fallback

Една трета от шофьорите на електромобили си искат ДВГ

Най-големият проблем с EV е зареждането, но и цената се оказва фактор

Европейският съюз реши май прибързано, че от 2035 година могат да се продават само електрически автомобили. Япония определи същата дата на край на бензиновите и дизелови автомобили, а Великобритания се готви да го направи 5 години по-рано.. Дори САЩ работят в тази посока, макар без точен срок.

 

С пазарни дялове, вариращи от 5% до 90%, електрическите коли вече не са нишови модели или чисто любопитство. Но има и друга тенденция. Почти 30% от тези, които днес имат електромобил, биха се върнали към бензинова или дизелова, твърди проучване на консултантската фирма McKinsey&Co. По-точно 29 процента биха искали отново автомобил с ДВГ.

Основната причина е трудността при презареждане, независимо дали това става по пътя, или у  дома. 35% от анкетираните намират инфраструктурата все още недостатъчна за техните нужди.  32% обясняват, че „начините на шофиране“, тоест планирането на пътуването въз основа на това къде да спрете за зареждане, има твърде важно влияние. Иначе казано - писва им да изчисляват.

 

В допълнение - 21% от анкетираните смятат, че мисленето къде да презаредят батерията им причинява твърде много стрес. Солиден процент -  24%, няма къде да го направят у дома.

Но далеч не е само инфраструктурата. 34% от анкетираните казват, че цената на притежаването на електрическа кола е много висока. Те включат в сметките огромната инвестиция за закупуване.

Проучванията могат да бъдат много добри индикатори, макар че както при изборите - тълкуванията на социологията са според интереса. Или поне често е така. Анкетата е проведена в Австралия, САЩ, Бразилия, Китай, Германия, Норвегия, Франция, Италия и Япония. И логично, процентът на собствениците на електрически автомобили, които биха се върнали към ДВГ, варира значително в различните страни.

 

Така в Австралия (49%) и Съединените щати (46%) огромна част от отговорилите собственици на електрическа кола е малко вероятно да си купят отново. Този процент обаче пада до 18% във Франция, 15% в Италия и само 13% в Япония. Средно в Европа е  едва 19%.

Има обяснение. Най-високите проценти се срещат в огромни по територия страни, с много рядко населени райони. Там инфраструктурата за зареждане е крайно недостатъчна, за да пътувате спокойно на дълги разстояния.

Австралия е класически пример. Тя регистрира 75% увеличение на броя на обществените точки за зареждане през 2023 година - от 464 на 812. През третото тримесечие на 2024-а в Австралия са продадени над 289 000 автомобила, от които само 19 000 електрически. С по-малко от 1000 обществени точки на този континент презареждането извън дома се разглежда като проблем.

И въпреки че нарастват, има и друго искане на шофьора. Желани са тези за бързо зареждане. Нормално. Тези типове зарядни устройства са изправени пред сложен бюрократичен път, който забавя инсталирането им. Това, например, се случва в Испания, където процедурата може да отнеме 3 години. Подобна е картинката в САЩ. Като цяло повечето зарядни са в големите градове. Което изпарява желанието на цели региони да купуват EV.  

 

fallback
  • #46
    анонимен ( преди 4 седмици )
    имам един познат има ел тротинетка, сега си продаде колата да си купи ел.кола, жена му го напусна и съм сигурен , че скоро време ще си вземе друг мъж в тях ...да си помагат разбира се ;)
  • #45
    анонимен ( преди 4 седмици )
    всеки от коментиращите тук да напише какъв автомобил кара и после да пише коментари за електрическите колко ли рецензии ще има
  • #44
    Мда ( преди 1 месец )
    Да митичен, два от трима не искат, но точно ти никога няма да попаднеш в статистика на собственици на електрички, просто защото никога няма да си купиш. Даже и след 2035
  • #43
    до долния ( преди 1 месец )
    А други двама от трима не искат пък
  • #42
    Мда ( преди 1 месец )
    А тукашния електропропагандатор направо прескочи нивото на покупка на електричка и от ДВГ мина на ДВГ ....
  • #41
    анонимен ( преди 1 месец )
    за какво ви е автомобил купете си имот на морето по добре всеки ден пешком до плажа вместо с мерседес на работа и да не забравя някой с електричка ще ходи към резово че един приател пита
  • #40
    q ( преди 1 месец )
    @39 Правилно Го6е набутали са се яко. По-кофтито е и че такива и тебе набутват. После от кой ще си купиш N-та ръка изпърдак, "неразличим от нов и само за ценители". Така бяхте и с ладите и москвичите.
  • #39
    анонимен ( преди 1 месец )
    Само някакви жендари са с електрички, които са и мазохисти, айде тези с Тесла някак ги разбирам, те са идолопоклонници на Мъск, но та си вземеш Мерцедес, БМВ или Ауди на ток си е наистина крайна некомпетентност!
  • #38
    анонимен ( преди 1 месец )
    34.. абе ти и с колео можеш да стигнеш, дори и пеша. Ама дали ше ти е комфротно и ще можеш да си вземеш каквото ти трябва, или пак компромис? Самия ти я наричаш - малка граска кола? Защо? Защо не я нарече малка кола прсото? Ами защото употребата на колата се свежда да си возите собствения *** (най-вече) в града. Защото в е под достойнстовото метро примерно...
  • #37
    анонимен ( преди 1 месец )
    Една приятелка преди имаше Мазда 2, нова, бензин, CVT. Сипваше и на всеки 250 км. Можеше да изкара 300, ако остане на изпарения. Т.е. не можеше да стигне до морето.
fallback
Последни