Минивановете: повече от четвърт век те бяха предпочитаният избор за европейците с големи семейства. После SUV-манията ги изтика на заден план и днес повечето от тях или са се превърнали в кросоувъри, или са изчезнали. Но това не значи, че интересът към тях на вторичния пазар е намалял - особено в България. Модели като Touran, Zafira, Scenic, Alhambra или S-Max се радват на сериозно търсене по тукашните автокъщи. В тази статия ще разгледаме 10 минивана от миналото, които си струва да се купят и днес - какви са предимствата и недостатъците им, и за кои варианти трябва особено да се внимава.
10 минивана втора ръка, които си струват (ГАЛЕРИЯ):
Honda FR-V
В Европа доста често срещан е и 2.2-литровият i-CTDi дизел (код N22A), който развива 140 конски сили. Ползва турбокомпресори от Garett (по-добрият вариант) или Honeywell. Това е сравнително солиден мотор, но е ключова редовната смяна на маслото с 0w30. Трябва да внимавате за възможно разхлабване на ангренажната верига и за залепващи клапани на системата за рециркулация на газовете.
В Европа доста често срещан е и 2.2-литровият i-CTDi дизел (код N22A), който развива 140 конски сили. Ползва турбокомпресори от Garett (по-добрият вариант) или Honeywell. Това е сравнително солиден мотор, но е ключова редовната смяна на маслото с 0w30. Трябва да внимавате за възможно разхлабване на ангренажната верига и за залепващи клапани на системата за рециркулация на газовете.


0