Китайската компания Xiaomi, известна като производител на различни електронни джаджи, пусна най-якото си устройство – електрическата кола Xiaomi SU7. Приемът на поръчки стартира през март, като интересът още от самото начало беше огромен и продажбите надхвърлиха 100 000 бройки.

Още при анонсирането на неговата поява беше ясна и задачата му - да настигне и изпревари Tesla Model S и по някакъв начин да се конкурира дори с Porsche Taycan. Експертите от компанията Rucars имаха възможност да се запознаят отблизо с електромобила на Xiaomi и да разкрият впечатленията си от него.
Самият автомобил се произвежда в Пекин, като главен инженер на проекта е Ли Тианюан, който по-рано е работил в BMW. А консултант на проекта е един от легендарните дизайнери, работили в баварския концерн - Крис Бенгъл.
Как е направена Xiaomi SU7 (ГАЛЕРИЯ):
Както отпред, така и отзад, трансмисията използва междинни валове на изхода на едностепенните скоростни кутии (отляво по пътя). Тоест задвижващите колела са с еднаква дължина и водачът няма да се бори с теглене настрани по време на интензивно ускорение.
Окачванията са монтирани върху мощни стоманени подрамки, здраво закрепени към страничните елементи - освен това отпред има X-образна „носилка“, свързваща подрамката с корпуса на носещата батерия. Има адаптивни амортисьори отпред и отзад, а вместо пружини са поставени въздушни пружини, защитени от мръсотия чрез гофри. Приемникът и компресорът са разположени в задния надвес.
Архитектурата на предното окачване е подобно на Tesla Model S: две алуминиеви рамена (едното от които поддържа подпората) със сферични шарнири отдолу и друго отгоре. Задната комбинирана многораменна връзка (част от носачите са от щампована стомана) има конфигурация, подобна на тази на друга Tesla - Model 3.


1