго искане на шофьора. Желани са тези за бързо зареждане. Нормално. Тези типове зарядни устройства са изправени пред сложен бюрократичен път, който забавя инсталирането им. Това, например, се случва в Испания, където процедурата може да отнеме 3 години. Подобна е картинката в САЩ. Като цяло повечето зарядни са в големите градове. Което изпарява желанието на цели региони да купуват EV.  

 

fallback
  • #9
    До 8 ( преди 7 часа )
    Защо ти преча? Да не би да ти причинявам СТРЕС, като те карам ДА МИСЛИШ?
  • #8
    анонимен ( преди 7 часа )
    Чиба, бе!
  • #7
    До 5 ( преди 7 часа )
    Яйцеклетчо, 1/4 си признават, че не са помислили, че няма къде да зареждат вкъщи и въобще. Това е като да си купиш косачка на батерии на промоция, А като се прибереш вкъщи да се сетиш, че нямаш какво да косиш. А после да осъзнаеш, че някой като мен те е карал да си купиш косачка защото е много хубава. То не пречи косачката да е хубава, ама проблемът е в тебе, яйцеклетчо. Не вярвам някога да успеете да направите разлика между хубаво/лошо и подходящо/неподходящо. За вас неподходящо значи лошо
  • #6
    До 3 ( преди 7 часа )
    Не, яйцеклетчо. Това доказва, че електромобилите не са за хора които мразят да мислят. Правиш ли връзка с антиелектриците? Ето ти доказателствата от статията. "21% от анкетираните смятат, ЧЕ МИСЛЕНЕТО къде да презаредят батерията ИМ ПРИЧИНЯВА твърде много СТРЕС. Солиден процент - 24%, няма къде да го направят у дома."
  • #5
    анонимен ( преди 7 часа )
    1/3 си признават,2/3 не смеят да признаят,че сами са се набутали.
  • #4
    анонимен ( преди 8 часа )
    разбрали са по трудният начин, че жегата е по-опасна за тези коли от студа...
  • #3
    Митична врачка ( преди 8 часа )
    Само 1/3 си признават,че са сбъркали от любопитство.
  • #2
    анонимен ( преди 8 часа )
    Егаси, че то у нас има над 1500 станции за зареждане, а има сто пъти по-малко електрически коли и да не говорим че по територия сме много по-малки от Австралия.
  • #1
    Distefano ( преди 9 часа )
    Това означава, че 70% желаят отново да притежават електрически автомобил.
fallback
Последни